Tiba di sebuah hotel , Chanyeol meletakkan perlahan tubuh Eunmi . Wajah Eunmi ditatap dengan penuh tanda tanya . Adakah wanita itu betul-betul sukakan dia atau wanita itu hanya ingin mainkan perasaannya ? . Chanyeol mencapai telefon bimbitnya .
"Yoboseyo ?".
"Hyunhye. Datang Hotel Star sekarang . Kejap lagi Baekhyun , kawan saya tunggu awak dekat bawah . Datang sorang je arraso ?". Minta Chanyeol di talian .
"De? aa. Nae arraso ". Hyunhye segera mematikan talian dan segera bergerak ke hotel itu .
*
*
Tiba di hotel , Hyunhye berlari anak menuju ke pintu masuk . Kelihatan seorang lelaki berkemeja biru gelap sudah sedia menunggu di hadapan hotel ."Er awak..Baekhyun ke?". Soal Hyunhye teragak-agak .
"Nae majayo . Kajja". Baekhyun mendahului Hyunhye .
Mereka menaiki lif menuju ke tingkat 12 di mana terletaknya bilik Chanyeol .
"Ada apa ni ye? kenapa Chanyeol minta saya ke sini ?". Soal Hyunhye pada Baekhyun.
"Kejap lagi awak tau la". Ujar Baekhyun lalu memandang sekilas wajah Hyunhye .
Tiba di bilik Chanyeol , Baekhyun mengetuk perlahan pintu bilik .
"Eo korang dah sampai . Masuk la". Pelawa Chanyeol .
"Eun-Eunmi ssi!!! ". Hyunhye berlari ke arah Eunmi yang terbaring di atas katil ."Apa jadi dengan Eunmi?!". Soal Hyunhye .Risau saja raut wajahnya .
"Eunmi seperti diculik dan dibawa ke sebuah hotel . Nasib la Chanyeol boleh detect lokasi dia berada ". Terang Baekhyun .
"Bwo ? diculik ? macam mana boleh jadi . Kenapa dengan keadaan Eunmi ni ". Hyunhye memegang lengan Eunmi .
"Dia hampir diper-".
"Dia tak apa-apa pun . Saya dengan Baekhyun nak kena balik ke Seoul dah petang ni . Tolong jaga dia baik. Jangan tinggal dia sendirian ". Celah Chanyeol sebelum Baekhyun memberitahu perkara sebenar ."Tapi penerbangan Eunmi malam ni . Awak taknak pulang sekali dengan Eunmi ke?". Soal Hyunhye lagi .
"Ani . Saya sibuk . Awak PA Eunmi . Awak tahu apa awak perlu lakukan . Kalau tak ada apa-apa saya pergi dulu ". Chanyeol mencapai coat nya .
"Tunggu! . Awak suami dia . Kenapa awak macam tak kisah je tengok keadaan isteri awak macam ni ? dia mabuk ke sampai tak sedarkan diri ni ?". Soal Hyunhye seperti tidak puas hati.
"Jangan bagitau Eunmi saya ada di sini dan saya yang bawa dia ke sini . Tu je . Jangan tanya hal peribadi dengan saya lagi ". Chanyeol terus berlalu pergi .
"Kenapa dengan Chanyeol ni . Tiba-tiba je nak act cold . Masa cakap dalam fon ok je". Hyunhye mencebik sendirian .
"Chanyeol tak berapa ok sangat tu . Abaikan dia . Tapi kitorang memang busy . Awak jagakan Eunmi baik-baik ye ". Baekhyun cuba sedapkan hati Hyunhye .
"Baekhyun ssi . Eunmi..tak apa-apa kan?". Soal Hyunhye sebelum Baekhyun melangkah keluar .
"Geogjeongma . Eunmi ok je". Baekhyun tersenyum .
"Gomawo ". Hyunhye juga menguntum senyuman .
Skip!!
.
.Chanyeol segera mengemas barang-barangnya . Tiket penerbangannya awal lagi sudah dibooking .
"Yah Chanyeol . Kau tak rasa bersalah langsung ke pergi macam ni je tanpa tunggu isteri kau sedar dulu ?". Soal Baekhyun .
"Mwoga". Soal Chanyeol namun kelihatan seperti dia begitu malas untuk berfikir tentang apa-apa.
YOU ARE READING
[✅] My Husband Is A Doctor || P°C°Y
Fanfic"Dia tinggi, kacak, berpenampilan kemas dan agak comel sikit tapi aku tak nampak langsung semua itu sebab... Dia sombong! Super dumb! Silly! Kenapa omma appa kahwinkan aku dengan orang sombong macam ni!? Tah apa la pekerjaan dia? Macam samseng jalan...