Hoofdstuk 2

1 0 0
                                    


P.O.V Jeanine

We lopen met Steve naar een kamer met twee machines naast elkaar. We lopen verder de kamer in en zien allemaal wetenschappers. "Wat doen al die wetenschappers hier?" Vraag ik. "Die wetenschappers zijn hier om te helpen met de superkrachten in jullie te spuiten." Zegt Steve. Danielle en ik worden naar de machines geduwd door twee bewakers die mee zijn gelopen. Ik word in de ene cabine gezet en Danielle wordt in de andere cabine gezet. Ze doen de cabine dicht en starten de machine. Er komen naalden in ons die de superkracht naar binnen spuit. Danielle en ik schreeuwen van de pijn. De naalden gaan weer uit ons en de cabine gaat weer open. Danielle en ik vallen er uit, we worden opgetild door twee wetenschappers. Ze brengen ons naar onze kamer en dan val ik flauw.

Tijdsprong naar de volgende ochtend

Ik word wakker en kijk direct om me heen of ik Danielle zie. Gelukkig zie ik haar in een bed naast me liggen. Ze wordt ook wakker. "Is het waar dat we nu superkrachten hebben?" vraagt Danielle. "Ik denk het." zeg ik. Dan komt Steve binnen "Ik ga jullie eerst vertellen wat jullie superkrachten zijn en dan gaan jullie trainen met mij en de rest. Jullie kunnen alle vier de elementen (water, aarde, vuur en lucht) besturen, jullie kunnen vliegen, zijn supersterk en jullie kunnen ook met dieren praten. Jullie kunnen gedachten lezen wanneer jij wilt, de toekomst zien, tijdreizen en teleporteren. Jullie hebben ook supersnelheid, jullie kunnen eten tevoorschijn toveren wanneer je wilt. Jullie zijn super sterk en jullie kunnen jezelf en andere helen. Jullie kunnen ook naar verschillende dimensies reizen. Ik heb ook superheldnamen verzonnen voor jullie zodat niet iedereen direct weet wie jullie zijn. Danielle jouw superheldnaam is Selua en Jeanine jouw superheldnaam is Sky. Noem elkaar ook zo tijdens missies want je wilt niet dat superschurken je naam weet en je op zoeken. Zijn er nog vragen?" "Wat als wij onze krachten nog niet onder controle hebben en we een van jullie verwonden?" vraag ik. "Dat zal niet gebeuren want wij kunnen een schild maken die ons tegen jullie kracht beschermd." "Mijn vriend Tony Stark komt helpen met de training. Een van jullie wordt getraind door Tony en de ander door mij." "Ik wil graag door Tony Stark getraind worden." zeg ik.

"En ik graag door Steve", voegt Danielle er blozend aan toe.

P.O.V Danielle

Ik loop met Steve door een lange en lege gang. Ik voel me enthousiast en een beetje zenuwachtig tegelijk. Ik ben benieuwd wat ik zo met mijn krachten ga verrichten. Steve stopt om een deur aan de rechterzijde te openen. "Dit is de gymzaal. Hier gaan we de hele dag trainen, voornamelijk de basis van je superkrachten."

De gymzaal waar we naar binnen stappen is ingericht met bruine tinten en aan de zijkant van de muren staan matten opgesteld. In het midden staat een enorme boksring centraal. Achteraan zie ik een paar bakken staan en nieuwsgierig wandel ik er naartoe om te waarnemen wat er in zitten. Het varieert van een bak met aarde tot een lege bak. "Hiermee ga je leren de elementen te besturen en telekinese onder de knie te krijgen", fluistert Steve opeens achter mijn oor, waardoor ik me kapot schrik en met grootse moeite een gilletje kan onderdrukken. "Gaaf", antwoord ik snel, in de hoop dat het niet op is gevallen. Steve glimlacht schuin."Maar laten we eerst het element aarde uit proberen. Ik heb zo'n voorgevoel dat dat je wel zou kunnen liggen." Steve legt kort uit dat het belangrijk is om mijn concentratie bij deze oefening hoog te houden en via mijn vingertoppen het contact met de aarde maken. Ik laat mijn linkerhand omhoog tillen in de lucht. Het lijkt alsof miljoenen korrels aarde zich op mijn vingertoppen bevonden, want ik voel ze kriebelen. Samen voeg ze een barrière van kleverige lagen. Via gedachten stuurde ik het commando om mij te heersen, in de hoop dat het zal helpen. Mijn cellen duwen actief tegen mijn huid om naar de aarde te dringen. Een hoop gesteente werd zichtbaar. Met moeite probeer ik het vast te houden. Ik laat mijn rechterhand begaan met gebalde vuist. Als een raket schoot het gesteente schoot vooruit. "Stop!" Hoor ik Steve schreeuwen. Automatisch laat mijn armen tegen mijn zijen vallen en verslap de grip. "Dat was wel genoeg. Laten we iets anders proberen." Ik knik, een beetje uitgeput. Vervolgens oefenen we met de rest van de superkrachten.

P.O.V Jeanine

Ik loop met Tony door een gang. Danielle liep met Steve de andere kant op. Ik ben best wel gespannen omdat ik niet weet wat ik moet verwachten. We lopen op een deur af. Tony doet de deur open. Achter de deur is een gym. Daar staat een boksring. In de boksring staat een bak water en een bak stenen. "De eerste oefening is watersturen. Deze kracht bevindt zich in je hele lichaam, ja, ook op die ene plek. Maar de toegang om contact te maken met het water kan alleen met je vingertoppen. De kunst hiervoor is om de onzichtbare aantrekkingskracht van het water naar je toe te trekken met je vingertoppen door middel van je gedachten. Vanuit daar kan je met de concentratie op je lichaamsbeweging het water sturen." Ik probeer om contact te maken met het water. Ik voel de aantrekkingskracht van het water. Ik probeer het naar me toe te trekken met mijn vingertoppen. Het water komt een beetje in beweging maar ik heb het nog niet onder controle. "Je moet je meer op het water concentreren." zegt Tony. Ik doe wat Tony zeg en concentreer me meer op het water. Ik probeer het water weer omhoog te krijgen, wat lukt. "Probeer nu een waterbal te maken." Zegt Tony. Ik concentreer me weer op het water en maak er een bal van. Ik gooi de bal met water tegen de muur. Al het water komt over Tony heen. Tony kijkt me heel droog aan. "Kijk ik kan een waterbal maken." zeg ik. "Dat zie ik." zegt Tony. Ik schiet in de lach en zeg sorry tegen Tony. "Dan gaan we nu oefenen met je telekinese" zegt Tony. "Concentreer je op de de bak met stenen en probeer die omhoog te laten komen door daar aan te denken." Ik doe wat Tony zegt en de bak met stenen komt omhoog. Wat ik alleen heel raar vind is dat het niet zwaar is. Ik concentreer me op een steen uit de bak en gooi die op de muur. Tony kijkt me aan "dat kan je natuurlijk ook doen." Zegt Tony droog. Ik schiet in de lach. Daarna oefenen we met gedachten lezen, de toekomst zien, tijdreizen en teleporteren. Ook oefenen we mijn supersnelheid, eten tevoorschijn toveren wanneer ik wil. super sterk en jezelf en andere kunnen helen. Daarna oefenen we met naar dimensies reizen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 07, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Daniëlles en Jeanines chaotische avontuurWhere stories live. Discover now