Ep 69 : Kecewa ✨

1.3K 161 8
                                    

" Nekk "

Mereka berdua tersentak dengan kehadiran Angela disitu . Wajahnya seakan akan kecewa .

" Apa yang nenek sembunyikan dari Angel ? kenapa nenek sanggup buat Angela macam ni ? " soalnya dengan suara bergetar . Wajah pucat tak mampu menutup wajahnya yang sedia kecewa itu .

Dia dengar semuanya dari A sampai Z tapi kenapa mereka begitu kejam menyembunyikan penyakit nenek darinya . Ini bermaksud hanya dia seorang sahaja yang tidak tahu kebenaran .

Taehyung bangkit dari kerusi lalu menarik Isteri dekat tetapi Angela menolak  dada Taehyung dari terus memeluknya. 

" Abang pun sama taknak bagitahu saya em ? apa salah saya ? kenapa semua sepakat tak bagi tahu saya ? dia nenek Angela , wae ?? " Suara tangisan Angela mula memenuhi bilik pesakit .

Mata Angela mula menghala kearah Nenek , wanita tua itu kekal diam . Jantungnya tua nya lemah mendengar suara tangisan Angela . Itu satu satunya kelemahan Nenek .

Tubuh wanita yang terlantar penuh dengan wayar bersambung pada tububnya meruntuhkan jiwanya sebagai cucu yang sentiasa ada buat nenek .

Angela menapak perlahan , dengan air mata tak putus putus mengalir tapi digagahkan jua diri memeluk tubuh tua nenek .

" Kenapa tak bagitahu Angela nenek sakit , kalau nenek bagitahu kita sama sama perjuangkannya . Kenapa nenek kejam sangat biarkan Angel buntu macam ni . Siang malam angela salahkan diri Angel . Tapi memang benar ini semua punca dari Angel " rintihnya lagi. 

Nenek tidak dapat menahan suaranya terus pecah tangisan . Taehyung menghampiri Angela . Belakang badan isterinya ditepuk lembut cuba menenangkan perasaannya .

Perasaannya hiba melihat dua wanita yang dia sayang menitiskan air mata . Hidungnya sudah merah akibat menangis dari tadi .

" Nenek minta maaf sebab kecewakan cucu kesayangan nenek . Nenek tak kesah dengan penyakit yang serang nenek sekarang ni yang penting bila nenek dah pergi nanti sekurang kurangnya Taehyung ada gantikan tempat nenek untuk jagakan kamu ya ? jangan sedih macam ni sayang , nenek tak mampu hapuskan air mata kamu dari jauh " pujuk Nenek . Tangan lemahnya naik mengusap pipi Angela .

Angela memejam erat matanya . kata kata nenek memberikan maksud yang dia akan pergi buat selama lamanya .

" Kita jalankan pembedahan yaa ? " pinta Angela . Nenek mengeleng , penglihatannya mula kabur tapi digagahkan jua .

" Nenek dah tua , tunggu masa saja lagi . Nenek dah tak sanggup tanggung semua ni . Semuanya dah terlambat ia hanya beri impak buruk saja . Biarkan nenek pergi dengan aman . Angel jaga diri bila nenek tak ada nanti " Pesannya .

Angela mengeleng tidak mahu nenek berkata begitu .

" Nenek jangan macam ni , selama ni Angela boleh terima nenek tak makan ubat tapi jangan tinggalkan Angel yaa , nenek kena kuat " pujuk Angela semahu mahunya .

" Nek , jangan macam nii

Nenek tersenyum kecil , mata dipejam erat . Rasa sakit mula mencengkam . Penglihatannya mula terganggu .

" nekk ! " Bahu nenek digoncang lembut . Taehyung kalut , bergegas dia belalri anak disebelah kanan untuk menekan butang kecemasan .

" Nenekk ! "

_To Be Continued_

Wey aku tak sanggup nak teruskan 😢

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now