BAB 28

666 14 5
                                    

SKREETT!!!

Bunyi tayar kereta Ina yang telah sampai di perkarangan hospital. Selepas memarkirkan keretanya,dia dan Fazriq pun keluar dari perut kereta dan masuk ke dalam hospital.

Di dalam wad...
"Kejap lagi aku nak keluar jumpa doktor nak bincang pasal Ana. Kau jaga dia tau." pinta Ina kepada Fazriq.

"Okey. Kau tak marah aku lagi kan?" tanya Fazriq kepada Ina.

"Tak. Tapi aku terkilan sebab kau tak jaga dia betul-betul. Apa aku nak jawab dekat mummy and daddy nanti?" kata Ina kepada Fazriq.

"Hmm tak apa kita rahsiakan dulu. Kau jumpa la Ana dulu. Aku tahu kau sedih. Take your time." jawab Fazriq kepada Ina.

"Okey." jawab Ina kepada Fazriq sambil berjalan perlahan mendapatkan kerusi di hadapan katil Ana dan duduk.

"Ana,maaf kan aku tau sebab tak dapat teman kau harini. Aku tahu aku pun salah dalam hal ni. Aku terlalu pentingkan kawan-kawan daripada kau. Bangun lah please!" kata Ina kepada Ana sambil memegang tangannya erat. Tanpa sedar air jernih sudah mula mengalir di pipinya.

Namun,Ana yang masih dalam keadaan koma dan tidak sedarkan diri itu hanya membisu tetapi air matanya juga mengalir. Mungkin Ana pun dengar apa yang dikatakan oleh adiknya itu. Tetapi dia masih tidak boleh membuka mata.

"Kau dengar aku kan? Please lah bangun. Kau tak penat ke tutup mata macamni? Bosan lah macamni selalu kau diam je."tanya Ina kepada Ana.

"Dah la tu Ina baik kau pergi bincang dengan doktor cepat. Jangan lah menangis lagi. Kesian dekat kau. Ana dengar apa kau cakap mesti dia lagi sedih kalau kau menangis je. Kau kena nampak kuat depan dia dan bagi semangat. Give her moral support." kata Fazriq kepada Ina.

"Okey. Kau jaga dia jap." jawab Ina kepada Fazriq.

"Good." kata Fazriq kepada Ina sambil tersenyum.

Selepas itu,Ina pun keluar dari wad dan duduk sebentar di luar sebelum memulakan perbualan telefon dengan kawannya iaitu Doktor Firdaus pemilik hospital swasta ini.

INA: Assalamualaikum.

FIRDAUS: Waalaikumsalam. Ada apa?

INA:Aku nak minta tolong kau boleh?

FIRDAUS:Tolong apa? InshaAllah aku boleh bantu.

INA:Kakak aku koma dekat hospital kau ni. Aku nak minta izin bawa dia balik tapi aku akan beli semua peralatan dan katil untuk dia kat rumah nanti. Lepastu aku akan upah seorang doktor peribadi untuk dia.

FIRDAUS:Boleh je. Nanti aku suruh doktor yang rawat dia bagi borang kebenaran tu. By the way,siapa nama dia?

INA:Ariana Farisha Binti Megat Azfar
Azhary

FIRDAUS:Okey. Kau boleh ambik dia dalam dua jam lagi. Tunggu doktor tu sampai wad okey.

INA:Baiklah. Thanks. Kau lah sahabat aku dunia akhirat.

FIRDAUS: Sama sama. Kita kan dah kenal lama. Anything for youmy bestie.

INA:Bye.

FIRDAUS:Bye.

................................................................................................................................................
Di rumah Amelia...

"Bagus kau buat kerja. Nah gaji." kata Amelia kepada Syakir dengan gembira.

"Thanks. Wah banyaknya."jawab Syakir kepada Amelia.

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now