11.Bölüm Diagon Yolu

691 69 1
                                    


Yetimhane, bunca yıl boyunca kaldığım oda ve orada yaşaya tüm insanlar hiç değişmemişti. Sadece küçük olanlar daha uzun boyluydu. Yıl boyu farkında olmadan ben bile uzamıştım onlar neden aynı kalsınlar ki? En büyük sürpriz ve en çok memnun eden şey beni gördüklerinde yüzlerinde oluşan tebessüm oldu. Hatta ders verdiğim taş kafa Mark gibi gelip sarılan çocuklar bile oldu. Müdire hanıma Profesör Mcgonagall tarafından yazılmış mektubu verdikten sonra etrafımı saran çocuk kalabalığının sorularını cevaplamaya başladım. Tabi ki sihri açığa çıkaramayacağım için bazı şeyleri değiştirmek zorunda kaldım. Okul müdiresi de herkesle bir maceralarımı dinlemek için orada durdu.

"Yeni arkadaşlar edinmene ve okulunu sevmene çok sevindim Lizy. Umarım hep mutlu olursun." Dedi.

Yetimhaneye gelmeden önce marketten muggle çikolataları ve şekerlemeleri almam gerekti. Hediye olarak çikolata kurbağası ya da binbir çeşit fasulye veremeyeceğim için bu gerekliydi. Zaten yetimhanedeki çocuklar tatlı olduğu sürece ne olduğunu umursamazlar. Odama geçip sihir ile ilgili olmayan eşyalarımı çıkartıp yatağıma uzandığımda aslında burayı özlediğimi fark ettim. Ama ne olduğumu gizlemem gerektiğinden biraz mutsuzdum.

İlk birkaç hafta daha çok tatil için verilmiş olan ödevlerle uğraştım. Sonrasında haftada bir kere Diyagon yoluna gitmeye başladım. Okulda kütüphaneden kopyaladığım ve denemek istediğim iksirleri yazdığım parşömenler sayıca fazlaydı ve o zamanlar boş vakitlerimi harcadığım bir sürü uğraşım olmuştu. Şimdi sihri yapamayınca pratik yapacağım tek yer iksir kalmıştı. Tabi teorik bilgi öğrenmeyi saymazsak.

Hogwarts'a gitmeden önce bile yurttaki çocuklar odama izinsiz girmezlerdi bu yüzden açığa bırakmadığım sürece eşyalarım için hiç endişeli değildim. Yalnızca asamı ve paramın bulunduğu keseyi yanıma alarak dışarı çıkıyordum. Müdire hanım yatılı okula gittiğim için geliştirmiş olduğum bağımsızlık hissini baltalamadı. Hepimizin bir gün büyümesi gerektiğinden diğerlerinden daha çabuk olgunlaşmamızı umuyordu.

Diagon yoluna en son geldiğimde Profesör yanımda olduğu için gezdiğim yerler sadece gerekli olan dükkanlardı. Ve sonrasında vakit kaybetmeden beni yurda geri götürmüştü. Ama şu anda tüm zamanlar benim olduğu için her geldiğimde gözüme çarpan dükkanlar da dilediğim kadar zaman geçirmeye başladım.

Kendime yasakladığım tek yer Knockturn Yoluydu. Karanlık sanatlar ve eşyaların satılmak için ortak alanı olan dükkanlar olduğu dışında bilgim yoktu. Birkaç yıl içinde gitmeyi planladığım bir yerdi bu kadar kısa olmadığım ya da en azından çok özlü iksiri yaptığım bir zaman. Kütüphanenin kısıtlı bölümünde olduğu için nasıl yapıldığı konusunda en ufak bir fikrim yoktu ve dikkatleri üzerime çekmek istemediğim için bu konuyu yıllara yaymaya karar vermiştim.

Belki de bu sene gelecek olan yeni Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni giriş için izin kağıdımı imzalaya bilir. Hatırladığıma göre imza atması için önüne bir kağıt koymak yetiyordu. Gitmeyi en çok sevdiğim dükkanlardan biride Kaliteli Quidditch Malzemeleriydi. Süpürge satın almak bu yılın amaçlarından olsa da hem sıfır bir süpürge alarak paramı harcamak istemiyordum hem de yurda elimde bir süpürgeyle gitseydim çok dikkat çekerdi. Bu yüzden okuldayken posta yoluyla sipariş etmeye karar vermiştim. Tek sorun hangi modeli almam gerektiğine karar verememiş olmamdı.

John ile yaptığımız yazışmalarda onunda aynı sorunla karşılaştığını fark ettim. Babası girdiği bölüm konusunda yumuşamıştı ama annesi hala biraz maraz çıkarıyormuş. Abisinin sihir bakanlığında Seherbazlık bölümünde staja başladığını söyledi. Sanırım gerçekten böyle bir abim olsa bende erken yaşta isyan ederdim. Baskı çok büyük. Nev ise ninesini yumuşatmayı başarmış. Aldığı notların iyi olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyor. Tatilin son iki haftasında bizi misafir etmek için izin koparmış. John ise babasından izni koparmış sadece annesini ikna etmek için beraber çalışıyorlarmış. Ne yaptıklarına gelince hiçbir fikrim yok.

Yeniden Doğduktan Sonra Sakin Bir Hayat İstiyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin