psycho ; 07

957 96 28
                                    

.

.

|| PSYCHONEUROTIC ||

.

.

No one's

"Taehyung, soalan ni macam mana eh?"

Hayeon menggaru-garukan kepalanya apabila membaca satu soalan yang dia tidak faham itu. Berkali-kali baca dan cuba fahamkan. Tapi, otak ni tak boleh nak hadam dengan baik dengan apa yang soalan itu mintak.

Nak tanya Jimin yang pandai dalam subjek matematik tambahan tu, dia tak datang pulak. Haih, masa Hayeon tak faham sangat-sangat ni la si Jimin tu tak datang.

"Meh aku tengok." Buku latihan matematik tambahan milik Hayeon ditarik Taehyung.

Dahi Taehyung berkerut-kerut ditambah pula dengan reaksi wajahnya lain benar. Mesti dia pun tak faham. Otak bengong.

"Okay, kejap. Yang ni, kena buat persamaan kuasa dua. Lepas tu... Kena cari alpha beta? Eh, ye ke? Apa benda soalan ni nak, bahalol?" Taehyung mengetap bibirnya. Buku latihan Hayeon diangkat lalu dibaca semula.

Hayeon menutup mulutnya apabila dia hampir ketawa melihat gelagat Taehyung itu. Kan dah cakap, dia pun tak faham.

"Tinggal dulu la yang tu. Nanti aku tanya Jimin. Ni, soalan fizik pu—"

"Haa fizik jangan tanya aku eh. Aku tak faham topik ni satu haram pun." Taehyung menolak buku latihan fizik yang baru saja Hayeon ingin buka.

Hayeon mencebikkan bibirnya. Terus saja dia bangun lalu menuju ke tempat duduk Bambam a.k.a. orang kedua yang pandai Fizik. Yang pertama, Jungkook. Tapi tu la, Jungkook pergi mana entah. Katanya ada perjumpaan kelab bola sepak tak silap.

"Bambam, ohh Bambam. Ni, aku nak tanya soalan fizik ni. Busy tak?" Soal Hayeon.

Bambam menggelengkan kepalanya. Cermin mata bulatnya dibetulkan sedikit. "Haa tanya la. Tak busy pun."

"Okay, soalan ni kan dia nak pecutan. F = 10N, m = 5 kg. So, guna formula F = ma la kan? Ke, bukan?"

"Yes, guna formula tu."

"Jawapan dia 2 ms-² kan?"

Bambam angguk.

Hayeon bersorak kegembiraan. "Oh yeah! Finally aku dah faham istilah fizik ni! Hahahaha, thanks Bambam!"

"You're welcome. Hadoii, tu soalan senang kot. Apa la kau ni..." Bambam ketawa kecil sambil menggelengkan kepalanya perlahan.

"Elehhh, senang bagi kau sebab kau pandai fizik. Aku ni, fizik ni la paling, paling, paling susah nak masuk kepala otak aku since bulan Januari tu."

"It's okay, aku boleh ajarkan memandangkan Jungkook akan busy dengan bola sepak dia tu."

Mata Hayeon bersinar-sinar memandang Bambam. "Wahh, serious?! Alright, aku setuju belajar dengan kau—!"

Seseorang di dalam kelas memerhatikan Hayeon dan Bambam dengan penuh perasaan cemburu. Dia mengepal buku limanya. Wajahnya cuba dikawal supaya mereka tidak perasan akan perubahan wajahnya.





***

Apabila budak² Sains dalam kalangan author, ambik kau. Dlm fanfic pun dia selit 🤣🤣

☆ミ Psychoneurotic ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now