Bab 1

18 2 0
                                    

" Yo! wassup man?" Tegur seorang lelaki berkulit putih sambil mengangkat telapak tgnnya ke arah seorang lelaki yg sedg berjalan menuju kearahnya.

"Harry!!" Kata Hajun lalu menyambut tgn lelaki Inggeris tersebut.

"Long time no see man!" Hajun terus memeluk bdn lelaki Inggeris tersebut. Aku yang ada kat sebelah ni dah x dilayan. *Rolled eyes

"Yeah. How are you?" Kata Harry tersebut lalu bersalaman dgn Hajun. Aku memandang sekeliling. Hmm arcade? Untuk boys, x pelik pun utk reunion. Kan?

"Well, as you see. Im good. You?"

"Also good. Btw who is this?" Aku yg sdg khusyuk memerhatikan sekeliling arcade kembali menumpukan perhatian kearah dua org ddpanku ini.

"Your girl?" Tnya lelaki itu mengusik  sambil mencuit cuit bahu Hajun.

"Ah... Her" kata Hajun lalu menjeling  sebentar kpd ku.

"No. This is my sister. My 'little' sister" Aku menjeling kpd 'abg'ku. Yes abang kandung. Entah apa masalah cekadak ni sorang. Suka benar menaikkan aku punya thp kemarahan ni. Aku tahu lah yg aku ni kecik molek. Tpi cute apa. Kan?

Lelaki inggeris itu mengangguk kepalanya lalu menghulurkan tgnnya utk bersalaman. Aku cpt cpt menyambut tgnnya utk bersalamn.

"Im Harry Ginger" katanya lembut sambil tesenyum manis kearahku. Oh my god muka dia mcm DiCaprio weeii. Auumm. Melting aku.

"Hajin Yeo" kataku.

"You didnt tell me you have a beautiful little sis bro" kata Harry lalu menepuk lembut bahu Hajun.

" Huh. No need. She didnt look pretty or beautiful for me at all. With that 'old look' face like that. Very not for you" kata Hajun sambil mengerut ngerutkan mukanya.

Harry tergelak mendengr komen Hajun. Aku mengepalkan tgnku smbil memandang kpd Hajun tidak percaya. Seriusly? Dpn si kacak Harry? Wahhh penghinaan yg menyedihkan.

"Ha ha ha. She's beautiful okay. Dont say like that." Kata Harry menyebelahiku smbil memandgku. Aku trsenyum malu. He He

"Ceh. Ok then. Where're the others?" Tnya Hajun mencari kwn kwn nya yg lain.
Ok cerita psl Hajun. Yeo Hajun ni umurnya 23 tahun. Suprising nya Hajun ni budak pandai. Dia smbung belajar dekat sebuah universiti di UK dlm bidang business selepas habis sekolah menengah dgn tajaan biasiswa. Wow kan?
Hmm aku pun x percaya. So sekarangni dia tgh join reunion utk rakan ii nya tahun lepas.

"There're waiting in the rented hall. Lets go" kata Harry. Kami berjln beberapa langkah sebelum Hajun tiba tiba bersuara.

"Harry wait!" Panggil Hajun. Aku dn Harry kembali memandang kearahnya.

"Can she join us too?" Tnya Hajun smbil menunding kearah ku.
'What?! Bukan ke dia memang berniat nak bawa aku ke? Jgn kata yg dia nak kenakan aku.'

Harry memandang kearah ku sebentar sebelum melihat kearah Hajun kembali.
"Yeah,sure. She can join us. Why?" Kata Harry.

"No. Just, I dont think this is right. Wait a minute" kata Hajun sebelum menarik tgnku jauh sedikit drpd Harry.

"Aduh sakitlah. Lepaslah." Kataku sebelum Hajun melepaskan tgnku.

"Kau dgr sini. Aku minta maaf sgt ii. Kali ni mmg bukan niat aku. Aku tiba tiba teringatkan sesuatu. Org inggeris ni suka budak perempuan macam ni, ha. X elok. Kawan permpuan aku semua x dpt dtg."

"Kenapa pulak. Oppa kan ada? Jgnlah macam ni oppa!" Kataku geram.

" Sorry sgt ii. Lupa nak ckp reunion ni ada lelaki saja. Only boys. Sorry...." Hajun mencabut topi miliknya sebelum meletakkannya diatas kepalaku.

"... Boleh tak kalau kau tunggu aku dekat mana mana cafe? Aku jnji aku reunion dgn kwn aku kejap saja" kata nya smbil memegang mukaku dgn kedua belah tgnnya.

"Alahhhh.... Oppa...."kataku sedih. Ni nak nangis ni. Org dah bersiap cntik ii dah nak mkn dgn kwn dia. Naklah jugak tgk kwn perempuan dia manalah tahu dpt buat jadi kakak ipar. Tau tau xde sorang dtg. Kalau ye pun bagilh aku mkn.

"Kejap je Hajin,hmm? Oppa pergi kejap je. Nnti oppa bungkuskan makanan utk kau. Bolehlh." Katanya memujuk.

"Hmm yelah" aku sudah memuncungkan mulutku.

"Ok oppa jnji nnti oppa belanja brg brg kpop utk Hajin. Ok?" Pujuk Hajun lembut. Yelah salah dia jugak sbb x igt bagi tahu aku. Ok benda ni jarang berlaku kalau nak tahu. Biasanya cekadak ni tolak je aku tak mengaku bersalah tak pun paling biasa dia tendang je aku keluar dari bilik dia, tapi sekarang dia pujuk dgn elok. Plus saya terpujuk dgn pampasan luar biasanya itu. Ehek.

"Janji? " Tnyaku. Hajun mengangguk bersungguh sungguh sebelum membetulkan topi dikepala ku dan berlalu menuju ke arh Harry.

Aku mengeluh sebelum berjalan menuju ke pintu masuk arcade itu. Aku memandang ke luar melihat persekitaran sekarang dan aku teringatkan sesuatu. Ini pertama kali aku ke UK. Macam mana pulak aku nak cari cafe kat sini sedangkan aku x pernah langsung jejakkan kaki ke sini? Haih...

TBC



Serendipity [JJK]Where stories live. Discover now