Nuh Tufanı Öyküsü İçin Muhtemel Bir Kaynak

207 11 0
                                    

Kolombiya Üniversitesi'nden iki bilimadamı İ

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kolombiya Üniversitesi'nden iki bilimadamı İ.Ö. 5600 yıllarında – günümüzden 7.5 yüzyıl önce- büyük miktarda su hareketi olmuş olduğu şeklinde bir teori öne sürdüler. Şöyle diyorlardı: “Niagara şelalesinden 200 kat daha hızlı şekilde her gün 10 mil küp su akıyordu.” “İstanbul Boğazı bu büyük hareketlilikle en az 300 gün boyunca gürüldedi ve dalgalar altında kaldı.”

Karadeniz'de aşağı yukarı 6500 yıl önce yaşanan tufan felaketi

B.A. Robinson

Genel Bakış

Kolombiya Üniversitesi'nden iki bilimadamı İ.Ö. 5600 yıllarında – günümüzden 7.5 yüzyıl önce- büyük miktarda su hareketi olmuş olduğu şeklinde bir teori öne sürdüler. Şöyle diyorlardı: “Niagara şelalesinden 200 kat daha hızlı şekilde her gün 10 mil küp su akıyordu.” “İstanbul Boğazı bu büyük hareketlilikle en az 300 gün boyunca gürüldedi ve dalgalar altında kaldı.” 60.000 mil kare kara parçası sular altında kaldı.(1) Karadeniz sahil şeritleri kuzeye ve güneye doğru belirgin şekilde genişledi. Gölün su seviyesi birkaç yüz metre yükseldi. Böylece Karadeniz, karalarla çevrili bir tatlı su gölünden okyanuslarla bağlantısı olan bir tuzlu su gölüne dönüştü.

Bilim adamları bu görüşü tarım, arkeoloji, genetik, jeoloji, dil, tekstil ve çanak çömlek yapımı ile ilgili uzmanların bulgularından yararlanarak geliştirdiler. Bu tufanın, sıralar Karadeniz sahillerinde yaşayan insanlara büyük felaketler yaşattığını ileri sürüyorlar. Bu felaket, insanların kitleler halinde Avrupa'ya, Yakın Doğu'ya, Orta Doğu'ya ve Mısır'a göç etmesine neden oldu. Bu felaket, bu bölgelerdeki birçok tufan öyküsünün kaynağı olabilir. Bazı araştırmacılar, İncil'in Yaratılış bölümünde geçen Nuh tufanı öyküsünün, kaynağını bu tufan olayından alan bir mit olduğuna inanıyorlar.

William Ryan ve Walter Pitman tarafından yazılan bir kitap, son yılların bu en büyüleyici bilimsel bulmacasını anlatıyor. Bu anlatım bize bütün detektif romanlarından daha sürükleyici geldi.(1)

Dini Önemi

Dünya üzerindeki 300'den fazla kültürde büyük bir sel felaketi öyküsü var. (2) Yahudi-Hıristiyan ülkelerinde en ünlü öykü Tevrat: Yaratılış 6-8. bölümlerde anlatılan Nuh Tufanı öyküsüdür. Dünya çapındaki Nuh Tufanı öyküsü, daha 19.yüzyılın başından beri – Darwin doğmadan uzun zaman önce- jeologlarla Hıristiyanlar arasındaki çatışmayı körükledi.

Muhafazakar Hıristiyanlar, genel olarak Yaratılış kitabını, Musa'nın tanrıdan aldığı ilham ile yazdığını düşünürler. Böylelikle, Yaratılış'ın orijanal İbrani metni bütün hatalardan arınmıştır. Dünya çapındaki tufan tam da Musa'nın belirttiği şekilde olmuştur: bütün insan ve hayvanlar yokolmuş, sadece Nuh'un gemisine aldığı her 'çeşit'ten 2 veya 7 hayvan, Nuh, karısı ve ailesi kurtulmuştur. Öldürülmüş olan insan sayısını gözönüne alırsak; erkek, kadın, genç, çocuk, bebek herkesi yokeden bir evrensel tufanın tarihteki en büyük katliam olduğunu iddia edebiliriz. Karadenizin felaket yaratacak şekilde taşması yaşanmış olabilir, fakat bu Nuh tufanı'yla 3 nedenden dolayı ilişkisizdir.

Araştırma ve Makaleler 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin