Luku 1

20 1 0
                                    

Alus karvaltaan valkoinen, muuten vaalean ruskean laikullinen tyttö käveli tallille. Hänellä oli myös valkoinen villapusero, ja iberia-malliset ratsastushousut. Hänellä oli siniset silmät ja vaaleat hiukset. "Hei poika", tyttö sanoi tervehtien harmaata Connemaraponia, kävellen sen luokse ja tarjosi sille porkkananpaloja. Vieressä oleva pilkullinen mustangi tamma hirnahti kateellisen kuuloisena, jolloin tyttö tarjosi paloja sillekin. "Hannah?" kuului ääni tytön takaa. "Hei Kamilla", Hannah tervehti siniharmaata tyttöä, joka muistutti hevosen, sini päistärikkö väriä. "Oletko nähnyt Sannaa? Meidän piti mennä maastoon yhdessä", Kamilla kysäisi. "Hän meni hakemaan varmaan Dinaa. Näin hänet kun toin Severiä pois", Hannah vastasi taputtaen harmaata connemara ruunaansa, Severiä, kaulalle. "Kumpaa Dinaa?" Kamilla kysyi vielä päälle. Tallilla oli kaksi Dinaa. Tummaruunikko morgan tamma Dark Angel, ja musta friisiläis tamma Diamond Heart. "Sitä friisiä, mitä odotit?" Hannah hymähti huvittuneena. Sanna oli hurahtanut mustaan ja kauniiseen friisiläis tammaan, jolla oli kauniit koulu liikkeet. Silloin Sanna astelikin sisään talliin, Dina perässään. "Siinähän sinä! Valmis maastoilemaan?" Kamilla kysyi. "Totta kai! Odota, harjaan vain kurat Dinan jaloista", musta raidallinen, muuten hopeinen Sanna vastasi. Kamilla pyöräytti silmiään, ja asteli oman friisiläis orinsa, Villen luokse. Yhtäkkiä Hannahin huomio kiinnitti mies, jolla oli monta tallityttöä mukanaan. Hän puhui Hannahin isän, Marcuksen kanssa. Kun mies lähti, Hannah asteli isänsä luokse. "Kuka tuo oli?" Hannah kysyi isältään. "Nicholas, hänellä on maineikas kouluratsastus tiimi. He käyttävät myös pelkkiä connemaroja, voisit liittyä heihin jos haluaisit", Marcus kertoi Hannahille. "Ai, no sehän on... hienoa", Hannah sanoi katsoen miehen perään. Sitten yksi tallitytöistä käänsi katseensa Hannahiin, ja katsoi häntä suoraan silmiin. Hän näytti huutavan sisäisesti apua. Hannah tuijotti takaisin, ja tyttö katsoi häntä vielä hetken, kääntäen katseensa sitten pois ja jatkaen matkaansa. "Mitä..?" Hannah mumisi. "HANNAAAH! Oletko tulossa?" Kamilla huusi. Silloin Hannah havahtui. "Ai joo, tulen", Hannah käveli tallille, Severin luokse, varusti hänet nopeasti ja talutti Severin ulos.

Viinitilalta pois kävellessään tapaus pyöri Hannahin päässä. "Mikä sinulla on?" Kamilla puhkaisi Hannahin ajatuskuplan. "Mietin vain sitä tyyppiä jonka näimme aikaisemmin", Hannah tunnusti. "Ai sitä jotain Nacholasta", Sanna kysyi. "Nacholasta... nacho ja lasta!" Kamilla purskahti hillittömään nauruun, jolloin Hannah alkoi nauramaan Kamillan kanssa. "Ei se ole noin hauska juttu!", Sanna sanoi pakottautuen totiseksi jotta ei nauraisi.

VangitutWhere stories live. Discover now