°°°
Trutt... trutt...
"Apa budak acah handsome ni nak?" Namjoon mengeluh geram.
Hairan juga Namjoon, kenapa Seokjin tiba tiba telefonnya di kala pukul 2 pagi? Kalau nak berkunyit pun ajaklah orang lain.
Penuh malas gaya diva, Namjoon mengangkat panggilan. "Ya?"
"Namjoon, ibu kau—"
"Ibu aku?" Terus Namjoon bangkit dari tidur. Eunha yang sudah meleleh air liur saat tidur diendahkan.
"Nak tahu, jumpa aku dekat lokasi yang aku Whatsapp pada kau. Ibu kau datang nak jumpa kau ni."
"Tapi..." Tipulah jika Namjoon tidak was was. Kenapa ibunya tidak terus datang ke rumah Eunha?
"Kau ingat aku tipu, huh? Datang jelah, kalau boleh bawa Eunha," Suara sinis Seokjin kedengaran disertai suara seorang makcik tua.
Namjoon beranggapan suara makcik tua itu ibunya. Senyuman naik ke telinga sebelum tanpa belas kasihan dia mengejutkan Eunha bangun.
"Puteri Eunha! Bangunla, bangunla!"
"Namjoon... apahal awak ni?"
"Cepat, kita pergi jumpa ibu!"
"Ibu awak? Dekat ruang tamu ke?" Soal Eunha hairan.
Namjoon menggeleng. "Ikut je, jom!"
Pasrah dengan tarikan tangan Namjoon, Eunha yang hanya berpijama Pororo the Penguin bersama rambut sedikit kusut hanya menuruti.
°°°
"Awak sure ibu awak dekat sini?"
Namjoon terdiam sejenak. Lokasi yang dihantar Seokjin melalui aplikasi Whatsapp ditatap semula. "Betullah, ini tempatnya."
Eunha berkerut dahi. Hutan tebal di hadapan mereka dipandang sekali lagi. Kenapa macam tak masuk akal?
Perlahan lahan, Namjoon memasuki hutan tebal itu bersama Eunha. Berkali kali Eunha menegah, tetapi Namjoon tetap buat bodoh.
"Awak tak rasa ke macam kena tipu? Ish harap je budak IQ tinggi," Cemuh Eunha. Dia nak balik dan tidur!
Namjoon mengeram marah. "Mana tahu betul ke? Tak salah kita periksa kan?"
"Tapi kalau jadi benda buruk macam mana?"
"Apa masalah tuan puteri? Susah sangat ke saya suruh teman sekejap?"
"Tak, saya cuma rasa tak sedap hati! Ugh fine! Lantaklah kalau ada benda buruk jadi pun, saya dah malas ambil peduli!"
BANG!
"Argh!"
Bunyi tembakan yang mengena bahu Namjoon secara tiba tiba membuatkan Eunha terbeliak. Suara ketawa Seokjin yang mengilai seperti enjin rosak mula kedengaran.
"Puteri Eunha, lari!"
Eunha tidak tahu harus berbuat apa. Tangannya yang ditarik Namjoon hanya dibiarkan. Dia, betul betul takut sampai blur.
Setibanya di sebuah kereta, Namjoon menarik Eunha supaya menyorok bersama di situ. Saat Eunha melihat wajah Namjoon berkerut menahan sakit di bahu, air matanya mula bergenang.
"Shh tuan puteri, jangan nangis." Pujuk Namjoon separa bebisik.
Eunha menggeleng. "Sa-saya takut."
"Macam ni, awak lari balik rumah dulu. Biar saya settle kan budak jin air tu."
"Habistu, awak balik tak nanti?"
"Balik, dah tentulah! Saya tak sanggup berjauhan lama lama bersama puteri kesayangan saya ni."
"Janji?" Eunha menghulurkan jari kelengkingnya yang terketar ketar.
Namjoon tersenyum.
'Senyuman itu, tolonglah. Jangan jadi yang terakhir.'
°°°
💛
YOU ARE READING
Soulmate Gaìrdin.
Fanfiction© 2020 | Collaboration Series 1st - 10th : @rosesflwr- Cover by : @starvallet