" Cepat laaaa yang manaa ? "
Desak Raidhatul yang menyuruh Harith untuk membuat keputusan dengan cepat.
" kalau I ... I prefer yang tengah. "
Sambung Harith kepada ayatnya yang tergantung tadi sambil tersenyum nakal kepada Raidhatul.
Manakala Raidhatul yang blur itu bertanya kepada Harith semula.
" Ha ? Ade dua je ni youuu "
" You merepek apeee "
Harith yang melihat gelagat Raidhatul itu lantas tertawa kecil.
" Ish you ni I cakap I prefer you laaaaa "
Rungut Harith kepada Raidhatul kerana tidak dapat tangkap " pickupline " yang diberikannya tadi.
" Ouhhh HAHAHAHA "
Walaubagaimanapun , Raidhatul yang sudah faham akan apa yang cuba disampaikan oleh Harith tadi lantas tertawa besar.
Sedang Raidhatul tertawa , tiba-tiba telefon pintarnya berdering. Lalu dibawa keluarnya telefon pintar itu dari beg tangan berwarna coklat cair.
Nama Felisha jelas terpapar diatas skrin telefon miliknya itu menandakan panggilan masuk.
" Hello ? "
Ujar Raidhatul sejurus mengangkat panggilan Felisha itu.
" Ha , Kau kat ne ? Zira dengan Dif dah ade kat sini niii "
Tanya Felisha sekali gus memberitahu Raidhatul bahawa Anizira dan Qhadif sudah berada bersamanya.
" Haaa okay-okay japppp "
Jawab Raidhatul dengan pantas.
Lalu panggilan antara mereka berdua pun tamat.
" Youuu cepat la yang maneee ? "
Soal Raidhatul kepada Harith yang sekali lagi mendesak Harith untuk memilih teddy bear yang mana satukah yang cantik.
" Eee I mane tauuu. You pilih la mane yang you suka. "
Rungut Harith kepada Raidhatul yang benar-benar tidak tahu hendak pilih yang mana satu.
" Ah mampus ah. "
Ujar Raidhatul yang benar-benar ingin cepat kerana Anizira , Qhadif dan Felisha sudah menanti kehadiran mereka berdua itu.
Lalu Raidhatul pun mengambil teddy bear panda itu dan bergegas ke kaunter pembayaran untuk membayar.
Setelah selesai , mereka berdua pun bergegas menuju ke kedai buku yang dimasuki oleh Felisha tadi.
Setelah beberapa minit , mereka berlima pun berkumpul semula.
" Ha , sampai pun "
Perli Felisha kepada Raidhatul dan Harith yang baru sampai itu.
" Ala sorry la ehehehe "
Kata Raidhatul sambil tersengih.
Lalu , mata Raidhatul memandang tepat ke arah Firash yang sedang bersembang dengan Qhadif itu.
" Eh ? Mamat tu buat ape dekat sini ? "
Tanya Raidhatul kepada Felisha dan Anizira yang berasa aneh akan kehadiran Firash itu.
YOU ARE READING
Penantian
Teen Fiction[ COMPLETED ] Menanti tanpa sebarang jawapan yang pasti itu tidak mudah. Bahkan melelahkan. Disaat perasaan mengawal diri , putus asa itu kelihatan indah sekali. Namun disini Felisha setia menanti. Hadirnya kepulangan seseorang yang pernah mengetuk...