A I D E N 10

13.6K 503 11
                                    

"KELUAR sayang kau nak suruh aku heretkan?"

Adeena menggulingkan mata. Pintu kereta yang sudah terbuka luas sebelahnya dia jeling. Sebenarnya jelingan itu lebih kepada pemilik kereta itu!

"I don't want! You told me yang kita nak kahwin kan. Why did you bring me here?!"

Mata yang sudah mula terasa panas di pejam. Sakit hati perempuannya.

Kata Aiden mahu ke pejabat agama, tapi struktur binaan yang jelas tersergam di hadapannya itu ialah rumah agam yang sangat besar dan gah.

"We will. But soon." Keluhan terbit di dua ulah bibir merah Aiden. Wajah kekasih yang sudah dibanjiri air mata itu dia lihat dengan perasaan serba salah.

Langkah dibuka ke arah Adeena. Tangan kecil milik gadis itu dia pegang.

"I'm sorry." Kekura tangan gadis itu dicium lembut.

Jari kasar miliknya naik menyapu kedua-dua belah pipi merah Adeena yang sudah basah dengan air mata.

"I'm sorry."

Aiden pejamkan mata sekejap. Sakit hati lelakinya melihat air mata milik Adeena.
Satu nafas berat dihembus oleh Aiden sebelum kembali membuka mulut.

"I admit that I can't even control myself when I'm close to you. Look at the situation now. You still don't know me as well as you think. I'm afraid you will regret to know me. Give me some time to change."

Adeena yang masih statik duduk di seat penumpang itu hanya mendiamkan diri. Figura Aiden yang melutut di sebelahnya dia lihat dengan ekor mata.

Jelas riak wajah lelaki itu bagaikan dia juga turut tersakiti.

Mengapa?

"I swear Davina I only love you. You may not be the first, but trust me you will be my last untill I stop breathing."

Aiden bangun dari melutut, pintu kereta sebelah Adeena dia tutup lalu menuju ke arah seat pemandu.

Adeena yang masih berdiam diri itu terkebil-kebil melihat Aiden yang sudah menggenggam kemas stereng kereta.

"Just say one word Davina. Don't make me suffer like this." Lelaki itu menyandarkan tubuh ke seat kereta.

"Give me some reason. Kenapa abang tak nak halalkan Adeena? We already discuss about this right? If abang tak nak kahwin dengan Adeena. Just told me then I go! I will not appears even once in your life!"

Dada milik Adeena naik turun menahan rasa marah yang sudah membelenggu diri. Aiden mungkiri janji. Dan dia benci akan hal itu.

"I promise you Adeena. Sebaik sahaja aku pulang dari Japan. Aku akan halalkan kau."

Aiden melirik ke arah rumah agam di hadapannya. Ada beberapa pengawal yang berkawal di situ.

Mata dipincingkan lagi tatkala pandangannya terlihat satu figura seorang wanita yang menghadapnya pada balkoni atas rumah agam itu.

"Adeena nak balik. If abang tak nak hantarkan I balik sendiri."

Pintu kereta milik Aiden dibuka lalu dia keluar dari kereta mewah milik tunangnya itu.

"Davina."

Langkah gadis itu terhenti. Pergelangan tangan miliknya yang terasa di tarik membuatkan tubuhnya hilang keseimbangan.

Mata di pejam dengan erat tatkala fikirannya mengingatkan diri akan jatuh menyembah bumi.

"Open your beautiful eyes." Gadis itu tersentak. Buka sahaja mata wajah kacak Aiden menghias pemandangan iris hazelnya.

MRS AIDEN NATHANIEL [C]Where stories live. Discover now