Angela mengeluh kecil apabila terasa tangan berat sedang memeluk pinggangnya tapi hanya dibiarkan saja.
Taehyung awal lagi sudah berpesan jangan ambil peduli jika tangan dia terpeluk ke apa masa tengah tidur sebab itu sudah menjadi kebiasaanya.
Dia perlukan sesuatu untuk dipeluk kalau tak , tidur dia akan terganggu
Disebabkan permintaan suami terpaksa dia patuh . Tak patuh dilabel isteri derhaka pula kan . Biar sajalah , Taehyung itu suaminya dia berhak keatas Angela . Jika yang satu 'itu' dia tak boleh . Belum bersedia lagi
Wajah suami yang masih lena diulit mimpi didadanya direnung sekilas . Rasa nak pengsan pun ada , kepala berat semacam . Batu ke apa tu ?
Nak alihkan pun tak boleh , takut Taehyung terjaga pula . Taknaklah kacau mood orang lena tidur . Terpaksalah dia biarkan dulu sekejap .
Jam dinding dipandang sekilas , Tinggal 5 minit lagi sebelum pukul 7 .
Hari ini mereka berdua jemput nenek kerumah , nak berkelah sama sama .
' Nek , Angel rinduu ' rintihnya didalam hati .
_❤_
Taehyung mencelik matanya , ruangan bilik yang sudah terang
dek pancaran matahari diperhati . Sebelah matanya dibuka , Sosok tubuh isteri disebelahnya sudah tiada .Perlahan Taehyung bangkit , selipar berbulu disarung pada kaki . Badan mengeliat kecil .
Bau wangi yang mengiurkan membuatkan Taehyung turun kebawah .
Kelibat isteri mengenakan apron merah pekat bercetakkan Tata , rbut pula hanya bersanggul messy bun membuatkan bibirnya tersenyum kecil . comel
Wajah separuh mamai suaminya kini menyapa seluruh pandangannya .
Perlahan bibir membalas senyuman Taehyung . Dengan rambut serabai lepas bangun tidur , jalan terhuyung hayang sambil garu garu pinggang menghampiri Angela .
Suami siapalah tu , Suami Angela lahh !
" Morning " Ucap Angela masih menguntum senyum lebar buat Taehyung lau menyambung kerja semula , iaitu menggulung nasi kimbab !
" kenapa kau tak kejutkan aku sekali ? " kata Taehyung sebaik sahaja mengambil tempat duduk berhadapan dengan Angela .
Angela masih fokus menggulung nasi terus mendongak melihat wajah mamai Taehyung . comel je anak pakcik kim ni
" Awal lagilah sebab tu saya nak awak tidur lama sikit , hari ni cuti kan ? " pujuk Angela , taknak lah mood baik terjejas sebab 'lambat kejutkan dia bangun' .
Taehyung mendehem perlahan . Tak tahu nak jawab apa . Kepala diletakkan perlahan diatas meja . Sisa ngantuknya masih menguasai diri .
Angela hanya mampu mengeleng kepala . Kalau ya pun mengantuk sambung balik tidur dalam bilik bukannya tidur atas meja .
Tit !
Bunyi itu membuatkan Angela menoleh laju kearah oven . Brownies dah siap !
Taehyung masih dalam mood tidurnya terus dipanggil lembut .
" Taehyung-ahh " meleret Angela memanggil nama suaminya , nak minta tolong kena berlembut kan ? itulah yang Angela nak buat.
" Hem" dehem Taehyung . Kepala masih meletak atas meja . Berat sangat nak angkat ya Taehyung .
" Tolong saya keluarkan Brownies dulu , cepat " pinta Angela . Namun reaksi Taehyung masih sama .
Angela mendengus geram , orang nak minta tolong pun tak nak .
Sarung tangan plasrik dipisahkan dari tangannya . Kaki menapak kearah Taehyung .
' Takkan demam kot' bisiknya .
Perlahan telapak tangan dilekap atas dahi Taehyung . Bangs dikuak kebelakang . Kepala sama selari dengan kepala Taehyung .
Wajah Taehyung ditilik .
" Tak panas pun " bisiknya perlahan .
Taehyung diam terpaku . Iris mata bertatapan . Peluh merenik dileher isterinya membuatkan degupan jantung Taehyung tiba tiba rancak .
" Ya-yah kau buat apa ? "
Tergagap gagap Taehyung jadinya . Tangan isteri ditepis lembut . Tak kasar takut dia terasa nanti .
Ingat pesan nenek .
Kepala diangkat terus dari meja . Wajah kalut Angela dipandang.
" Saya check suhu awak , mana tahu awak demam ke . Macam tak ada tenaga saya tengok " Balas Angela .
" Aku okay , Nak aku tolong apa ? " balasnya lalu kening dijongket .
Perlahan senyuman kecil dikuntum . Getah hitam pada pergelangannya ditarik lantas bangs Taehyung yang sudah panjang diikat senget. Dah macam budak budak
" Comel , macam mochi " bisiknya lalu lengan Taehyung dibawa berdiri . Dengan malasnya Taehyung pun ikutlah .
" Tolong saya hias brownies tu "
__TBC__
Please Vote And Komen Juseyo 💜
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...