that day

193 12 0
                                    

Jungkook POV~

*Akhirnya...Baru aku sampai rumah. Macam biasalah,Leechan hyung, Nanahara hyung ngan Yeongseok hyung suruh aku bersihkan café.

*Nasiblah ada yang baik hati tolong aku sapu sampah ngan cuci pinggan. Jadi,kerja aku cuma susun meja ngan kerusi jelah. Woohoo!! Hari ni aku balik lebih awal daripada biasa.

Jungkook: Rumahku,syurgaku...

*Sampai je aku kat ruang tamu,aku ternampak sebungkus plastik makanan kat atas meja. Yang peliknya,plastik makanan tu ada tulis perkataan Subway.

*Aku ambik plastik tu dan tengok isi dalamnya. Terkejut aku dibuatnya bila kat dalam bungkusan tu ada 2 keping chocolate chips cookies yang aku idamkan pagi tadi.

Jungkook: Jinjja?! Hari ni banyak betul ong ke apa? Balik rumah awal, dapat pulak biskut favourite.

*Bila aku ambik salah sekeping biskut tu,aku teringat satu benda yang mengingatkan aku kat Bangtan. Banyak betul ingatan aku yang segar sejak akhir-akhir ni.

Flashback~ (masa trainee)

Taehyung: Korang,sapa eh nama maknae kita?

Hoseok: Jeon Jungkook kan?

Taehyung: Ah,baru ingat! Korang tak rasa ke dia tu macam nervous sangat ngan kita?

Hoseok: Tulah kan? Muka dia pun aku tak berapa ingat. Yang aku ingat bunny teeth dia je.

Jimin: Biasalah tu. Kau masa kecik malu jugak kan kalau jumpa senior?

Taehyung: Yang pemalu tu kau. Kalau kau tak malu,takdenya aku datang kat kelas kau lepastu ajak rehat sesama.

Seokjin: Mangkuk hayun yang dihormati sekalian. Jangan sampai aku hiris kulit sorang-sorang buat wayang kulit.

Taehyung & Jimin: Jin hyung psycho!!

Seokjin: You got me feeling like psycho~ psycho~ (red velvet psycho)

Yoongi: Hyung ngan maknae sama je. Dua-dua cam hanat. (Bisik kat diri sendiri) So,kau nak buat apa ngan Jungkook tu?

Namjoon: Bab ni aku tak arif. Hoseok, daripada kau asyik bertapa macam tok dalang menunggu drama Nobody knows,baik kau bagi cadangan kat kami.

Hoseok: Aigoo..Nasib korang mintak tolong kat orang yang betul. Dengar cadangan aku ni.

~~~

Jungkook: Laparnya... Nak keluar, takut kalau member aku tu perasan kehadiran aku.

*Mahu tidak mahu,Jungkook terpaksa melangkah keluar dari biliknya lalu ke dapur untuk mengisi perutnya yang lapar.

*Sesampai sahaja dia di ruangan dapur,terdapat sebalang biskut cip coklat di atas meja dan ia membuatkan dirinya terliur.

*Perlahan-lahan,Jungkook mendekati balang kaca itu lalu membuka penutupnya. Sungguh dia amat sukakan biskut terutamanya biskut cip coklat.

???: Kamu ditangkap kerana curi-curi ambik biskut!

*Jungkook menoleh ke arah suara itu dan dia terkejut kerana melihat hyung-hyungnya berdiri di pintu masuk dapur.

Jungkook: Hy-hyung,joesonghamnida! Saya tak tau biskut ni takleh makan. Joesonghamnida. (tunduk)

*Melihat kecomelan Jungkook membuatkan Bangtan berasa geram lalu mengerumuninya. Manakala lelaki itu berasa terkejut dengan perbuatan mereka berenam.

The true guiltyWhere stories live. Discover now