psycho ; 10

883 89 19
                                    

.

.

|| PSYCHONEUROTIC ||

.

.


Eunmin's

"Yahh, Goo Hayeon! Apasal kau koyak surat tu?" Soalku apabila Hayeon mengeluh berat sambil mengoyak surat yang diterimanya pada hari ini.

"Aku dah bosan dapat surat tu. Nama pengirim tetap tak ada. Kalau kau kat tempat aku, apa kau rasa?"

"Aku buang. Sebab dah ada Jungkook hohoho."

Bukk!

"Makcik, aku suruh kau anggap kau dekat tempat aku yang single mingle ni. Hadoii, kau ni—"

Aku mengusap bahuku yang ditumbuk Hayeon sebentar tadi. Bibir kucebikkan ke arahnya. Sampai hati tumbuk bahu aku. Nak mengadu dekat baby Jeon kita la!

"Haish Bambam ni. Pintu loker tak reti nak tutup..." Kudengar Hayeon mengeluh perlahan sebaik saja aku menutup pintu lokerku. Dia berjalan ke arah loker Bambam yang sedikit terbuka.

"ARRGGGHHHH!!! BAMBAMMM!!"

Jeritan Hayeon yang lantang itu membuatkan semua pelajar yang lalu di situ tersentak lalu menjerit apabila terpandang loker milik Bambam yang terbuka luas itu.

"Hayeon! Kau kenapa?!" Aku segera menuju ke arah Hayeon yang sudah terduduk itu. Wajahnya kelihatan takut sekali.

Aku memandang ke arah loker Bambam. Membuntang mataku saat ini. Hampir saja aku menjerit tapi dengan pantas Jungkook mara ke arahku.

"Eunmin! Hayeon! Korang ke—"

"YA TUHAN, DAH KENAPA KEPALA DIA ADA DEKAT DALAM LOKER?!"

Sampuk Taehyung yang baru saja tiba di situ. Hampir tersembur air oren Peel Fresh yang dihirupnya itu. Terus saja air kotaknya itu dibuang ke dalam tong sampah. Mau tak lalu nak minun lepas tengok kepala Bambam dalam loker.

Aku memeluk tubuh Jungkook. Terasa ngeri melihat kepala milik Bambam itu. Kami berempat menjauhi kawasan loker apabila cikgu-cikgu mula mengerumi kawasan itu.

Jimin yang baru saja lalu di situ seperti tidak kisah dengan apa yang berlaku. Malah, dengan selambanya dia melalui kawasan itu untuk menuju ke tandas.

Jujur aku cakap, Jimin pelik sekarang. Dia banyak berdiam, tak aktif macam selalu.



***

Aku yg type, aku yg duk terbayang-bayang haduii. Ntah la , idea ni tetiba muncul so kita type ja sebelum hilang idea ni hahhaa. 🤪✊🏻

☆ミ Psychoneurotic ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now