Ep 48 : Luka✨

1.8K 197 6
                                    

Angela terpinga , bibir bawahnya dipegang lama . Jantungnya  berdegup kencang setiap kali incident pagi tadi belayar difikiran .

" Ish kau ni Angela ! kalau kau jawab yaa tadi , tak adanya dia pergi cium bibir kau " bengang Angela .

Kaki dihentak geram pada lantai mozek dapur . Angela meringis pedih . Dia sendiri yang sakit

Sayur pun tak habis lagi dipotong , dari tadi fikirannya terganggu . Kini tangannya menyambung semula kerja tergendala tadi. 

Taehyung berdiri statik dibelakang Angela . Suaminya muncul entah dari mana pun dia tak perasan, dari tadi lelaki itu melihat tingkah laku pelik Angela .

Terkedut kedut dahinya melihat gelagat comel isterinya .

Bibirnya tersenyum senget . Perlahan kaki menapak kedepan . Pinggang Angela ditarik rapat dan dipeluk dari belakang lantas wajah menyembam dicelah leher isterinya .

Bau bedak Johnson baby menusuk rongga hidungnya . Wangi .

" Argh " Angela jerit kecil . Terkejut dek tindakan Taehyung tadi buatkan Angela terhiris pisau pada hujung jari telunjuknya .

" Omg , sayang im sorry " Taehyung mula cemas melihat darah mula mengalir deras menuruni celah jari Angela . Pisau ditangan Angela dilepaskan .

Angela meringis pedih , tapi rasa itu tak lama apabila panggilan sayang meleret dibibir Taehyung .

Kini tangan Angela dibawa ke sinki . Basuh jarinya yang berdarah tadi .

Dahi Angela kerut menahan sakit . Makin pedih tatkala jarinya dicurahi air .

" Sorry " katanya lagi . Wajah Isterinya direnung seketika . Silapnya juga .

sepatutnya dia tengok dulu apa yang Angela buat . Bukannya pergi sergah melulu . Karang ada juga yang terpotong jari nanti

Kau cuai Taehyung , kalau ya pun nak berasmara bagai pergi bilik bukannya dapur .

" Ani , salah saya juga sebab tak peka sampai terkerat jari sendiri . Ah- pedihla Taehyung " rintihnya .

" Sekejap , aku nak ambil first aid "

_❤_


Angela tersengih sorang diri di meja bar sambil menongkat dagu . Matanya tertumpu kearah sang suami sedang tekun masak .

Rupa Taehyung terlalu comel apabila mengenakan apron bercorak kartun Tata .

" Saya tak tahu pun awak pandai masak " soal Angela .

Taehyung sekadar menguntum senyum sambil tangannya masukkan sedikit sayur campur kedalam kuali .

" Kau tak tanya pun " balas Taehyung selamba . Tangan ligat mengaul pasta .

aroma mengiurkan !

Angela mengguling mata tanda menyampah dengan kata Taehyung. 

so dia nak salahkan aku pula lah ? . getusnya didalam hati

" Tak ada masa nak tanyaa awak , maklumlah selalunya perempuan yang masak lepas itu ,  selalunya dalam drama je lelaki pandai masak . Chef sebagainya tu . " Kata Angela seraya bibir menguntum senyum .

" Apa ingat lelaki dalam drama je pandai masak ? nonsense . " balas Taehyung sedikit riak .

" Yelah , depan mata saya ada lelaki kacak tengah masak , kalah mana mana lelaki dalam drama itu "

Taehyung mengenyit matanya tanda suka akan ayat yang terpacul dibibir mungil Angela .

Keadaan ceria mula suram , Angela mengeluh seketika sebelum meneruskan kata .

"Kalau jari saya tak luka tadi alamatnya sampai tua pun saya tak pernah merasa air tangan awak " sambung Angela sayu .

Bibir dibuat gaya itik seraya jari bermain dengan kain pembalut luka pada hujung jarinya .

Taehyung kekal dengan senyum nipisnya . Kaki langkah menghampiri isterinya .  Dua pinggan Pasta carbonara dihidang .

Dua gelas kaca dihidang , air oren jus dituang penuh .

Matanya tertumpu kearah wajah muram Angela . Bahu isterinya diusap lembut lantas bibirnya ringan mengucup lama ubun ubun Angela .

Gadis itu memaku , jantungnya mula berdegup kencang . Meremang bulu roma tatkala terasa bibir Taehyung hangat masih mencium ubun ubunnya .

" Takpayah nak muncung sangat . Aku cium karang " ugut Taehyung . Cepat Angela menarik bibirnya .

Taehyung ketawa kecil melihat reaksi cemberut Angela .

"anytime kalau nak rasa masakan aku lagi just name it . Nah , special untuk kesayangan aku . rasalah " sambungnya lagi .

Matanya membuntang melihat pasta terhidang kemas , sebiji seperti hidangan restoran ternama .

Nampak sedap , nyum nyum

Angela membalas senyum Taehyung seraya mengangguk .
Kerusi didepan isterinya ditarik lantas punggung labuh diatas kerusi besi itu

" Thank youu "  ucap Angela lembut .

Taehyung sekadar mengangguk ,  Tangan isterinya diraih seraya diusap perlahan .

" Anything for my wife " mata dikenyit lagi buat Angela . lantas sudu serta garfu dihulur buat Angela .

Angela rasa sedikit tersentuh dengan kelakuan lelaki itu . kadang kadang pun romantik buat Angela tak berani nak semuka dengan Taehyung . Malu

Nampaknya dia berusaha nak kau jatuh hati Angela . monolognya didalam hati .

_TBC_

please vote and comment Juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now