Michael jest wysokim młodym mężczyzną w wieku późnym, o szczupłej, atletycznej budowie. Ma ciemne długie włosy często związane w kucyk z grzywką rozdzieloną na dwie częsci, ma kolczyk na lewym uchu. Na rękach i dłoniach ma kilka tatuaży, z których większość jest pokryta różnymi czarnymi t-shirtami.
Ma ciemne piwne oczy i opaloną cerę. Michaela zwykle widać w czarnej skórzanej kurtce i czarnych koszulkach. Na lewym środkowym palcu nosi czarny pierścień.jest bardzo uroczy, sarkastyczny i inteligentny. Często ukrywa swój intelekt za mnóstwem sarkastycznych lub niegrzecznych uwag, skierowanych głównie do tych, którzy próbują go poznać. Potrafi odbyć debatę. Ma cyniczny pogląd na świat, dostrzega w nim realizm i nie ma szacunku dla ludzi, którzy nie widzą rzeczy tak jak on. Podczas gdy jego sztywna postawa odstrasza większość ludzi, jest łagodny i romantyczny wobec Izabell.
Miał ciężkie dzieciństwo ze względu na swojego niedbałego, obraźliwego i alkoholicznego ojca. Jego ojciec często potrafił bez skrupułów uderzyć swoją żonę przy młodym Michaelu, te traumatyczne wydarzenia ukształtowały jego pogląd na świat i rozwój umysłowy. Wkrótce wpadł w złe towarzystwo i został członkiem ulicznego gangu, jednak po śmierć matki zerwał kontrakt ze złym towarzystwem, zaczął intensywnie trenować i znalazł się w kadrze koszykarskiej. Potem wyjechał na obóz chrześcijański i to zmieniło jego pogląd na religię, po powrocie kiedy skończył 18 lat zrobił sobie tatuaż krzyż na cześć zmarłej matki i jego wiarę. Michael w szkole średniej poznał Izabell, dziewczynę w której się zakochał i desperacko próbował ją zdobyć, po jakimś czasie byli ze sobą przez dość długi okres jednak kłamstwa dziewczyny złamały chłopaka i coraz bardziej stawał się wobec niej obcesowy i drwiący, ostatecznie zerwał z dziewczyną, jednak ich związek okazał owoc , był to ich nowo narodzony syn, Michael z początku nie mógł się przyzwyczaić jednak później zaczął się przywiązywać, niestety kłótnie między Izabellą a Michaelem nie ułatwiały im związku, Michael definitywnie zakończył związek z byłą ukochaną. Później Michael zrobił kolejny tatuaż, czarną róże, jako symbol byłej miłości i nowo narodzonego dziecka.