Ep 65 : Adventure couple ✨

1.4K 168 14
                                    

Seperti yang dijanjikan oleh Taehyung malam semalam , hari ini dia bawa Angela mengelilingi kota Paris sebelum pulang ke tanah air mereka , korea .

Gadis hadapannya tersenyum manis mengenakan gaun paras lutut berwarna peach . Sesuai dengan warna kulitnya yang memerah putih itu .

Taehyung mengantungkan camera Leica AF-C1 miliknya pada leher . Terdapat beberapa gambar Angela telah berjaya mencuri tangkap tanpa Angela sedar .

Gambar mereka boleh dijadikan kenangan buat selama lamanya .

Gadis itu khusyuk melihat lukisan yang terdapat didalam muzium itu . Taehyung membawa Angela melawat salah satu muzium kegemarannya .

Dari segi binaan , rekaan dalam dan luar muzium The Lourve sungguh mewah dan mengagumkan . Muzium itu menjadi tarikan utama para pencinta seni .

Angela memberitahunya bahawa dia minat akan lukisan seni jadi Taehyung pun bawa Angela datang kemari .

Tak disangka mereka mempunyai cita rasa yang sama kepada seni .

Mereka sama sama masuk kedalam ruangan itu . Hanya mereka berdua saja disitu .

Taehyung mengambil tempat duduk yang tersedia ditengah bilik pameran itu . Angela pula masih ralit melihat beberapa karya yang digantung pada dinding konkrit .

" Angela " nama isterinya bergema diruang tersebut . Angela menoleh laju dan..

Klik !

" Without smile my angel still beautiful as always . Perfect " bisiknya seorang diri .

Matanya tertumpu pada skrin kamera tanpa menyedari kehadiran Angela didepan mata .

" Curi tangkap gambar saya yaa " sindir Angela . Bibirnya turut menguntum senyum tatkala Taehyung senyum kotak seperti budak kecil ditangkap buat kesalahan besar . So cute.

Angela mengambil tempat disebelah Taehyung . Camera ditangan Taehyung dirampas .

Kali ini Angela pula yang mengambil alih .

Klik ! Klikk !

Pada mulanya Taehyung terkejut apabila Angela mengambil gambar tanpaa signal , akhirnya bibir tersenyum lebar .

" My husband tak sah tak kacakk" kata Angela sambil tersenyum lebar kearah Taehyung .

Angela merapatkan dirinya kearah Taehyung hingga bau maskulin lelaki itu menusuk rongga hidungnya . Camera dinaik keudara .

Tanpa berlengah lagi , Angela mencuri cium pipi Taehyung membuatkan lelaki itu sedikit tersentak dengan perbuatan berani mati Angela .

Klik !

Dan gambar mereka berdua berjaya di snap . Angela ketawa melihat reaksi Taehyung didalam gambar . Wajahnya jelas terkejut .

" Why so cute my babyy . Geyam saya tau ! " kamera diletak atas riba . Tangannya naik menekup pipi Taehyung hingga bibir suaminya muncung seperti itik .

Angela masih seronok mengomol pipi Taehyung . Tangannya terhenti apabila tangan berurat hijau lelaki menahan .

Iris hazel Taehyung menikam tajam anak mata Angela hingga memmbuatkan gadis itu clueless .

Pandangan bertaut lama hingga Angela tak sedar wajahnya terlalu dekat dengannya . Terasa bibir lembut taehyung mencium bibirnya lembut .

Mata Angela membulat , Taehyung menyembunyikan senyuman disebalik ciuman itu . Taehyung melepaskan ciuman bibir mereka .

Kini bibirnya dibawa ke telinga Angela pula . Deruan nafas hangat menyapa telinganya . Gadis itu masih terpaku dengan tingkah laku Taehyung yang seakan mengoda batinnya tika ini .

" Sometimes this baby can be your daddy too " sengih Taehyung .

• • •

Taehung bercadang ingin menyewa satu bike rental yang terdapat ditepi jalan tersebut . Angela mengangguk saja .

Angela tersenyum lebar tak ubah seperti orang baru menang loteri . Mereka berdua menyewa satu basikal untuk bersiar disekitar bandar .

" peluk abang kuat kuat yaa , nanti sayang jatuh abang tak tanggung" usik Taehyung dengan nada tawa kecil .

Angela mengeluh rimas , kalau bukan sebab dia tak reti kayuh basikal memang taklah dia duduk belakang Taehyung sekarang nii .

Ada banyak lagi jenis basikal , seperti basikal dua pengayuh tu tapi Taehyung sudah menolak terlebih dahulu .

Dia turut saja .

" Ye , abang janganlah bawa laju sangat " jawab Angela . Kain dress yang sedikit labuh itu menutup seluruh pehanya .

Taehyung mula mengayuh basikal . Udara petang membuatkan Angela makin teruja .

Bibir tidak henti tersenyum riang . Pelukan dieratkan . Angela menyandar kepalanya dibelakang Taehyung .

" Abang "

Taehyung hanya mendehem  masing masing sibuk menikmati pemandangan .

" I love you "

Kening Taehyung terangkat , Jarang sekali Angela ungkap kalimat indah itu . Selalunya Taehyung mula dulu .

" Ada benda yang ganggu fikiran sayang ke ? " Soal Taehyung pelik . Kelakuan Angela malam tadi mula belayar .

Gadis itu selalu merengek macam budak kecil , kadang kadang mula marah tanpa sebab .

Angela sekadar mengeleng walaupun dia tahu Taehyung tak boleh toleh belakang .

" Jom tengok sunset "

_To Be Continued_

hi ! i'm your papa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hi ! i'm your papa

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now