Hai guys and aslm semua orang
sebelum cerita movie ni start cerita ni berepisod yaa...Dan cerita ni adalah rekaan sepenuhnyaa dari author cuma gambar tu ada laa ambik orang punyaa...hihihi....OK guys jom kita start...here we go...
.
..
..
..
..
..
..
..
..
.
20 Tahun Lalu
Di bandar yang bernama cyberaya...bandar yang penuh dengan kemiskinan dan tiada sumber tenaga sedikit pun dan mereka hanya mengharapkn air hujan untuk diminum...
Dan orang yang susah ini dipimpin oleh seorang yang sangat pandai antara dikalangn mereka iaitu othman....
.
..
..
..
..
..
..
..
.Penduduk:kami dh tk tahan dh hidup macam nii kita kena cari jalan untuk majukn bandar ini...
Othman:macam mana kita nk maju kalau penduduknya pun tiada muafakat...
Penduduk:.....
Othman:kita boleh sama² majukn bandar ini....dengan sumber tenaga baru...
Penduduk semua kehairanan...
Penduduk:sumber tenaga apa...
Othman:Azurium....
Sejak dari haritu bandar yang dinamakn cyberaya itu semakin hari semakin maju...dan othman kelamaan makin tamak dengan kuasanyaa...dia lupa bahawa tanpa penduduk susah itu dia tk kn menjadi Dato Bandar Cyberaya....
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.20 Tahun Kemudian
Bandar cyberaya adalah bandar yang paling maju di dunia...dengan agensi M.A.T.A yang berperanan menjaga bandar itu daripada segala ancaman...dan tidak lupa menjaga Dato Bandarnya...iaitu Dato Othman...
Dengan sibuk dia mengejar kemajuan dia terlupa tentang segelintir rakyat yang susah hidup di pinggiran dan dimana pun berada...
Dan M.A.T.A adalah bawahanya jadi dia laa yang mengarahkn apabila sesuatu berlaku...
Pada waktu malam di cyberaya...banyak penduduk yang sudah tidur dan ada juga yang sedang pulang dari kerja...
Di bangunan Dato Othman...masa ni Dato othman sudah pulang ke rumahnyaa...dan tiba²
Kedengaran bunyi pintu bilik Dato Othman di buka...dan muncul laa seseorang yang memakai sut...
Dia pun membuka topengnyaa...dan ternyata dia ialah Ali...
Flash back 🔙
Di jepun....
Ali selamat daripada pembedahnyaa dan dia menyuruh ayahnyaa memberitahu semua orang yang dia sudah mati...
Now....
Ali:aku akan bunuh kau othman...
kau masih berharap peneraju lain yang memberikn bantuan kepada orang yang memerlukan...Walaupun Ali kelihatan tinggi sedikit umurnyaa masih 12tahun..
Di rumah Ali....
Ali:Aslm Ayah...
Ayah Ali:waslm...kamu pergi mana dengan comot...
Ali:jalan² jee Ayah...dh laa Ali nk naik dulu...
Walaupun Ali tidak sklh...dia kerap mengikut ayahnyaa ke bangunan peneraju..Ali dpt belajar tentang sistem² yang ada di sna dan akan menggantikn ayah nyaa suatu hari nanti....
Di rumah Alicia....
Alicia:Papa...Alicia rasa tido dulu yaa...
Jeneral Rama:ok Selamat Malam yaa...
Di bilik Alicia....
Alicia:kalau laa Ali hidup lagi...aku tk kn tengking dia lagi..😞
TBC....
OK tk untuk permulaan cerita nii...jangan lupa vote dengan comment yaa geng bye 👋 👋
YOU ARE READING
EJEN ALI (Love) 2
RomanceCerita ini adalah sekuel daripada ejen Ali(love)...dan cerita ini mengisahkn tentang latar belakang cyberaya yang dahulu nyaa tidak maju dan sekarang maju....dan juga kisah cinta...mesti nk tau kn kalau nk tau kena laa tgk...