Terasa bawahnya sakit yang perempuan yang baru beranak yang tahu. Dijahit bahagian itu tapi diberi ubat tahan sakit. Biasanya bawah tu koyak. Pedih.
Dia memegang perutnya yang kini kempis. Dah tak memboyot lagi. Kalau perutnya sudah kempis, mesti baby dia dah keluar dari perut tapi mana baby dia.
"Mila, Nek Mok. Mana baby I?" Tanya Raisha serak. Bangun dari kerana keletihan sesama pertarunghan melahirkan anak.
Dia melihat sekelilingnya. Cantik. Serupa macam bilik VIP. Hanya dia saja yang berada didalam bilik itu. Mewah! Pasti mahal bayaran ni.
Pintu dibuka. Nek Mok mendukung baby Raisha. Mila pula dari gembira juga. Dia ingin mahu baby girl. Tapi tiada rezeki. Bersyukur dapat lelaki.
"Ni anak kamu, nak. Comel." Nek Mok menyerah baby itu pada Raisha. Raisha menyambut perlahan, tak biasa dukung baby. Ada pernah tapi ada lama. Dia dukung adik-adik dia adalah. Baby orang dia tak berani.
Raisha menyentuh pipi gebu babynya. Merah je. Matanya tertutup. Kening saja ikut dia. Yang lain tak sama langsung pun. Jadi, baby ni ikut muka siapa? Pedulilah. Asalkan baby ni anak dia dan sihat.
"Comellah, baby awak ni Raisha. Apa nama dia?" Mila menyoal sambil mengambil kerusi lalu diletakkan tepi katil Raisha. Dia pun nak tengok baby.
"I bagi nama dia ialah Mylissa Dzahra. Okay tak? I taknak yang susah disebut. Maksud nama tu pun okay." Jelas Raisha. Dia bukan jenis beri nama anak yang ikut trend. Biarpun dianya ada ikut trend tapi nama anak ikut nama islam. Lelah dia cari Google nama anak perempuan yang cantik.
Nek Mok dan Mila angguk setuju. Cantik nama. Mereka dah tahu M mengapa Raisha beri, sebab dia ikut nama belakang. Nama Raisha belakang kan M. Irfan pula tidur pada pelukan Mila.
"Kenapa D?" Soal Nek Mok.
"Heheh, it's secret. Nantilah you'll will know about that. This is VIP room, right? Hospital swasta. Kenapa? Hospital mahal ni. I know this is Columbia Asia Hospital. Jauh kot dari rumah. It's expensive."
Nek Mok dan Mila diam seribu kata. Nak jelaskan kepada Raisha pun dia takkan faham.
"Raisha kan ternama. Takkan nak pergi hospital biasa. Mestilah hospital swasta." Ujar Mila sedikit memujuk. Raisha ni cerewet sikit.
"Nanti I bayar kat you'll."
Mila menggeleng laju. Niat dia mahu menanggung kos Raisha. Dia juga ada orang yang menolong tanpa orang itu tiada chance nak jejak kaki di private hospital ni.
Mila dan Nek Mok memberi ruang untuk Raisha berehat. Mereka pergi ke kedai makan dulu. Lapar. Tak tidur malam tadi. Risau akan Raisha dan Mylissa.
Mylissa diletakkan di dalam katil baby. Raisha menepuk punggung Mylissa. Teknik ini boleh baby tidur lena. Itupun Raisha tengok kat TV.
"Kenapalah tak ikut muka I? Ni ikut muka siapa." Bisik Raisha sambil tersenyum manis.
Hilang rasa sakit apabila melihat baby yang baru saja ada di muka bumi.
Ting!
Phone Aniq berbunyi menandakan notification masuk. Aniq terus mencapai phone di tepi bukunya. Lupa nak silent mode. Mujurlah meeting baru habis tadi. Malu je.
Mila.
Slm, Aniq. Raisha sudah melahirkan anak. Babygirl.Aniq.
Alhamdullilah. Syukur. Nanti saya transfer duit kat account bank awak eh. Sekarang saya sedia berjumpa dengan Raisha dan anak saya.Mila.
Baguslah. Thanks sebab belanja kos hospital swasta. Tak mampu nak balas jasa awak.Aniq.
Welcome. Tu kan future wife saya.Mila dan Aniq sudah 4 bulan berkawan. Itupun disebabkan dia mahu tahu pasal Raisha. Begitu sayangnya dia dekat Raisha. Sudah terpahat Nama Raisha di hatinya.
"Kenapa?" Soal Nazmin pelik. Dari tadi senyum pastu tersengih. Geli.
"Aku dah jadi daddy bro. Raisha dah bersalin. Aku nak jumpa dia. I'm ready for that." Ujar Aniq. Phonenya diletakkan ke dalam kocek kotnya. Kotnya dibetulkan baru nampak segak dimata para wanita.
Cuba bayangkan seorang lelaki pilot memakai baju pilot. Handsome habisss.
45 minit dari tempat khusus mereka, Nazmin pun ikut sekali. Nak tengok juga muka anak Aniq.
Sekali masuk ke dalam hospital itu, mata-mata gatal memerhati mereka berdua. Menarik perhatian betul.
"Famous bro." Bisik Nazmin.
Aniq hanya memberi senyuman sinis. Perkara biasa berlaku di airport. Akan tahu perkara ni sama berlaku di hospital.
Mereka menuju ke lift. Pergi ke ward khas perempuan Lepas bersalin. Di tingkat itu, banyak tangisan baby. Comel je.
Aniq dan Nazmin mengetuk pintu ward bilik Raisha. VIP punya. Aniq yang menyuruh Mila bilik itu supaya Raisha selesa.
Pintu dibuka. Luas. Aniq mengukirkan senyuman lebar. Akhirnya dapat juga dia tengok Raisha dan anaknya.
Aniq berdiri di sebelah katil baby(?). Dia menyentuh tangan baby itu.
"Bro! Serupa muka kau." Bisik Nazmin.
Raisha yang tidur tadi terus sedar kehadiran Aniq dan Nazmin. Dia menoleh ke tepi. Mulutnya terngaga besar. Terkejut.
"Aniq! You buat apa kat sini? Don't touch my baby."
Aniq tergelak. "Sayang, baby kau, baby aku juga. Lepas kau berpantang, aku nak ajak kau kahwin." Kata Aniq. Dia nekad dalam hati dia mahu Raisha jadi isterinya. Ada juga menyesal di hati tentang sikap dia dulu.
Raisha diam seribu kata. Nazmin pula bagaikan patung disebelah Aniq. Kalau boleh dia mahu saja keluar dari bilik itu.
"A Big No. I told you already, I don't want to marry you. I dah selesa dengan hidup I. And this baby is mine. Not yours." Kata Raisha sinis. Perempuan mana tak suka apabila lelaki melamar dia. Malu. Tapi disebabkan kisah dulu, dia malas nak ingat lagi. Biarlah perkara itu berlaku.
Aniq mengeluh. Keras kepala juga Raisha ni. Ingatkan dah berubah. Walaupun Raisha menolak, dia tetap mencuba mencuri hati Raisha.
To be continued
________________________Vote, comment and share.
Sorry, lama dah tak update. maaf ye.
YOU ARE READING
Raisha Munirah [OG]
RomantikDia perempuan yang tengah angau bercinta dengan kekasihnya yang bernama Diyana Liana. Perempuan? Ya kekasihnya dia perempuan. Raisha seorang lesbian. Dia tidak peduli pun apa orang cakap tentang relationshipnya. Pekakkan telinga saja. Satu inside...