CHAPTER 30

355 64 15
                                    

Hyunji p.o.v

"Hmmm baju aku ni agak melebih ke? Skirt aku ni taklah pendek sangat rasanya. Hmmm oky kut. Lagipun aku bukannya berdiri pun en?"

"Ikat or lepas je rambut ni? Kalau lepas nampak tak professional tapi kalau aku ikat macam tak kena dengan style pakaian yang aku pakai ni"

"Hmmm kalau gincu aku ni pulak, tak terang sangat ke atau nak buat lagi terang? Kalau terang sangat nanti dia cakap aku over pulak"

"Cik, encik Kwon dah sampai. Nak saya suruh dia masuk?"

"Ahh takpe, sebelum tu lia. Awak rasa oky tak penampilan saya ni?"

"Hmmmm saya rasa oky je. Cuma" Lia terus pergi kearah ku dan dia mencalitkan sedikit gincu ke bibirku itu.

"Hah baru cantik! Saya pasti encik Kwon tergoda" sengih gadis itu.

"Ap-a ya-ng awak cakap ni? Saya dengan dia takde apa-apa hubunganlah!"

"Yeke? Kalau macam tu kenapa cik Hyunji pakai lawa-lawa harini? Bukan selalunya cik Hyunji tak selalu berdandan ke setiap kali pergi pejabat tapi masih cantik. Pakaian pun just simple-simple je but still elegen. Tapi kali ni tak pulak ye?" sengihnya lagi.

"Ish diamlah. Awak boleh sambung kerja. Biar saya yang panggil dia."

"Nak saya tolong cik pergi sana ke?"

"Tak perlu, saya boleh pergi sendiri.

"Baiklah cik, btw fighting" ucapnya lagi sambil tersenyum melihat wajahku.

Ish sukalah tu, tapi betul jugak apa yang dia cakap. Aku nampak macam beria sangat ke nak jumpa dia ni? Dengan langkah yang berat aku pergi kearahnya.

"Encik Soonyoung"  panggilku.

Hyunji end p.o.v

                                ~~♡~~

Soonyoung menoleh ke belakang apabila namanya di panggil.

"Hyunji" ucapnya perlahan apabila wanita itu pergi kearahnya. Buat seketika dia terpersona melihat penampilan wanita itu.

"Kenapa awak tak suruh saya masuk? Tak payahlah awak susah-susah tolak benda ni. Saya kan boleh bantu" ucap Soonyoung lagi.

"Tak-pe, saya oky. Jom kita bincang kat sana."

"Hmmm awak ni. Memang pandai kan ubah topik, nasib sayang"

Wajah wanita itu merona kemerahan apabila mendengar kata-kata daripada jejaka tersebut.

"Soon-young please kita kat pejabat sekarang."ucapnya perlahan.

"Maaf jom duduk kat sana" Soonyoung membantu menolak kerusi roda wanita itu.

"Terima kasih"

"Memang tugas saya pun. Lagipun Jungkook ada cakap yang awak akan buat latihan (?) terapi minggu depan nak saya temankan?" soal Soonyoung.

"T-ak" belum sempat Hyunji ingin berkata Soonyoung terlebih dahulu mengelap sesuatu dibibirnya mengunakan sapu tangan milik jejaka tersebut.

"Kenapa? Ada sesuatu ke kat bibir saya?" Ucap gadis itu sedikit cemas.

"Tak cuma gincu yang awak pakai, buat saya tak tahan tengok bibir awak setiap kali awak bercakap. Berterabutlr iman saya, nanti siapa nak kutip?"

"Yashh, fine kalau awak nak temankan saya boleh cuma boleh awak bawak Soonhyun sekali?" Soal Hyunji ragu-ragu.

"Betul ke ni? Awak tak main-mainkan? Seriuslah?" Ucap Soonyoung tidak percaya.

"Kenapa? Ada nampak muka saya main-main ke?"

"Ani, cuma saya tak percaya ni ex wife saya" sengih Soonyoung.

"Dah baik kita mulakan, nanti dapat siap awal" ucap Hyunji yang melting melihat senyuman jejaka tersebut.

"Baiklah puan eh tak maksud saya cik Hyunji sayang"

"Yashh Kwon Soonyoung!"

  ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now