Bab 3

3 0 0
                                    

" Hey you!!! Stop!!" Jerit Hajin ketika dia mengejar lelaki berhoodie itu.

" Hey you with the hoodie!! Stop!!" Jeritnya sekali lagi.Hajin tercungap cungap mengejar lelaki tersebut. Sebelum sempat dia mengalah kerana tidak dpt nak 'catch up' dgn lelaki itu,lelaki berhoodie hitam berhenti di tepi sebuah foodtruck yg menjual taco.Hajin apa lagi terus berlari kearah lelaki itu sebelum memegang bahagian belakang hoodie hitam lelaki itu kemas.

"Bwo ya???" Kata lelaki itu terkejut. Dia cuba melepaskan pegangan Hajin smbil menutup nutup mukanya.

" Aku x kisahlh kau ni korean or not, tapi kau dh curi abg aku punya cap. Bagi balik!!" Kata Hajin tegas.

"What?? K... Kau salah faham ni. Lepaskan aku then kita bincang elok elok." Kata lelaki itu gelabah.

"Bagi balik cap aku!!"Kata Hajin.
Tgn kirinya memegang kemas bahagian belakang hoodie milik lelaki itu. Manakala tgn kanan nya mencapai cap diatas kepala lelaki itu lalu menyarungkannya di kepalanya. Kemudian dia melepaskannya pegangannya drpd hoodie lelaki tersebut. Disebabkan tindakannya itu hoodie tersebut jatuh kebelakang menyebabkaan muka lelaki itu singgah di matanya. Dia tergamam.

" Kau nnii... J.....jj...Jeon.. Jeo...."ujar Hajin tergagap gagap sambil menunding jari telunjuknya kearah lelaki itu sebelum diganti dgn bunyi bising berserta jeritan kuat drpd segerombolan manusia yg berlari kearah mereka.

"Ah! Sempat lgi mrreka kejar aku? Kita kena lari"kata lelaki itu lalu menyambut tgn milik Hajin sebelum berlari kearah lorong diantara bangunan buku dan cafe. Hajin yg masih tergamam dgn kejadian mengejut itu turut berlari kearah lorong tersebut.

Tercungap cungap mereka berdua berlari drpd segerombolan manusia yg ada memegang ArmyBomb(lightstickBTS), sepanduk BTS atau yang memakai tshirt bergambarkan muka muka ahli BTS.

"Apa....semua...tu?"tnya Hajin tercungap cungap dlm keadaan terbongkok bongkok dgn kedua tgnnya ditahan diatas kedua lututnya.

" Diorang tu die hard fan."katanya di selitkan dgn ketawa lucu.

"Ahh... " Kata Hajin memahami. Well, memandangkan yang dia tengah bercakap sekarang ialah

"I love him Jeon Jungkook!!!!"

"Where is he!!!"

"We need to find him!!!"

"We cant lose him. I think he's hiding in this lane. The one between bookstore and cafe"

Jungkook cepat cepat memeluk bahu milik Hajin sebelum menarik Hajin menyorok disebalik 'snack vending machine'

Jungkook cepat cepat memeluk bahu milik Hajin sebelum menarik Hajin menyorok disebalik 'snack vending machine'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hajin kini terperangkap antara dinding dan dada bidang milik Jungkook didepannya. Kedudukan mereka sgt dkat menyebabkan Hajin boleh terbau cologne yg dipakai Jungkook.

"Really? I dont think he's here" kata salah seorang peminat smbil berjalan kearah lorong tersebut.

Jungkook merapatkan lagi badannya kpd Hajin utk mengelakkan peminat tersebut ternampak mereka berdua yg menyorok disitu. Hajin menahan nafasnya apabila jarak Jungkook terlalu dekat sehingga batang hidungnya hampir menyentuh batang leher Jungkook.

"Wait!! My friends said he was seen 3 blocks from here. Lets go!!" Kata peminat yg lain sebelum mereka berlari menjauhi lorong tersebut.

Jungkook menjenguk kepalanya sedikit utk melihat keadaan samada selamat atau tidak utk mereka keluar drpd tempat persembunyian mereka.
"Haih...nasib baik." Kata Jungkook lalu kembali melihat Hajin yg nmpak agak terkejut.

"Ohh.. mianhae" kata Jungkook lalu menjauhi Hajin.

"Ahh.. k..k..kwenchana." kata Hajin lalu membetulkan slingbagnya.

"Btw... Sorry aku ambik topi kau xdi. X perasan"kata Jungkook lalu tersenyum manis. Dia memakai hoodie di ats kepalanya.

"Mian jugak sbb aku langgar kau tadi. Bye!" Kata Jungkook lalu berlari keluar drpd lorong itu.

Hajin memandang susuk tubuh Jungkook menghilang disebalik org yg lalu lalang.
' Apa yg aku lalui tadi? Mimpi ke ni?" Monolog Hajin sambil menggaru kepalanya sebelum dia dikejutkan dgn panggilan telefon drpd Hajun.

"Kau kat mana Hajin? Aku dah keluar arcade ni" Hajin mengeluh kecil sebelum berjalan keluar drpd lorong tersebut dan berjalan menuju ke arcade.

******
"YEO HAJIN!!!! Bangun!!!!"

Hajin mengerutkan mukanya apabila ada seseorang mengoncangkan badannya kuat. Dia menarik selimutnya menutup kepalanya sebelum mengeluh kuat.

"Bangunlah Hajin!!!! Kau kena ceritakan kat aku masa kau pergi konsert tu!!! Bagunlah..." Kata seorang perempuan berambut merah paras bahu yg melabuhlan punggungnya disebelah Hajin.

"Hmmm nantilah Jia..."

"Hmmm xnaklah nnti... Bgunlah... Dahlah aku x dpt pergi. Kau yg boleh pergi ni xnak kongsi experience pulak.... Xpelah kalau mcm tu aku baliklah" kata Jia sayu lalu bangun dri duduknya.

"Alahh......" Kata Hajin sebal lalu bangun dri tidurnya. Jia tersenyum manis lalu kembali duduk diatas katil.

"Kau tahu x aku baru smpai korea semalam?" Kata Hajin smbil membetul betulkan rambutnya.

"Tahu, tapi aku x kisah. Lagi fresh cerita lagi best" kata Jia.
Hajin mengeluh geram.

"Dah bangun bangun. Pergi mandi. Lepas tu kita keluar breakfast. Aku belanja." Kata Jia teruja sebelum mengheret Hajin bangun dari katil dan menolaknya ke dlm bilik air

" Aku nak makan banyak ni!!!" Kata Hajin didlm tandas
"Yelah yelah cepat sikit aku tunggu kat luar" kata Jia tersenyum lucu.

TBC

Oh ya author malas nak cek typo. So abaikan ye?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Serendipity [JJK]Where stories live. Discover now