» NINE «

146 20 6
                                    

chanyeol yang dari tadi berguling guling di atas katil akhirnya bangun . dia tak dapat nak tidur . otaknya masih fikir pasal yoojin . dia tak nak kena reject . dia tak tau apa akan jadi pada diri dia kalau yoojin reject dia . boleh ke dia nak move on ? chanyeol pergi ke dapur untuk membasahkan tekak .

sampai di dapur , dia nampak satu tubuh yang berdiri di tepi meja . meremang bulu roma . perlahan lahan dia hidupkan lampu .

" ahh .. silau ! "

rupanya , itu cuma jinae

" yah kau buat apa ?! " -cy

" aku nak minum air lah ! "

" at least bukak lah lampu ! dah la rambut macam tu . ugh "

" takut lah tu . HAHAAH "

" aniyah "

chanyeol menuang air sejuk ke dalam satu gelas .

" kau kenapa ? hari ii aku turun malam ii buta macam ni . tak pernah ii pulak aku nampak kau . baru hari ni aku nampak . wae ? " -jinae

" tak boleh tido "

" dah kenapa ? bukan kau selalu baring terus tido ? "

" aku .. confess kat yoojin tadi "

" pastu ? kena reject ? HAHAAHAH "

" aniyah ! dia cakap .. bagi masa "

" better than kena reject "

" kalau nanti dia reject cam mana ? "

" oh yelah .. HAHAHA ! takpe , bunga bukan sekuntum "

" kau cakap senanglah . aku ni , nak move on macam mana ? "

" aish ... kau ni , yakin lah sikit . dah , aku tidur dulu . annyeong ~ "

selepas chanyeol menghabiskan air nya , dia pun pergi ke bilik untuk tidur .

...

yoojin

macam biasa , aku akan datang ke cafe lambat . hehe .and .. hari ni aku dengan chanyeol terasa awkward sangat . haih . aku dah ada jawapan untuk chanyeol . tapi , nanti lah aku bagitau dia .

...

cafe dah tutup . hujan lebat kat luar . nak balik nanti lah aku bagitau chanyeol pasal benda tu .

" yoojin ? tak balik ke ? " -jy

" korang balik lah dulu . hehe "

aku masih berdiri dekat kaunter tu . sebenarnya , banyak fobia aku . fobia gelap , hujan . haih . lemahnya aku ni . tiba tiba guruh berdentum dengan kuat  . aku terus terduduk kat situ sambil tutup telinga .

" yoojin .. gwenchana ? " -cy

aku tak jawab . aku takut . guruh bunyi lagi . tau ii aku dah sampai bawah meja kaunter tu . then , keadaan jadi gelap . ha baguslah . memang pengsan lah aku tak lama lagi .

" oppa .. " -yj

serious aku takut . tolonglah .  someone .. aku tak dapat tahan daripada nangis . tak lama lepastu , keadaan jadi terang . mata aku .. sakit . kepala aku pening .

" yoojin ? yah yoojin ! "

badan aku diangkat . aku tau , ni mesti chanyeol .

" chan .. "

" nae ? "

" aku .. suka kau "

lepas tu , mata aku jadi gelap .

✔️ Sorry II  |  PCYWhere stories live. Discover now