Utkastad från matten

76 3 0
                                    

*Evelyns perspektiv*

Klockan är 07:35, skolan börjar snart! Fan, jag har bara ett par minuter på mig!

Jag behöver nt äta något så behöver jag nt borsta tänderna...

Jag slängde mig upp från sängen, på med lite maskara, slängde på mig en marinblå tröja från hollister, ett par jeans och vita strumpor.

Jag sprang ned för trappan, satte upp mitt bruna långa hår i en fläta, tog mobilen och ett äpple ifall jag blir hungrig, mitt busskort och tog på mig mina vita Converse och en Hollister hoodie och sprang ut ur lägenheten.

Jag sprang till busshållplatsen och märkte att jag missat bussen. Fan. Jag får väll springa till skolan.

Jag sprang till skolan och kom fram aldelles anfådd.

- Du var bara lite försenad! Sade vår lärare Mira.

- Jaha? Inte mitt fel att alarmet tjöt lite senare! Plus jag missa bussen. Svarade jag-

- Sätt dig och var jävligt tyst.

- Okej, okej!

*Felix's perspektiv*

Jag stormade in genom dörren, jag var ny så jag visste ingenting om läraren eller klassen.

- Du måste vara Felix? Sade läraren.

- Ja? Svarade jag.

- Välkommen! Jag är Mira, eran matte lärare. Sade läraren.

- Vart ska jag sitta? Sade jag.

- Sätt dig bredvid Evelyn. Sade Mira.

- Och vem är det? Svarade jag.

En tjej med stora bruna glittrande ögon men långt brunt hår räkte nervöst upp handen.

- Jag. Svarade Evelyn.

Jag gick och satte mig bredvid Evelyn.

*Mario's perspektiv*

Jag är populärast i skolan, klart Felix ska sitta bredvid mig och inte den där jävlen Evelyn. Felix e så söt... Nej! Jag måste göra något åt det!

- MIRA! Ropade jag ganska högt.

- Ja Mario?

- Evelyn stöter på min pojkvän! Svarade jag även fast det inte var så.

- Evelyn, får jag prata en liten stund med dig, utanför klassrummet?

Evelyn höjde ögonbrynen och såg irriterad ut.

- Visst. Svarade Evelyn.

*Evelyns perspektiv*

Fan vad rättvist. Visst, bara att hänga på då.

- Ni andra kan jobba i matteboken sidan 95.

Vi gick ut genom dörren och Mira slängde ned mig på en stol.

- Visst är det okej att vara kär i någon, men INTE okej att stöta på någon annas pojkvän! Skrek Mira strängt.

- Det gjorde jag inte.

- Ljugt INTE för mig! Mario sa ju det själv!

- Skrik på mig hur mycket du vill, men jag vet själv om jag gjorde det eller inte. Dessutom... Svarade jag.

- Dessutom vaddå!? Det finns ingen förklaring om detta är sant eller inte! Avbröt Mira mig.

- DESSUTOM så sitter hennes pojkvän på andra sidan klassrummet så det är omöjligt. Svarade jag surt.

- Okej, jag tror dig inte. Men här ute får du sitta i resten av lektionen! Uppfattat!? Svarade Mira med så sträng röst som möjligt.

- Ja. Om du hämtar min mattebok. Svarade jag kaxigt.

- Ja, det ska jag. Svarade Mira surt.

Mira kastade ut penna, sudd och min mattebok.

*Felix perspektiv*

Undra vad som hände med Evelyn...

EvelynWhere stories live. Discover now