°제8장 , 시즌 2

324 35 0
                                    

[07:12 a.m]

Jeon's Family House

" wow , korang nak honeymoon dekat mana ni ? " soal jungkook . Ei , sibuk je .

" dekat New Zealand . Aera kata , pemandangan dekat sana cantik . Jadi , dia nak ambil gambar banyak banyak " jelas yeonjun . Layan kan sangat si jungkook tu .

" oppa , kau bila nak kahwin ? " usikku .

" alah , oppa dah jumpa lah pasangan sehidup semati " aku acah terkejut . Tipu je tu , last last , perempuan tu pergi lepas dapat harta dia .

" nak nasihat . Jangan terpedaya sangat dengan perempuan zaman sekarang . Dah berapa kali oppa kena dekat perempuan tak bermaruah yang cuma nak harta je " kataku . Jungkook hanya mencebik .

" dah . Kitorang nak berangkat sekarang . Jumpa minggu depan " kata yeonjun lalu setelah memasukkan beg kedalam bonet kereta .

" bye oppa tersayang . Jumpa minggu depan !! Mmuaah " kataku sambil melemparkan flying kiss yang tersangat ikhlas namun ditepis oleh jebonjungkook .

" tak balik pun tak apa . Oppa tak kesah pon ! " jeritnya apabila kereta kami mula bergerak . Aku sempat menjelirkan lidah kearahnya . Tak sweet betul .

[07:43 a.m]

Incheon International Airport

Awal lagi ni . Aku nak makan . LAPARRR !!

" Em , awakk ~ " aku menguis baju Yeonjun sambil membuat puppy eyes .

" mm ? " ish , pandang pun tak . Tak apalah , aku nak makan ni woi , aku tak kesah .

" baegoppa ~ " haa , aku cakap lapar laju je dia pandang aku . Sayang juga dia dekat aku .

" nak makan ? " aku pandang dia " habis tu , kalau lapar nak buat apa ? Jogging ? " balasku . Yeonjun tersengih . Aloo , boleh kenyang aku tengok dia senyum macam tu .

" okay , okay , jom pergi makan , ya sayang " katanya lalu mencuit hidung . Omaigosh .

.
.
.
.

" saya nak ni , ni , dan ni . Oh , yang ni juga . Dan terakhir , yang ni . Okay ? " laju tangan pelayan itu menulis di buku kecilnya . Aku pandang yeonjun yang sedang berkerut .

" wae ? " . Soalku . " banyak nye awak makan . Sempat ke habiskan semua tu ? " soalnya risau .

" mestilah boleh . Saya ada banyak muatan . Hehe "

[20:52 p.m]

Auckland International Airport

" hey Choi Aera . Wake up . Dah sampai dah ni " aku membuka mata ku perlahan . Berat pula mata ni nak terbuka . " Choi aera . Bangun lah . Takkan saya nak angkat awak pula "

Aku membuka mata seluas luasnya lalu duduk tegak . Rambut serabai aku betulkan lalu melihat wajahku di cermin handphone .

" susah betul nak dibangunkan " . Bebel yeonjun tak habis habis . Macam mak nenek ! Namun aku hanya diam . Kalau dilawan , makin membebel jadinya . Kalah nenek .

Apabila kapal terbang itu selamat mendarat dan telah berhenti , barulah kami berdiri perlahan keluar daripada kapal terbang .

Haih , korea sejuk , NZ pun sejuk . Takde ke tempat yang panas . Cis , membebel je tahu , kau sendiri yang nak pergi NZ ni kan .

" hey Cik aera . Awak mengelamun apa tu ? Saya bercakap dekat sini pun awak tak perasan " aku pandang yeonjun yang dah bising bising . " huh ? " aku berikan muka blur .

" apa yang awak cakap tadi ? " . Soalku . Yeonjun mengeluh perlahan . " awak nak makan ke nak ke hotel terus ? " soalnya semula . Aku berdiam diri u tuk berfikir . Aku lapar , tapi aku penat gila nak tidur . Tapi kalau aku tidur , nanti aku lapar . Macam mana ni ?

" hey , mengelamun lagi . Cepatlah . Sejuk ni " kata yeonjun namun aku masih ligat berfikir . Tiba tiba perutku berkeroncong lalu senyum kearah yeonjun .

" jom makan dulu " yeonjun menggelengkan kepalanya lalu menarik tanganku dan bagasi ke kereta yang disediakan .

.
.
.
.

" i wanna have this , this and this " kata ku lalu menyelak muka surat menu yang seterusnya . " oh , this one too . For dessert , i would like to taste this . And americano for my beverage " sambung ku .

" banyak nye . Boleh habis ke ? " soal yeonjun . " babe , berapa kali I nak cakap , perut I ni ada muatan yang besar " kataku . Yeonjun hanya menggeleng perlahan . Hehe . Sorry .

" i just want this and americano " kata yeonjun kepada pelayan itu . Aku pandang waiter tu sampai dia hilang dari pandangan . " hey , pandang apa tu " soal yeonjun .

" handsome kan waiter tu . I wondered , why dia kerja jadi waiter but not as actors , or singer , nor model ? Rupa dia sesuai untuk semua tu " kataku menjawab soalan yeonjun . " ada sebab lah kenapa dia jadi waiter . You know , tak semua pekerjaan dekat dunia ni , memandang personality .

Even dia ada peluang besar untuk jadi actors or model , if he really want to be a waiter , so he will be . Kita tak boleh lah nak kerja mengikut personaliti , but kita kena ikut apa yang kita pandai buat " jelas yeonjun panjang lebar .

" samalah macam saya . Tak kuat saya nak dengar awak membebel sepanjang hari " balasku spontan lalu pipiku dicubit kuat oleh yeonjun .

" kalau taknak kena bebel , jangan buat perangai lah sayang " . " auch auch , okay okay . Saya tak buat perangai . I janji " kataku . Lalu yeonjun melepaskan cubitannya . Aku mengusap pipi gebuku .

" alorh , merah dah pipi dia . sorry . Kuat sangat ke " katanya sambil mengusap pipi ku . " mestilah sakit !macam nak tercabut daging dekat pipi ni ha . Agak agak lah nak cubit " marahku lalu mencubit pinggangnya . " aw , sorry sayang "

" heres your order " , " kamchagiya ! " aku terkejut membuatkan waiter tadi ikut terkejut . " im so sorry that i make you startled " katanya meminta maaf sambil bow 90 darjah berkali kali . " eh , its okay . Im fine " kataku sambil tersenyum .

" I'm sorry again " aku mengangguk dan dia tersengih lalu pergi . Mataku mula tertumpu kearah makanan yang terhidang diatas meja . " oh my gosh , that visual " mataku bersinar sinar melihat makanan itu .

" makanlah . I know you're starving "aku tersnegih lalu makan makanan yang aku order tadi . " ow , sedap gila ! " pujiku . Im satisfied with these meal .

" pilihan saya sangat tepat untuk pergi ke sini . Dengan makanan je pun saya dah satisfied gila . Kalau makanan dekat hotel dia sedap , and i will go here again next time . Can we ? " soalku " sure if you like it "

Maka aku tersenyum puas dan makan sepuas puasnya . This is heaven .

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now