» FIFTEEN «

119 13 0
                                    

jinae

aku baru balik daripada rumah chingu aku . penat ! aku fikir tidur je sekarang ni . oh ya , chanyeol oppa dah seminggu tak pergi kerja . makan dia pun tak terurus . depress sangat sebab yoojin unnie tak nak layan dia . haih , sian aku tengok . bila aku masuk rumah chanyeol oppa tengah minum . aish .. dia ni

" oppa , dah lah tu minum ! "

aku merampas cawan yang ada di tangannya . botol yang kat meja tu pun aku amik .

" yahh , jinae ! bagi balik .. "

" aniyah ! dah banyak dah ni kau minum . pergi mandi "

" yoojin dah tak sayang aku .. "

" anii . dia still sayang kau . cuma dia tak ready nak maafkan kau . tu je "

" aku rindu dia "

" nae . sekarang ni , oppa bangun pergi mandi okay ? "

" uhm .. "

entah sedar ke tak dia tu . aku pergi ikut dia . kot ii dia salah masuk tempat . dia masuk bilik dia . nasib baik . biarlah dia tidur . aku pergi mandi get ready nak tidur .

...

sebelum tidur aku message yoojin unnie . nasib baik aku ada number dia .

unnie ! esok unnie tak kerja kan ?

yoojin unnie
nae . wae ?

nak jumpa boleh hehe

yoojin unnie
boleh je . bila dekat mana ?

esok pukul 10 . dekat mana esok jinae bgtau

yoojin unnie
okay :)

gomawo ! ><

nasib baik yoojin unnie okay . aku nak bagitau semua benda kat yoojin . chanyeol oppa tu dah jadi apa dah . haih .

...

aku tunggu yoojin dekat tempat yang dah dijanjikan . tak lama lepastu , yoojin sampai . jeles aku tengok dia . cantik ! patut lah chanyeol oppa sayang mati kat dia .

yoojin

aku nampak jinae tengah duduk dekat satu tempat . aku pergi ke arah jinae

" hai ! dah lama ke jinae sampai ? mian .. " -yj

" eh , taklah . baru je sampai "

" so .. ada apa jinae nak jumpa ? "

" chanyeol oppa "

ugh . dia tu . dahla tak pergi kerja , tak bagitau aku . suka suka dia je

" wae ? dia nak berhenti kerja ? nak cari kerja lain ? okay . tak kisah "

" aniyah .. jinae tau unnie still sayang dia "

aku hanya diam . memang betul aku still sayang dia . hampir setiap malam aku nangis sebab aku rindu dia . aishh .. tapi entah la . aku lebih menangkan ego .

" oppa tak salah . perempuan tu yang buat hal . dia ugut oppa kalau oppa tak ikut cakap dia , dia nak bunuh unnie "

" huh ? "

" hmm .. unnie ingat tak yang lengan unnie kena kelar tu ? itu orang eunjung yang buat "

aku masih senyap . aku tak tau nak cakap apa . kenapa chanyeol tak bagitau aku dari awal ?

" unnie maafkan lah dia . jinae tak tau lah apa nak jadi dekat oppa tu . sejak kebelakangan ni , dia kuat minum . sebelum ni takdelah dia minum sangat . makan dia pun dah tak terurus . unnie , maafkan dia ok ? "

" aishh .. dia tu kenapa ? cakap dengan dia , MAKAN ! apa susah sangat nak makan ? and kurangkan minum benda tu ! "

geram betul aku . nanti dia yang sakit . padan muka !

" unnie dah maafkan dia ke ? "

" bagi unnie masa "

" gomawo .. ah , jinae ada kelas kejap lagi . annyeong ~ "

jinae pun bangun meninggalkan aku . aishh ... susah betul nak terima kenyataan .

...

jinae
( after class)

masuk je rumah aku nampak chanyeol oppa tengah terbaring kat sofa sambil tengok tv . entah ya ke tak dia tengok tv tu .

" oppa , dah makan ke belum ? "

" taknak "

" daripada pagi ke kau tak makan ? "

senyap . betul lah tu .

" aish .. oppa , dengar ni aku cakap . yoojin unnie suruh kau makan "

terus bangun dia bila dengar nama yoojin . comel je .

" yoojin ? "

" nae . dia dah tau dah apa sebenarnya yang jadi . dengan keadaan kau sekali aku cerita . dia suruh kau makan "

maka , satu senyuman terukir di bibir chanyeol . finally .

" gomawo , jinae "

" takde apa lah . aku tak suka tengok kau macam ni . kau makanlah breakfast yang aku sediakan tadi . petang nanti aku masak lagi "

" dia .. dah maafkan aku ke ? "

" ah .. itu .. dia kata bagi dia masa "

...

yoojin

hari ni chanyeol still tak datang kerja . apa masalah dia tu . haih .

" yoojin . chanyeol kenapa ? dia ok tak ? dah seminggu tak datang " -xm

" dia kemurungan "

" mwo ? "

" hm , adik dia cakap . takpe . esok dia datang "

" kau pasti ? "

" nae . sebab hari ni aku nak datang rumah dia "

" sayang betul dia kat kau sampai murung macam ni "

" ahh .. whatever "

...

lepas kerja , aku call jinae .

" jinae , kejap lagi unnie datang tau "

" nae ! "

" jangan bagitau chanyeol unnie nak datang "

" okay boss ! "

aku menamatkan panggilan . haih , orang yang tak kerja dengan aku pun nak panggil aku boss .



» continue «

✔️ Sorry II  |  PCYWhere stories live. Discover now