°°°
"Pergi Puteri Eunha, cepat."
Seusai mementerai janji, Eunha perlahan lahan keluar dari tempat persembunyian. Kakinya melangkah masuk ke sebalik belukar.
Itu jalan pintas menuju ke rumahnya. Sesekali dia menoleh ke belakang. Wajah Namjoon masih terhias senyuman.
'Betul ke aku buat ni...'
'Aku bukanlah yang terbaik untuk kau. Maafkan aku, Eunha.' Raut wajah Namjoon berubah sayu.
"Namjoon, Eunha! Mana kau hah? Main sorok sorok eh?" Nada Seokjin bertukar lebih psiko.
Seokjin bukannya bodoh. Dengan kedua mata kurniaan Tuhan, dia melihat Eunha keluar dari sebalik kereta.
Bibirnya menyungging senyuman sinis. 'Apa kurangnya aku? Bukan ke aku paling kacak dalam dunia ni? Kau buta ke!'
"Kau bodoh abadi, sama je dengan budak koala pipi berlubang tu." Seokjin mengepal penumbuk.
°°°
Auch! Tanpa Eunha sedar, dirinya terjatuh tatkala cuba berlari dari Namjoon.
Hatinya berkata tidak, mindanya berkata ya. Walaupun dia tak sampai hati ingin tinggalkan Namjoon, dia terpaksa.
'Fak lah!' Carut Eunha geram. Berkali kali dia cuba bangun tetapi gagal. Buku lali yang mula membengkak ditumbuk penuh amarah.
Tiba tiba, satu bunyi menghentikan pergerakkan Eunha. Gadis itu kaku, terasa pernafasan terhenti.
Boom!
Wajah ditoleh dengan riak amat terkejut.
"KIM NAMJOON!"
Automatik nama penuh lelaki yang mula bertakhta di hatinya diseru. Matanya membuntang melihat kereta tempat persembunyian Namjoon meletup di hadapannya.
Bukan itu saja, kereta itu terbakar betul betul di hadapan Eunha.
Air mata deras turun menuruni pipi. Menyesali segalanya. Penumbuk digenggam erat.
'Pe-penipu. Kau mungkir janji, Namjoon-ah.'
'Aku tidak dapat nafikannya lagi. Kau bodoh Eunha, kau bodoh!'
'Aku sayang kau, Namjoon. Kenapa kau pergi dulu?'
°°°
💜
YOU ARE READING
Soulmate Gaìrdin.
Fanfiction© 2020 | Collaboration Series 1st - 10th : @rosesflwr- Cover by : @starvallet