CHAPTER 27

399 64 34
                                    

"Appa, aunty Hyunji cantik kan?" Ucap Soonhyun yang sedang bermain teka silang kata di sebelah Soonyoung.

Soonyoung yang kusyuk menaip di laptop tiba-tiba berhenti. Dia tersenyum mendengar soalan yang dilemparkan kepadanya.

"Cantik" ucap Soonyoung ringkas.

"Kenapa cantik je? Selalunya appa akan cakap cantik tapi tak setanding eomma Hyun. Kenapa kali ni tak pulak?"

Soonyoung terdiam mendengar kata-kata anak tunggalnya itu. Fuh lain kali terpaksalah dia berhati-hati setiap kali mengeluarkan kat-kat dari mulutnya.

"Ermmm Hyun, Hyun suka tak dengan aunty Hyunji?"  Soal Soonyoung sambil menatap wajah anaknya.

"Suka! Dia layan Hyun macam Hyun ni anak dia"

"Hmmm baguslah kalau macam tu" senyum Soonyoung.

"Tapikan appa, kenapa muka dia macam muka scandal appa dalam gambar yang Hyun jumpa haritu?"

Soonyoung terdiam. Patut ke dia memberitahu perkara yang seberna?

"Hyun rindu eomma tak?" Tiba-tiba soalan tersebut terkeluar dari mulutnya.

"MESTILAH! Hyun nak sangat jumpa eomma. Hyun rindu eomma sangat-sangat."

"Betul Hyun rindu eomma? Kalau macam tu nak tak kalau appa bagitahu semua pasal eomma Hyun?"

"NAK!" jawap Soonhyun teruja.

Sudah lama dia menantikan saat ini. Dia langsung tidak pernah melihat wajah ibunya. Setiap kali dia melontarkan soalan tersebut kepada appanya, hanya ciuman yang diberi oleh jejaka tersebut.

"Kalau nak, mesti bangun awal sebab esok sekolah" ucap Soonyoung sambil mencium pipi gebu anaknya.

"Appa! Appa ni suka bagi fake hope!" Soonhyun menghentakkan kakinya lalu menuju ke bilik sambil menghempas kuat pintu bilik.

"Merajuk ke tu?" Soonyoung tersenyum melihat telatah anaknya itu. Dia pergi ke bilik Soonhyun lalu membuka pintu dengan penuh berhati-hati.

"Soonhyun" panggil jejaka itu lembut. Soonhyun hanya menjeling appa nya geram lalu dia menarik selimut menutupi kesemua tubuh badannya.

"Mianhae, appa gurau je tadi. Balik je dari rumah uncle won esok, appa cerita kat Hyun oky?"

"Betul ni?" Soal Soonhyun dengan nada yang serius dan tidak lupa jugak jelingan maut dihadiahkan Soonhyun.

"Ish anak appa ni. Asal comel sangat" Soonyoung mencubit dagu anaknya geram.

"Appa Hyun serius ni. Tak nampak ke muka Hyun tengah serius ni!" Marah Soonhyun sambil mempalingkan wajahnya ke tempat lain.

"Iya appa janji, dah jom tidur. Esok uncle Wonwoo akan hantar Hyun. Uncle won pesan kalau lambat dia tinggalkan"

"Yeke? Okylah appa goodnight! Sayang appa" Soonhyun mencium kedua-dua pipi Soonyoung dan membuat si bapak tidak henti-henti tersenyum.

"Goodnight too sayang appa. Mimpi indah oky?"

Lalu dia menyelimutkan tubuh badan anaknya. Dia mencium dahi anaknya, lalu di cium pula kedua-dua pipi gebu anaknya dan tidak lupa jugak dia turut mencium ubun-ubun rambut anaknya dengan penuh kasih sayang.

Selepas selesai, dia melihat ke arah tingkap.

"Selamat malam Jeon Hyunji"


ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

"STAY IN AND STAY SAFE"

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now