Ep 59 : Kota Cinta ✨

1.6K 197 28
                                    

Welcome to Paris !

Taehyung menarik nafas lega apabila mereka berselamat mendarat dikota Paris . Udara petang yang segar sekali dihirup lama . Taehyung rindu ingin menjejak kakinya disini .

Dari sinilah bermulanya cinta pertamanya bersama seorang gadis yang pernah bertakhta dihatinya dulu . Kini dia pergi tanpa meninggalkan berita .

Dahlah malas nak fikir , yang penting dia ada orang yang lebih cantik dan mampu membuatkan hidupnya lebih bahagias ceria seperti selalu .

Taehyung , kau datang sini nak honeymoon dengan bini kau , bukannya teringatkan perempuan lain , dia tak bermakna dalam hidup kau . Kerja kau perlu bahagiakan hidup baru kau . desisnya didalam hati

Bahu isterinya ditarik rapat ke sisi lalu satu kucupan hangat dihadiahkan dipipi isterinya .

Angela menolak lembut wajah Taehyung . Lelaki itu masih mahu mencium pipi belahnya pula .

" ee apa nii , tak malu ke orang tengok kita ni , tengah tengah bandar pula tu "

Taehyung ketawa kecil . Hidung isterinya dicuit manja . Malulah tu

" Sayang , Paris ni negara luar . Negara barat yang tak ambil serius pasal semua tu , kita bukannya kat korea . Dorang tak kesahlah setakat kiss bagai , all they know iss ' woww , they both so sweet' " Saja Taehyung mengaju suaranya seperti perempuan .

Terhiburlah Angela dibuatnya . Dada suaminya ditampar . Mengada betul

" Abang boleh buat lebih dari kiss tahu . Kat sini pun boleh " sengihnya . kening sengaja dijongket berkali kali . Mata Angela membulat .

" Yah ! gatalnyaa suami saya " Bahu Taehyung ditolak jauh . Jangan nak melebih Taehyung . Aigoo scandel siapa ni tolong kutip balik. 

" Sayang saya maluuu ya ? " ejeknya dengan jelingan manja sambil tangan mencucuk pinggang Angela .

" Sebelum tu abang nak bawa bidadari abang ke sesuatu tempat sebelum balik hotel " katanya .

Angela tertanya tanya , tempat apa yang ingin Taehyung tunjukkan . Angela mula rasa berdebar .

" Sebelum itu , abang nak saya pakai cantik cantik . Kita singgah butik kawan abang dulu yaa "

Dahi Angela beekedut , dia tak faham , takkan dia nak buat majlis kahwin kat sini pula .

_❤_

Angela menilik tubuh langsingny melalui pantulan cermin . Solekan tipis menghias wajahnya dengan dandanan rambut yang begitu kemas .

" Cantiknya isteri Taehyung , No wonderlah dia jatuh hati " Puji Adora rakan universiti Taehyung dulu .

Angela hanya menunduk tersipu malu . Bergegar lutut dia bila orang puji cantik .

" Terima kasih "

Adora mengangguk laju . Beberapa helai dress labuh disangkut pada penyangkut baju . Dress untuk Angela nanti

" Ni adaa 3 pasang dress untuk awak , semuanya warna kesukaan Taehyung . Tapi kalau boleh dia nak awak pakai yang warna ungu gelap bling bling tu " arahnya sambil bibir dimuncung pada dress ungu tanpa lengan tersebut. 

Nasib baik bukan musim sejuk , kalau tak mati kesejukan dia .

" Kalau macam tu saya pilih yang warna ungu jelah , memandangkan dia nak sangat saya pakai yang tu . Kerenah Taehyung tak boleh diendah sangat . Nak pujuk tu susah "

Kata Angela tanpa selindung lagi . Hai Angela , kau tengah buka aib suami ke ? berdosa tau

Adora ketawa kecil mendengar kata kata Angela . Dress ungu tadi dihulur buat Angela .

" Dia memang macam itu , manja sangat lagi lagi dengan orang dia yang dia sayang . Awak jauh sangat berbeza dari perempuan tu dahla cerewet , tahulah model takpayah tengking orang . Benci betul dengan dia " bebel Adora tanpa sengaja dia telah mengaibkan seseorang .

Baru dia sedar riak wajah Angela berubah . Bibirnya diketap kuat . Adora ni kalau dia dahh ramah memang semua lah benda keluar dari mulut .

" Er- HAHHAHAHA , lupakann jelah apa yang saya cakap tadi . Salah orang pula " katanya cuba meleraikan rasa janggal .

Angela cuba menayangkan senyum nipis . Dress tadi dipeluk erat kedada . Perempuan mana yang Adora maksudkan ? Model ? Cerewet ?

Adora pusing menghadap lain lalu bibirnya ditampar kuat .

" ish , nasib baik rahsia tak bocor . Celaka betul mulut kau ni ! " jeritnya separuh berbisik .

Kepalanya pusing menghadap kearah Angela semula .

" Awak boleh dah tukar baju sekarang sebab suami awak sedang menunggu wuhuhuhu "

_To Be Continued_

Saya nak rated bagi ff ni boleh tak ? pelishh

0/10

Banyak lagi benda yang saya nak belajar esp dari segi bahasa dan lain lainlah .

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now