Chanyeol duduk di mejanya sambil memandang kaca monitor . Tetikus di tangan perlahan-lahan digerakkan . Kini dia sedang menyemak data-data pesakit di dalam komputer nya ."Yow! Chanyeol ! ". Tiba-tiba Baekhyun menerjah ke dalam bilik Chanyeol .
"Yah! .Kau ni tak reti ketuk dulu ke! terkejut aku !". Chanyeol memegang dada nya .
"Relax ah . Kau tengok apa tu ? fokus je". Baekhyun berdiri di sebelah Chanyeol .
"Ni ha . Data pesakit aku tahun ni ". Kata Chanyeol sambil matanya tak lekang memandang skrin komputer .
"Jap jap jap! ". Baekhyun menahan tangan Chanyeol apabila ternampak sesuatu yang menarik perhatiannya di skrin komputer .
"Apahal ?". Soal Chanyeol .
"Kim Taeyeon .25 tahun. Pengidap sakit cancer otak . Appoiment setiap hari isnin dan selasa ....". Baekhyun tergamam seketika .
"Kenapa kau terkejut sangat tengok nama tu ? kau kenal dia ke?". Soal Chanyeol sambil mengangkat kening .
"A-ani . Macam fimilar je nama tu ...aa kau ..eh dia jalani pembedahan bila?". Soal Baekhyun .
"Erm sepatutnya bulan ni la . Tapi dia takde wang yang cukup untuk pembedahan dia . Lagipun dia takde sesiapa dalam keluarga dia , just dia sorang je . Aku dah suruh dia jalani pembedahan tu sebab aku boleh bayarkan, tapi dia taknak . Dia selalu minta ubat tahan sakit je dekat aku .Pelik kan ". Chanyeol menongkat dagu .
"Haih kau ni . Memang la dia taknak! dia memang macam tu . Dul- ". Baekhyun terdiam seketika .
"Eh eh kau ni . Cakap macam kenal dia lak ". Chanyeol menjeling Baekhyun sekilas.
"Weh . Boleh tak kasi pesakit kau dekat aku ? aku nak dia je . Aku tak pernah minta mana-mana pesakit kau .Please". Baekhyun memohon .
"Kau gila ke . Cancer otak tahap 3 dan hampir cecah tahap 4 bukan satu penyakit yang biasa . Aku bukan tak percaya kau , tapi tu pesakit aku . Kalau apa-apa jadi dekat dia nanti kau boleh kehilangan lesen kau . Andwae2 . Aku takkan bagi ". Chanyeol menggeleng laju .
"Aigoo . Arraso2 . Bising la kau ni . Oh weh! . Esok kita kena pergi London sebab ada rawatan terbuka yang dianjurkan oleh 'The City Of London Medical Center". Kata Baekhyun dengan nada gembira .
"Bwo ? esok aku ada appoiment la dengan pesakit . Biar betul nak pilih aku pergi sana . mana boleh gitu ". Chanyeol tercengang seketika .
"Molla . Pengarah yang atur semua . So nak tak nak kita kena ikut la . Boleh kau jumpa bini kau sekali dekat sana ". Baekhyun menjungkit kening . Sengaja mencari alasan supaya Chanyeol turut serta ke London .
"Aigoo . Tu tak penting sekarang . Siapa nak take over tempat aku esok ? aku ada sorang pesakit nak kena bedah ". Chanyeol meraup wajah .
"Haih Yeol , dekat hospital kita ni bukan doktor sorang dua, ada beratus doktor boleh tolong rawat pesakit kau . Jangan risau . Kita minta tolong pakar je nanti ". Baekhyun menepuk bahu Chanyeol sebelum berlalu pergi .
"Aigoo ". Chanyeol melepaskan keluhan kecil .
Skip !!
.
.Day 2 at London ..
Eunmi duduk bersandar di kerusi rehat sambil menyapukan losyen sunburn pada kakinya . Kini dia sudah menjalani sesi shooting yang pertama berkonsepkan hot summer .
"Hai awak". Tiba-tiba Taeyong duduk di kerusi bersebelahan Eunmi .
Tanpa mengendahkan Taeyong Eunmi terus menyapu losyen di bahagian lengannya pula . Tiba di bahagian belakang , Eunmi seperti sedikit memanjangkan tangannya dan di bahagian tengah belakang , Eunmi tidak dapat menyentuh dengan tangan kanan nya .
YOU ARE READING
[✅] My Husband Is A Doctor || P°C°Y
أدب الهواة"Dia tinggi, kacak, berpenampilan kemas dan agak comel sikit tapi aku tak nampak langsung semua itu sebab... Dia sombong! Super dumb! Silly! Kenapa omma appa kahwinkan aku dengan orang sombong macam ni!? Tah apa la pekerjaan dia? Macam samseng jalan...