Merhaba, bu kitabı cadılık, wicca, spiritüelizm ve büyü hakkındaki araştırmalarımı ve bilgilerimi paylaşmak için yazmaya karar verdim. Dilimizde yeterli kaynak sıkıntısı olduğu için faydalı olabilir diye düşündüm.
Bugün dolunay olduğu için bu bölümde dolunaydan ve dolunay ritüellerinden, kendi yaptıklarımdan bahsedeceğim.
Öncelikle, dolunay nedir?
Dolunay, ayın tam şekliyle ve en dolgun biçimiyle görülebildiği evresidir. Ay, Dünya etrafındaki hareketinin yarısını tamamladığında Dünya ve Güneş'le aynı hizaya gelir ve Ay, Güneş'ten aldığı ışınları Dünya'nın karanlık yüzeyine yansıttığı için Dünya'dan daire şeklinde ve oldukça parlak görülür.
Ay ve Güneş (yin ve yang'ı temsil eder), Dolunay sırasında zodyakın zıt taraflarında doğal harmonik bir dengede olduğu için çok güçlü bir enerji oluşturur. Yılın herhangi bir zamanı meditasyon için iyi olsa da, bunu daha kolay ve daha güçlü hale getiren enerji döngüleri vardır ve dolunay da bunlardan biridir. Ay ışığı negatif enerjiyi temizler, enerji verir ve insanı fiziksel ve ruhsal olarak yeniler. Dolunayda ayın bu etkisi normale göre çok daha fazla olur.
Dolunay, birçok eski din ve kültürde manevi uygulamalar için her zaman kutsal bir zaman olmuştur. Mayalar ve Şamanlar gibi birçok eski medeniyette yaşayan kişiler, yapacakları işleri Ay'ın ve Güneş'in döngüsüne göre ayarlayıp evrensel güçlerden daha fazla faydalanabilmek için ritüeller yaparlardı.
Ayrıca ayın astrolojik özellikleri, zihin ve onun üzerindeki etkileri nedeniyle, çoğu zaman dolunay döneminde insanların yılın normal zamanlarına kıyasla daha hassas olma ve daha fazla duygusal ve ilişki sorunları yaşamasına sebep olur. Bu nedenle dolunay sırasında bu tür etkileri nötralize etmenin yollarından biri meditasyondur.
Benim dolunay zamanlarında yaptığım şeyler;
O tarihteki dolunayın burcum üzerindeki etkilerini araştırmak
Odamı temizlemek, tütsü ile ortamı arındırmak
Ay suyu yapmak (Ay suyu yapmak için temiz bir cam şişeye su doldurulup şişe mümkünse açık havaya bırakılır. İmkan yoksa cam kenarı veya balkon gibi ay ışığını alabileceği yerlere de konulabilir.)
Yoga veya meditasyon yapmak
Ay banyosu yapmak