f*ck syu mencampakkan telefon bimbitnya dengan perasaan yang marah.
why babe? dagu syu dicuit manja oleh jejaka yang duduk disebelahnya.
ada orang rakam kita telefon yang dicampak sebentar tadi diambil semula oleh jejaka bernama eiman itu. Saat melihat apa yang terpapar kedua-dua biji matanya hampir sahaja tersembul keluar. Caught red handed.
Pintu kelas dibuka oleh seorang gadis berambut hitam biru, yeah its nini. Dalang disebalik video itu. Diikuti oleh rakan-rakannya yang kelihatan sangat ceria pada pagi itu.
awal dating syu, baru pukul 6:30a.m ida mengukirkan senyuman sinis pada kedua-dua mempelai itu.
DIAM LA KAU PEREMPUAN TAK GUNAAA. AKU BENCI KORANG jerkahan milik syu agak menyentakkan ida. Bahunya diusap lembut oleh eiman.
wah, kau nak lawan suara dengan aku ke? Kau fikir kau siapa nak jerkah kawan aku macam tu ha? Kau ingat ae, kau tu just our ex-friend you know ex? nini tertawa kecil melihat telatah syu yang agak panas itu. Macam la syu tak tahu yang nini tu ada pangkat komander.
argh aku kesah apa ex ke tak, sekarang ni kau bagitahu aku, ni kerja korang kan? telefon di tangan eiman diambil dan ditunjukkan kepada lima orang gadis itu. Eiman hanya diam tidak berbuat apa. dasar useless kata hati ziqa yang matanya terarah kepada bekasnya itu.
eh apa tu? Is that you syu? And eiman?what? aku tahulah kau couple dengan eiman tapi tak sangka pula sampai tahap itu berkerut dahi aikha melihat skrin telefon bimbit itu.
eh kau tak perlu nak berlakon tak tahu lah, aku tahu korang yang buatkan mata milik syu dijegilkan. Tangan pula dipegang erat oleh eiman.
sorry? But no. kitaorang pun malas nak habiskan masa untuk kau la fia mengangkatkan kening miliknya.
dasar su- kata-katanya mati saat geng gosip paling kecoh di sekolah tu masuk. Memang padan la dengan muka dapat satu kelas dengan geng-geng kepoh tu.
Lima orang gadis yang dari tadi berdiri berlalu pergi dari pandangan syu dan eiman, duduk di meja mereka. Satu-satunya lima buah meja yang dijadikan kumpulan di bahagian belakang kelas. No one can touch them bro.
Setelah pukul 7.00 pagi barulah kelas itu dipenuhi oleh suara-suara budak kelas itu.
ehem saya sebagai geng minah-minah Berjaya ingin menyampaikan maklumat #gosip baru paling hangat didunia liza salah seorang dari geng gosip itu menepuk meja milik guru yang berada di bahagian hadapan kelas. Seluruh kelas bersorak kecuali tujuh orang pelajar yang dua orang darinya hanya senyap manakala yang selebihnya hanya tersenyum seperti menyimpan sebuah rahsia.
berita tergemparnya adalah satu video yang agak panas telah tular di laman web student sekolah kita dan kami mengesyaki bahawa orang-orang yang berada dalam video tu sedang duduk didalam kelas ini bibir milik liza tersenyum sumbing macam kera.
lah video tu ke? Aku tahu bodoh siapa hahahahaha seorang pelajar lelaki kelas itu bernama hairi telah menarik perhatian semua pelajar kelas itu.
siapa weyh yang ciu- mulut milik iwan ditekup oleh arul.
jangan sebut nanti ada orang terasa usai memberi amaran kepada iwan, arul tertawa macam orang tak siuman.
orangnya adalah siapa lagi kalau bukan syu dan eiman yang tengah senyap tu satu kelas memandang syu dan eiman yang membuat muka pura-pura tak tahu.
suka hati korang je tuduh kitaorang suhu kelas itu semakin menaik. Lagi-lagi syu dengan eiman, dimana kedua-dua muka mereka merah padam. Menahan rasa malu.
lekk bro, dahlah buat kerja tak mengajak. Ulat bulu sudah datang.
Tangan amir yang berada di bahu ditolak kuat oleh eiman. Mengundang pergaduhan diantara dua lelaki itu.
YOU ARE READING
L'amitie
Misteri / ThrillerFikir sebelum bertindak. Kau tak tahu apa yang sedang kau hadapi. Heh . . . "Aku sayang korang, kenapa korang buat aku macam ni?" "Apa salah kitaorang? Sanggup kau nak bunuh kawan baik kau sendiri?" Buku ke-4 oleh seketul author yang sedang menanam...