Trag bretelele sutienului cu pattern-ul floral,imi aprind cea mai ieftina tigara marlboro pe care o gasesc ,spre intampinarea simpatizarii unor prietenii pe care le pierdusem undeva pe la mai bine de 2 ani de zile.O stare de moleseala ma cuprinde doar la gandul ca va trebuii sa ma uit la un meci foarte plictisitor ,un meci care de altfel era important pentru finalizarea unui sezon.Ma pregatesc grabita ,imi trag o bluza roz pe mine,decolorata infect dintr-un talcioc ordinar de unde oricine isi poate permite pana si o pereche de sosete.E bizar,dar incatator sa-l revad pe Dan si din nou pe Dana;
-Poate,poate..iese de o caterinca!! ii dictam creierul meu care nu mai nimerise de mult timp intrun univers abracadabrant.
Un moment ,un suflu,o intamplare ,o incantare ,cand pasisem in barul demult uitat si anume SHAMROK.Ochii imi erau adanciti intr-un ecran sec,verde fosforescent,unde toti oamenii din ecran alergau dupa un balon in carouri.Era trist,era monoton.Uitata in fata prietenilor mei ,fiecare dintre ei tineau speach-uri care mai de care microbiste,in acele momente ,ma rupeam de orice urma de atentie si echilibru si ma lasam prada frustrarilor captate din trecut.Cu mana la falca si cu capul in nori ,incercam sami invart flesh-ul roz care era intepenit in urechea stanga.Cu ochii amari,il zaresc pe Nick,baiatul britanic.Parea ravasit,ca si cand suferise mult in ultima perioada,obosit de oamenii infecti care il adusesera in starile acestea,si cand credeam ca viata il lovise prea rapid,observ ca defapt era spart,mort de-a binelea.Ma intind delicat deasupra mesei ,si-i soptesc:
-Nimeni nu te-a mai vazut de mult timp,ii soptesc plictisita,incercand sa mentin o conversatie cat mai decenta,strict la subiect.
-Tu vorbesti?tu...ai disparut ,imi spuse cu ochii lui rosii morti.
-Te-ai dat pe dastea rele bai Nick,sper sa ai o limita ,ii bolboresc printre dinti incercand sa nu adorm de la cele 2 pahare de vin pe care le bausem.
Imi reiau pozitia mea de om plictisit ,si observ un chip misterios in aceea lumina fada.Un chip care privea atent ,ecranul verde,mingea in carouri.Il priveam fara sa-i inteleg actiunile,gandurile ,ori tacerea.Mi se parea diferit,mult prea tacut ,la o masa unde toata lumea vorbea.Il priveam atent si amutisem.Brusc ,aveam revelatii si tresaream mental la gandul de al intampina placut.Nu stiam prin ce modalitate sau daca ii saream in ochi in vreo maniera.
"Esti mult prea fada!!Uita-te in jur,nimanui nu-i pasa,de ce i-ar pasa lui?Nici macar nu te observa",creierul imi dicta ,fiindca inima mea nu mai vroia sa devina din nou o scrumiera cu un chistoc in plus.
Acum ma adanceam intr-o lava incinsa ,in care inotau calm niste ghetari.Era o teama in aer,un zvac care imi tresalta pieptul si-imi gadila creierul morbid.Sar incantata peste masa si le susotesc prietenilor ca as avea nevoie de un inceput.
-Stapanestete!! imi ordona Dana.
-E penibil sa-i dau un servetel patat cu pix,zise Dan plictisit .Oricum nu o sa-ti iasa .
Apuc cel mai apropiat servetel,chem chelnerita slabuta cu ochi sclipitori si incep prin a ma semna intr-un mod cat mai concis.
" XXXX XXX 786"
Mototoleam servetulul in ambele maini cu teama ,cu neincredere,poate putina ura ,fiindca imi era ciuda sa recunosc ca as fi putut fi fada in ochii lui negrii.
La masa lui,isi mai faceau aparitia doi tipi,care nu-mi starneau nici un interes comun.Ochii mei cerseau raspunsuri pentru tacerea lui de mormant .Brusc zaresc ,un chip dilatat ca ma priveste insistent.Si atunci imi spun"Sigur e el,fa-ti curaj si priveste-l in ochi!Ai facut asta o data,insa nu ma privea el,privea un baiat saten cu ochii mult prea negrii poate putin flamanzi in secundele alea pentru ochii mei fiindca zambetul ii emana pe fata lui alba.II remarc privirea,o acaparez,seaca.
Desii reactia lui era foarte prompta ,spre rusinea mea ,ii mentin privirea mai mult de cateva secunde ,fiindca nu-i intelegeam interesul.Ii arunc un zambet fals,ca dintr-o data o zarva se scorneste la masa baiatului misterios.O zarva amuzanta,ingramadita,parca soptita ,departe de auzul oamenilor mult prea surzi.Insa eu poate eram surda,dar analizam comportamentul lor copilaresc.Pustiul acela misterios,isi acoperise fata,cu umerii inclinati spre masa susotea impreuna cu ceilalti.Ma seca si ma intriga.Imi trebuia curajul pe care il pierdusem de mai bine de 2 ani ,aveam nevoie disperata de o iesire din toata agitatia care nu-mi dadea pace sa-mi limpezesc gandurile.Mainile imi erau atat de agitate si necunoscute incat nici macar nu am simtit cersvetelul pe care il mototolisem strans in pumnii mei mici.Il rupsesem si inca nu eram capabila spre a lua o decizie prosteasca pt a il oferii lui.
Preiau alt servetel,de data asta unul plat,intact,notez rapid aceleasi date ,cand deodata privesc spre masa lui ,si observ cum toata lumea se pregatea sa plece.Inghit in sec si-l vad pe acel copilandru cum inainteaza spre mine.Zambea prostesc,vazuse ca ma indreptam spre pustiul brunet si se retrase.Imi parea rau daca actiunele mele dadeau de gol cu totul altceva.Ma indrept spre pustiul brunet si ii zambesc timida,ii intind bucata de hartie si ii soptesc:
"Citeste-o cand esti singur,dar nu acum ",si plec spre masa fara sa privesc in urma .Plecam fara sa privesc inapoi,din teama,in fuga.Pentru ca e instictiv sa crezi ca daca fugi tot inainte ,iti va fi mai usor sa nu privesti inapoi.Gandesti instictiv.Cu cat mergi mai departe,cu atat ti se va parea mai mic si mai neinsemnat ce ai lasat in urma.Dar regulile nu se aplica si cand e vorba de dragoste .Poti sa fugi o mie de zile,luni ,ani de zile,ajunge sa te intorci o clipa ,sa lasi un moment garda jos ca sa-l gasesti acolo la acea masa ,in acea seara de o vara indecenta ,ca sa-l surprinzi cu ochii adanciti intr-un ecran mult prea plat,plictisit si crispat de restul oamenilor robotizati asupra unui meci foarte important din viata lor.