זה היה אמור להיות עוד שיעור רגיל בהיסטורית הקסם. משעמם ולא חשוב כמו תמיד. גריפינדור ורייבנקלו למדו את השיעור הזה ביחד. רוב הפעמים אפילו הרייבנקלואים השתעממו ולא הקשיבו בכלל. חצי מהכיתה בכלל ישנו בשיעור הזה. אבל זאת הייתה השנה החמישית שלהם וכולם השתדלו להישאר ערים בגלל הבגרויות. בעצם כולם חוץ מקורמק מקלאגן, שנרדם על ספר הלימוד, מלחמות במאות התשע עשרה והעשרים. עדיין רוב התלמידים לא הקשיבו. כולם התעניינו הרבה יותר בניהול שיחות על הבתי ספר האחרים ועל המשימה הראשונה של טורניר הקוסמים המשולש. אם מישהו היה שואל את תלמידי הכיתה הזאת על מרד הסאסקואצ'ים הגדול או על מלחמת הענקים ספק אם מישהו היה יודע לענות. אותה סיטואציה הייתה אמורה להיות דומה במקרה של מלחמת הקוסמים הגלובלית, בגלל שוולדמורט היה בבריטניה גרינדלוולד לא עניין את אף אחד. אז בינס לא ציפה שמישהי תקשיב ותשאל שאלות בטח לא שתי תלמידות. הוא אפילו לא שם לב שצ'ו צ'אנג וקייטי בל מקשיבות לו. אז כשקייטי בל שַאלה שֶאלה הוא היה לגמרי בשוק. לפעמים הרייבנקלואים כן שאלו איזו שאלה, אבל אף אחד מגריפינדור בכל החמש שנים הללו לא הרים את היד.
"למה התחלת ישירות עם העובדה שגרינדלוולד ברח מהמאקוזה? איך הם עצרו אותו מלכתחילה?" קייטי בל שאלה. כל תשומת הלב של תלמידי הכיתה עברה אליה. אף אחד לא ציפה שהיא תשאל שאלה.
"גרינדלוולד התחזה למישהו מתוך המאקוזה, והם גילו על כך ועצרו אותו, אבל לא ידוע מה בדיוק קרה שם." פרופסור בינס פיהק.
"זה היה ניוט סלמנדרה שעצר את גרינדלוולד." צ'ו צ'אנג ענתה כאילו זה ברור שזאת התשובה.
"זה באמת הגיוני." קייטי בל אמרה לעצמה.
"זה לא כתוב בספרי ההיסטוריה, מאיפה שמעת על כך?" פרופסור בינס שאל בהפתעה.
"כן, זה לא מצוין כאן בכלל." מרקוס בלבי אמר אחרי שהוא הסתכל על הפרק של הנושא הזה בספר.
"סבא שלי עבד עם אח של ניוט, אז הוא יודע מה באמת קרה שם." צ'ו ענתה.
"רגע, לניוט סלמנדרה יש אח!?" מריאטה אדג'קומב, הילדה שישבה ליד צ'ו שאלה.
"כן, הוא היה ראש מחלקת ההילאים בתקופה של מלחמת הקוסמים הגלובלית." קייטי בל ענתה למריאטה.
"אם הוא היה ראש ההילאים למה לא שמענו עליו? מהתפקיד הזה אפשר בקלות להפוך לשר הקסמים." קורמק מקלאגן אמר.
"לא, לכל הילאי יש סיכוי להפוך לשר הקסמים, כמו ונוסיה קריקרלי והפייסטוס גור." אדי קרמיקייל ציין.
"למרות שאני באמת תוהה לאן תזאוס נעלם, הוא היה יכול להיות שר קסמים ממש טוב." צ'ו אמרה לעצמה בקול רם.
"השיעור נגמר, כדאי שתלכו." בינס אמר לתלמידיו והחל לנמנם על שולחנו.
"אני מקווה שרופוס סקרימג'ר, ראש מחלקת ההילאים הנוכחי, יהיה שר הקסמים אחרי קורנליוס פאדג', הוא יהיה הרבה יותר טוב." אדי אמר לשאר הרייבנקלואים אחרי שהם יצאו מהכיתה.
"לא נכון, השר פאדג' הוא שר קסמים מצוין!" מריאטה קראה.
"רגע, קייטי, איך את יודעת כל כך הרבה על הנושא הזה?" צ'ו שאלה אותך אחרי שהן יצאו מהכיתה.
"סבא שלי היה הילאי תחת תזאוס סלמנדרה." קייטי הסבירה.
"רגע מה? סבא שלך היה הילאי? תחת תזאוס סלמנדרה?" צ'ו שאלה בהלם.
"כן, מה הבעיה עם זה?" קייטי שאלה אותה.
"סבא שלי גם היה הילאי שעבד תחת תזאוס סקמנדר, לזה התכוונתי כשאמרתי שסבא שלי עבד איתו." צ'ו אמרה.
"רגע, זה אומר... שהסבים שלנו עבדו ביחד?!" קייטי שאלה את צ'ו.
"אני מניחה שכן." צ'ו משכה בכתפיה וחייכה.
"את חושבת שהם היו קרובים?" קייטי שאלה.
"אולי, אני אשאל את סבא שלי." צ'ו ענתה.
"אוקי." קייטי אמרה. הן הלכו בשקט לרגע. אף אחת מהן לא ציפתה להיות בדיון הזה. הן מצאו מקום לשבת
"אז סבא שלך נלחם מול גרינדלוולד?" צ'ו שאלה את קייטי.
"כן, בעצרת שהייתה בפריז בשנת 1927." קייטי ענתה.
"סבא שלי גם היה בעצרת הזאת!" צ'ו קראה.
"וואו, אז הסבים שלנו היו באותו הקרב ושרדו אותו כשבערך רק חמישה הילאים יצאו ממנו בחיים." קייטי אמרה.
"כן, זה די מרשים," צ'ו אמרה לה, "את יודעת, זה די מעצבן אותי שבבריטניה לכולם אכפת רק מוולדמורט. ממה ששמעתי מסבא שלי, גרינדלוולד היה הרבה יותר קרוב לניצחון. חוץ מזה שהוא היה בכל העולם בעוד שוולדמורט היה רק בבריטניה. הקרובים שלי בסין, הם יודעים על גרינדלוולד אבל אין להם שום מושג על וולדמורט."
"כן, גרינדלוולד היה יותר גלובלי, אבל וולדמורט התמקד בבריטניה וזה היה יותר אגרסיבי." קייטי ציינה.
"לפחות הסבים שלנו עזרו לעצור את המלחמה והיו גיבורים." צ'ו אמרה.
"סבא שלי לא מרגיש כמו גיבור." קייטי מלמלה. צ'ו הביטה בה וחיכתה שהיא תמשיך. אחרי רגע קייטי הסבירה את עצמה, "בעצרת הזאת, בפריז, סבא שלי הרג מישהי כהגנה עצמית. להילאים היה מותר להרוג בתקופה ההיא, אבל הוא עדיין מרגיש רע לגבי זה. הוא תקף ראשון ובגלל זה גרינדלוולד תקף ויצר את האש, אז זאת הייתה אשמתו, והוא שרד כשהרבה מההילאים מתו."
הן ישבו בשקט לזמן מה. "לפחות אנחנו לא חיות בתקופת מלחמה. אנחנו לא זוכרות את התקופה של וולדמורט, ויש לנו חיים נפלאים ועתיד מזהיר כי אנחנו לא צריכות לפחד על חיינו. מה את רוצה לעשות אחרי שתסיימי את הוגוורטס, לשחק בקבוצת קווידיץ' מקצועית?" צ'ו שאלה את קייטי.
קייטי הנהנה, "כן, ואני מנחשת שזה מה שאת גם רוצה לעשות?"
"בהחלט. זה יהיה מדהים אם נהיה באותה הקבוצה נכון? זה אומר שנעבוד יחד באותו הצוות כמו הסבים שלנו." צ'ו ענתה.
"זה באמת יהיה נחמד. אני ממש מתגעגעת לקווידיץ', חבל שביטלו את המשחקים השנה בגלל טורניר הקוסמים המשולש." קייטי אמרה ונאנחה.
"כן אני אשמח לשחק שוב קווידיץ', אני גם מתגעגעת לזה." צ'ו אמרה ונאנחה גם.
"בכל מקרה צ'ו, מישהו הזמין אותך כבר לנשף?" קייטי שאלה וחייכה אל צ'ו.
"כן, אני הולכת עם סדריק." צ'ו ענתה בחיוך.
"עם אלוף, זה מקסים, את הולכת להיות בריקוד הראשון, את תהי במרכז הערב." קייטי אמרה וצחקקה.
"נכון, אבל לא בגלל זה אמרתי כן," צ'ו אמרה והסמיקה, "חוץ מזה כולם יסתכלו על פלר, היא מקבלת את כל תשומת הלב של הבנים."
"זה בהחלט נכון." קייטי אמרה ושתיהן צחקו.
YOU ARE READING
הסבים שלנו
Fanfictionצ'ו צ'אנג וקייטי בל מגלות משהו משותף לשתיהן בנוגע לסבים שלהן. בחיות הפלא הפשעים של גרינדלוולד יש שני הילאים עם שמות מוכרים. אחד מהם הוא צ'אנג, והשני הוא קסיוס בל. שניהם היו בעצרת של גרינדלוולד. זה אושר שצ'אנג הוא סבא של צ'ו ולכן זה הגיוני שקסיוס הוא...