3 days ago🌸
Gambar Nenek tersenyum riang ditatap lama . Dia rindu akan senyuman itu , senyuman yang selalu membuatkan dia gembira sepanjang masa tapi kini dia pergi , pergi buat selama lamanyaa .
Angela masih terduduk melutut disitu , Dia masih tidak percaya nenek sudah pergi meninggalkan dia seorang diri didunia ini . Air mata yang masih bersisa dipipi dibiarkan kering sendiri .
" Nenek dah janji taknak tinggalkan Angel sorang diri kat sini , tapi nenek dah mungkiri janji nenek . Sampai hati nenek tinggalkan Angel . Angela rindu nenek " rintihnya .
" Nenek kata , nenek nak timang cucu baru dah Angel dah tunaikan . Kita tunggu masa . Tapi nenek dah pergi dulu tinggalkan Angela " ujarnya lagi dengan nada sayu .
Kepala menunduk . Dia lemah dan tak kuat menerima kenyataan , hujan mula turun satu persatu menimpanya dibumi . Semakin lama semakin lebat hujan membasahi bumi serta kubur nenek yang masih merah lagi .
Tanpa ditahan lagi , suara tangisannya mula pecah . Rumput menghijau dicengkam kuat .
" Nekk , angela rindu nenekk " rintihnya lagi . Angela mengambil tempat disisi kubur nenek . Kepalanya rasa berdenyut denyut membuatkan Angela mahu pitam disitu .
Perlahan lahan penglihatannya kabur dan mula gelap gelita .
____
Taehyung menyediakan bubur hangat buat Angela . Nasib baik dia tahu dimana tempat gadis itu pergi . Tak susah dia cari . Angela hanya meluangkan masa dan berborak di makam perkuburan Nenek .
Seorang diri .
Dulang bubur bersama pil dibawa masuk lalu diletak atas night stand . Wajah pucat Angela direnung lama . Dia rindukan senyuman isteri .
Taehyung duduk disisi isteri . Rambut yang berjuntaian didahi isterinya dikuak ketepi . Tangan ditekup pada pipinya yang panas . Bibir turun mencium dahi Angela pula .
" Ne- nekk " Angela mula meracau . Tangannya meraba raba sisi katil dengan mata masih terpejam erat . Dahi pula berkerut kerut meracau dalam tidur .
" Sayang , ni abangg " pipi Angela ditampar lembut . Taehyung baring disisi Angela . Pinggang Angela ditarik rapat menghadap kearahnyaa .
"Abang , se- sejukk " adu Angela . Tanpa menunggu lagi tubuh isterinya dipeluk erat seerat eratnyaa . Kepala Angela disembam pada dadanya .
" Sayang rehat dulu yaa , lepasni sayang makann . Abang buatkan bubur cendawan buat sayang biar panas badan cepat kebah " katanya . Ubun ubun dikucup lama . Belakang isterinya ditepuk supaya dia lena semula .
Dia tak kuasa nak marah Angela .
_To Be Continued_
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...