Hauru no Ugoku Shiro

408 12 4
                                    

(Magyar címe: A vándorló palota)
Műfaj: Fantasy

Ez egy anime film

Ismertető: Sophie a kedves, ám kissé szürke lány apja kalapboltjában dolgozik. Éli talán egy kicsit sivár, egyszerű életét, mígnem egy napon ahogy húgához indul, találkozik a királyság egyik legrettegettebb varázslójával, Howl-lal. Ezzel meg is kezdődik különös kalandja, ugyanis egy azon napon felkeresi a boltban egy jól megtermett asszonyság, akiről később kiderül, hogy nem más, mint a puszták boszorkánya. Távozása előtt egy átokkal sújtja Sophie-t, ami nem más, mint hogy 90 éves idős nénivé változik. A lány nem ül tétován, elindul, hogy megszabaduljon az átoktól. Így jut el a varázsló kastélyába, ami mondhatni kacsalábon forog, na nem éppen a pompássága miatt (sokkal inkább egy szeméttelepre emlékeztet) hanem mert lábakon áll, és egyre csak megy előre. Sophie megismerkedik Calciferrel, a nagy hatalmú tűzdémonnal, és alkut köt vele; segítenek egymásnak megszabadulni az őket sújtó átoktól. Furcsábbnál furcsább, gonoszabbnál gonoszabb szereplőkkel ismerkedünk, de vajon Howl tényleg olyan szívtelen, mint mondják?

Vélemény: Miyazakitól ez a kedvenc filmem. Nemcsak azért, mert bámulatba ejt ez a lehetetlen, szürreális világ, hanem mert egy páratlan szerelmi történettel, egy csodás női példaképpel és sok-sok izgalommal kecsegtet. A karakterek egytől-egyig szerethetőek és jól kidolgozottak, a sztori és a film végi csattanó is különleges. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki egy kis kikapcsolódásra és varázslatra vágyik.

Grafika: 10/8

Grafika: 10/8

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
✨Anime ajánló✨Donde viven las historias. Descúbrelo ahora