BAB 27

759 21 4
                                    

Selesai mandi,Fazriq pun keluar dari bilik mandi dengan tuala yang membaluti tubuhnya. Sebaik sahaja melihat ada baju kemeja berwarna ungu dan sehelai jaket nipis serta seluar jeans berwarna hitam dia pun segera bersiap-siap memakai baju dan seluar yang telah disediakan oleh isterinya Ana.

"Cantik juga baju yang Ana bagi kat aku ni. Tapi sejak bila pula aku ada baju warna purple ni? Ah lantak lah! Asalkan aku boleh keluar jalan-jalan harini." bebel Fazriq sendirian.

Siap sahaja bersiap-siap,Fazriq pun keluar dari biliknya dan matanya terus melilau ke arah ruang tamu. Dia pun terlihat Ana yang memakai kemeja berwarna purple dan seluar jeans berwarna hitam. Baju couple rupanya! Bila entah dia beli aku pun tak tahu la.. Tapi bagus lah baru nampak sweet tak pernah-pernah ada baju couple macam ni kan..

"Bila masa you beli baju ni? Tahu pula saiz I." tanya Fazriq kepada Ana.

"I suruh runner belikan. Tak payah la tanya banyak jom keluar. I dah pilih kereta BMW biru kesayangan Ina tu." jawab Ana kepada Fazriq.

"Okey boss." kata Fazriq kepada Ana.

Mereka pun keluar dari rumah dan menutup pintu. Disebabkan pintu itu ada kata laluan keselamatan jadi mereka tidak perlu kunci pintu dan hanya meletakkan kad ataupun cap jari untuk masuk ke rumah. Setelah itu,mereka pun mengatur langkah ke arah garaj yang berdekatan dengan rumah itu untuk mengambil kereta.
Mereka pun masuk ke dalam perut kereta dan keluar dari garaj itu. Keluar sahaja dari garaj itu,Ana pun menekan punat remote control untuk menutup pintu garaj. Mudah bukan? Hahahaha dah macam iklan garaj pula. Okey skip!!

Beberapa minit setelah itu,kereta itu pun meluncur laju di jalan raya untuk pergi ke pusat membeli-belah di tengah bandar Amsterdam itu.

................................................................................................................................................

Di tempat kereta sewa...

Sedang Syakir memilih kereta untuk disewa itu,tiba-tiba dia mendapat mesej dari group whatsapp geng penyiasat persendiriannya.

P.I. Group😎👔

Afnan:Aku dah tahu Ana dengan Fazriq nak pergi mana harini.

Azman:Diorang pergi mana Nan?

Afnan:Shopping mall belakang Beef Restaurant.

"Syakir:Share location.

Afnan: okey.

Syakir: Thanks. Tak sabar nak langgar orang ni huhu.

Zack:Bekas gangster memang macamni eh.

Syakir: Diam ah kau🙄

Zack: Pergi buat kerja kau nanti Miss Amelia marah.

Hariz: Korang ni memekak je lah aku nak tengok Netflix ni bye. Hati-hati Syakir kerja tu bahaya!

Syakir: Okey. Apa saja untuk Amelia kesayangan aku tu haha.

Afnan:Kemaruk cinta dah kau ni sampai sanggup buat semua yang dia suruh. Sudahlah berharap. Aku takut kau yang derita.

Syakir:Diam lah kau. Bapak dia dah terima aku.

Hariz;What! Serious lah?

Syakir: Terkejut ke?🤣🤣🤣

Zack: Nama ayah dia siapa?

Syakir: Mesti korang tak percaya ayah dia tu James Parker Petterson.

Zack:whutt!!!

Hariz: Kau biar betul. Tak sangka boss kita anak jutawan yang aku nak sangat jumpa.

Afnan:Tu la.. Untung la kau stay dekat rumah agam tu macam istana wei aku tengok kat YouTube.

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now