j.polski

15 0 0
                                    


  Czy jednostka faktycznie może wpływać na losy świata, czy jest to tylkomrzonka artystów? 

Kazdy ma swoje wybory, te lepsze i gorsze zarazem, które prowadza do różnych sytuacji. Moga zmienic obrót losu o 180 stopni. każda podjeta decyzja ma wpływ na to co moze sie wydazyc w blizszym lub dalszym czasie.

Uważam, że jednostka może wpływać na losy świata, ponieważ każda decyzja kieruje nas w inną drogę. Kazda nasza decyzja może przyczynić sie do  różnych konsekwencji, od tych najmniejszych do bardziej powaznych.


Niespełnione uczucie miłośći u gustawa powoduje przemiane wewnetrzną w konrada. Ta decyzja ma znaczenie w dalszych losach. Po przemianie uważa sie za jednostkę wybitną która moła by kierować narodem.Jego pycha stawia go przeciwko bogu- buntuje się. Oskarza boga o całe zło i żąda władzy aby uczynić swiat lepszym.jest przeciwko powstaniu. na koncu pojawia sie ksiądz piotr egzorcyzmując go i przepedzając demona. w ostatniej scenia wiązą go na syberie. te losy mogły by sie potoczyc inaczej gdyby na przykład miłość Gustawa została by odwzajemniona


Następnym przykładem jest Stolnik Horeszko który podał czarną polewkę Jackowi Soplicy jako gest odmówienia oddania reki córki. Prawdopodobnie ta sytuacja sprawiła że Horeszko zginą niechcąco z reki Soplicy. Ta cała sytuacja sprawiła że obie rodziny miały ze sobą spory konflikt przez długi czas.przez tą decyzję w późniejszym czasie cierpiało wielo osób i na koniec zginą sam Soplica który cierpiał przez całe swoje życiem tym ze zabił.A gdyby wtedy nie strzelił ich losy mogły potoczyc sie jeszcze inaczj. Horeszko mógł by życ gdyby tylko zgodził sie aby jego córka wyszła za mąż i nie doszło by do takiej katastrofy.


Raskolnikow jest bohaterem powieści "zbrodnia i kara". jego matka i siostra zyli w biedzie by ten mógł studiowac. porzucił studia z powodu braku środków finansowych.dopuścił sie morderstwa na lichwiarce z powodo braku pieniedzy. doszło do tego ze zaczą popadać w obłed, a ostatecznie przyznał sie do winy i został skazany.moze gdyby nie zabił kobiety znalazł by jakąś prace i mógł by życ dalej z czystym sumieniem i nikt by nie zginą. możliwe ze wtedy tez nie poznał by swojej miłoci którą była Sonia.


Każdy nasz gest, każda myśli i słowo może wpłynąć na przebieg losu. ktoś może zostać urażony i zrobić coś nie odpowiedzialnego lub pochwalony i być przysłużonym w jakiejś dobrej sprawie. Każda osoba ma wpływ na losy świata, bo każdy jeden czyn może wszystko zmienic na lepsze lub na gorsze

zapiski z maturyWhere stories live. Discover now