KUTBUL İRŞAD KURAN TEFSİRİ
21 Kasım 2017 Salı
Sayfa
Fatiha süresi
Bismillahirrahmanirrahim
Kuranı kerim başlarındaki BESMELE kimilerince süre ayetlerinden kimilerince de ayetten sayılmamıştır.
Bazıları tek âyet bir derken kimilerince de bir denen âyet iki âyet denerek KURAN âyet adet sayısında ihtilaf olmuştur. 6600kusur âyet denmesinden maksat budur. Fakat Kuran bir fazla bir eksik değildir. Bazı sahabelerin KURANA dahil olmayan ÂYET ve SÜRELER olduğu rivayet ve iddiaları yok değildir.
Fakat her ne iddia olursa olsun KURAN zaten tekrardır. Çok olsa değerine bir fazlalık katmayacağı gibi eksiklik iddiasın da da KURAN değerinden bir şey kaybetmez. KURAN İNCİL TEVRATI tanımak tasdik etmekle de onlarında bir üst hukukudur.
BESMELE DEKİ RAHMAN inanan inanmayan yahudi putperest mümini kapsayan tüm varlığı kuşatan RAHMAN ismi ile CUMHURİYET demokrasideki farklılıkların RAHMAN ismindeki tezahur ifadesidir. Yani laiklik RAHMAN isminin CUMHURIYET te temsilidir. Her varlığa kafir de olsa bir yaşam hakkı verir. Farklıklar imtihan içindir. KURAN ve İslam su gibidir her zaman rejim yönetim ve kaba SU olmak vasfını kaybetmeden kabin şeklini almakta mahirdir. Bazen akıcılığını kaybeden bir KAR BUZ nevindedir bu köle egemen demokrat vatandaş ulus devletteki laikliktir bazen bir deniz bazen yağan bir yağmur.
RAHİM ise tüm varlık TANRI dan olup onunla ilişki halindedir. Dünyaya bakan tecellisi RAHMAN ismi gibidir ahirete bakan yüzü MÜMİN içindir. Yani annedeki çocuk RAHİM ilişkisi gibidir. Bunları yazmaya kalksam KURAN tefsiri yapamam belki tamamlayamatacam.
BESMELE DEKİ be HARFI ise RAHMAN RAHİM ismiyle alakalı varlığı kainatı temsil eder. VARLIK her haliyle yaptığı iş iradesiyle TANRIYA bağlıdır.
Kutbul İrşad ŞEYH Mevlana Menşur Konevi HATEMÜL VELİ.KUTBUL İRŞAD KURAN TEFSİRİ
Sayfa 1
Fatiha süresi
Ayet2.3.4.
Elhamdulillahi rabbil alemin.Errahmanirrahim.Maliki yevmiddin
TÜRKÇESİ
Din gününün sahibi dünyada tüm varlığa yaşam hakkı veren varlıkları TANRI'yla bağlı RAHMAN ismiyle KULLARIN varlığında zahir olup RAHİM ismiyle de bu dünyada tüm varlıkta ahirette ve bu alemde has kullarında tecelli eden tüm varlığın efendisi RUHUN dan insana üfüren nimeti insana tamam eden TANRI ya en yüce ÖVGÜ yani HAMD övülmeye layık tek varlıktır.
Burada 2.3.4.ayetler aslında mana bütünlüğündeki tek âyet gibidir Türkçesi tersten. 4.3.2.olarak yapılır. Buradaki 3.ayet bastaki1.ayet olan besmeledeki TANRI isimlerinin tekrari HAMD la RABBİ efendiyi onunla TANRI'yla övmek TANRI varlık birlikteliğini ifadenin önemine binaendir. Kulda TANRI yi öven yine kendidir.
Fatiha bir mevzunun başıdır lakin besmeleyi 1. Âyet saymazsak başlangıç ta ki EL HAMD la FATİHA tüm surelerin hülasası olduğundan bu ayetle her şeyin başı ve nihayetidir.
Nitekim sonda Fatiha her başlangıç ta FATİHA bunun içindir. Yemek sonunda insan yaşamı sonunda vefat edene başlangıcın sonunda sondaki başlangıç ta hep FATİHA okunur.
Fatiha suresi tekrar olan KURANIN diğer surelerdeki açıldıkça açılan nihayetsiz sonda hatm olan bir şifre mahiyetindedir.
Bunların detayını merak eden GOOGLE da KUTBUL İRŞAD KİTABİNDAN DAMLALAR'a baksın.
Biz bu tefsirde Kuranı kısa toparlayıp dağınıklığı anlamlaştıracağız.
Nitekim 5.6.7.Ayetlerinde aslında BAKARA ve diğer surelerde detay olduğu görülecektir.
KUTBUL İRŞAD ŞEYH MEVLANA MENŞUR KONEVİ HATEMÜL VELİ NAKŞİBENDİKUTBUL İRŞAD KURAN TEFSİRİ
23 KASIM 2017 PERŞEMBE
SAYFA.3
KURAN SAYFASI. 1
FATİHA SÜRESİ
5.6.7.Ayetler
5.İyyakenagbudu ve iyyakenestaiyn 6.İhdinassiratal mustegiym
7.Siratallezine enamte aleyhim gayri magzubi aleyhimize veladdalliyn.
TÜRKÇESİ
5.Yanlız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.
6.Bizi doğru yola ilet.
7.Nimet verdiklerini yoluna ilet azap edilmiş ve sapmışların yoluna iletme.5.ayette sana ibadet eder ve senden yardım dileriz ifadesi kulun TANRI'nın zat isim sıfat fiil ve yaptıklarında iyi kötü tüm işlerinde onun ibadi yani kölesi olup TANRI'nın yardım ve yaratmasıyla iyi kötü ibadetle kölenin ibadet edici olduğu anlatılmaktadır. Yani varlık tüm fiillerinde iyi kötü seçimlerinde TANRIYA istese de istemese köle ibadet edici TANRI'ya muhtaçtır TANRI siz ve onun yardımı olmadan hiç bir iyi kötü eylemde muvaffak olamaz. Nitekim FRAVUN İMAN eden sihirbazları KURANDA bildirildiği şekliyle gene TANRI'NIN yardımı ve inayeti ile azab etmiş TANRI OLAMAMIŞ TANRIYA muhtaç olmuştur. Seçim tercih irade kuldan olup yaratma TANRI dan dır.
6.Bizi doğru yola ilet ifadesi bir irade dua beyanıdır. Burada kul yapmak istediği iyilik yolunu istemekle de doğru yola girmek doğru işlere sadece istemekle de muvaffak olamayacağını 7.ayette ifade olunmaktadır. Hatta yapılan iyi ibadet gayretler dahi hüsranla neticelene bilir.
Mesela çok KURAN okuyup senelerce ilim tahsil edenler FATİHA 5.ayete yanlış mana verdiklerinden yalnız sana ibadet ederiz deki ibadetin Kul ile alakalı ibadetle KURANDA bildirilen anne babaya peygambere itaatin TANRIYA ibadet olduğunu yada TAŞTAN ibaret KABE ye hürmet ve ritüellerin varlığa yardım ve hürmetin TANRI ya ibadet TANRI YARDIMI olduğunu bilememişler yaptıkları iyi niyetli eylemleri netice vermemiştir. Oysa KUTBUL İRŞAD olarak bu ilim bana gayretsiz verilmiş olup bu tefsir ilktir. Bir türlü sırrını anlamadığınız KURANIN hülasası. Nihayetsiz FATİHA bu kadar müsaadeli çok yazarsak cahil istifade edemez.
7.Nimet verilmiş olanlar peygamberler evliya yada TANRI iletişimi yakınlığına ulaşmış kimseler. GAZAB ettikleri yoldan Çıkanlar KURANDA anlatıldığı üzeri Şeytan yada Peygamber gönderilip TANRI ya yakın olup iradeleriyle sapan kişi yada kavimlerdir. Bu FATİHA tefsirinin doğru olduğunu KURAN MERHABA EDİLDİKÇE FATİHA SÜRESİ ile alakasını anlayacaksınız. .
Artık Bakara ve devam eden surelerde FATİHA SÜRESİNİN detayı vardır.
KUTBUL İRŞAD ŞEYH MEVLANA MENŞUR KONEVİ HATEMÜL VELİ NAKŞİBENDİ.
YOU ARE READING
KUTBUL İRŞAD KUR'AN YENİ TEFSİR MEAİLİ. 1 CİLT
SpiritualKUTBUL İRŞAD KUR'AN YENİ TEFSİR MEAİLİ. 1 CİLT