Pov.Celeste
" Tegen volgende les sommen één tot en met acht afwerken!" roept onze wiskunde leerkracht door het klaslokaal heen naar de leerlingen stroom dat uit de klas stormt. Mijn map wiskunde glijd in mijn tas en dan sta ik op. Lilly wacht aan mijn lokaal en dan lopen we samen naar onze kluisjes, daar prop ik mijn wiskunde in het kastje en duw het dicht. "Hoe gaat het nu tussen jou en Easton?" Vraagt Lilly. Ik zucht "Lilly we zijn gewoon vrienden". Ze kijkt me ongelovig aan " ja ja, friends with benefits zeker en probeer het maar niet te ontkennen want jullie zijn niet echt discreet". Ik geef haar een speelse duw en begin dan te lachen "f*ck you". We lopen de kantine binnen rechtstreeks naar waar het eten uitgestald staat. De school is nu niet bepaald voor de armere bevolking dus als ik zeg dat onze kantine op een restaurant lijkt dan bedoel ik ook echt met alles erop en eraan. Verschillende eiken tafels staan verspreid in de grote ruimte twee grote glazen deuren scheiden de kantine van het grote terras waar je in de zomer kan eten als het weer warm genoeg is. Het week menu word elke keer opgesteld door twee top chefs en we hebben twee keuzes per dag, de warme of koude schotel wat eigenlijk totaal overbodig is want we zijn tieners, die hebben niet meer nodig dan wat pizza of frieten en voor de gezonde mensen een salade of zoiets maar nee, wij krijgen een fricking drie gangen menu. Ik klaag niet hoor meestal is het wel te eten.Lilly gaat voor de warme dagschotel terwijl ik een soort koude pasta salade neem. We geven onze namen op en lopen dan door naar onze tafel maar we zijn nog niet ver of Brian staat op van zijn tafel "kleine,Lils kom hier zitten" roept hij. Lilly en ik lopen naar hun tafel en zien de drie jongens daar zitten met nog wat jongens van het football team ik herken ze van de training. Brian pakt Lilly's plateau over en zet die naast hem neer als teken dat ze daar moet gaan zitten dus is er enkel nog plaats naast Easton en Jack. Ik ga zitten tussen de twee "hey East" dan draai ik me om " hoi Jack". ik kijk naar de twee blonde jongens ,de ene heeft fel blauwe ogen en licht blonde haren terwijl de andere grijze ogen heeft met iets donkerder blond haar ,ik ken ze niet bij naam " sorry maar jullie namen weet ik nog niet". Één van de twee slaat met zijn handen op zijn borst "ik ben Wane baby, eersteklas hartendief". De andere schud zijn hoofd " ik ben Wade" en steekt dan zijn hand naar me uit ik schud zijn hand en glimlach vriendelijk naar de twee " leuk jullie te ontmoeten Wane en Wade" ik keer mijn aandacht terug naar ons groepje. Dit is zo awkward sinds dat we ijsjes zijn gaan eten heb ik het gevoel dat er tussen Easton en Jack spanningen zijn en dat komt door mij denk ik. Ik pak mijn vork en roer wat door mijn pasta, iemand schopt tegen mijn scheen ,ik kijk op "Wat is er" zegt Lilly geluidloos. Ik haal mijn schouders op. Ik wil gewoon niet dat die twee ruzie gaan maken denk ik dan. Ik eet wat van mijn pasta en luister naar Brian die bezig is over zijn nieuwe auto. " Alles goed met je?" Fluistert Jack terwijl hij me zacht met zijn elleboog duwt " ja het gaat wel, gewoon een beetje moe denk ik" hij wil nog iets zeggen maar ik zie hoe Easton mijn flesje water pakt en ervan wil drinken ik draai me om een probeer het flesje uit zijn armen te grabbelen.
"heyy wat doe jij nu" zeg ik al lachend. Hij houd het flesje nog wat hoger boven zijn hoofd zodat ik er zeker niet aankan "sport mannen moeten veel drinken tijger" is zijn slecht excuus. Ik lach " ga je eigen flesje maar halen!". Wanneer ik het flesje eindelijk uit zijn ijzeren greep heb gehaald eet ik nog wat pasta. De middag pauze is ongeveer voor de helft voorbij als Lilly en Brian beginnen te zagen, die twee kunnen ook nooit eens stil zitten "ik verveel me", "laten we iets gaan doen" zeggen ze allebei tegelijkertijd. Ik begin te lachen "East heb jij een idee om die twee stil te krijgen?" Vraag ik . Hij knikt "ik weet wel iets".
Wat ik niet had verwacht was dat we met ons zeven op het reusachtige football veld zouden komen te staan. Het weer is mooi maar ijzig koud vandaag, gelukkig dat de zon schijnt. Wane is een bal gaan halen en nu staan Lilly en ik hier niet wetende wat te doen. De jongens hebben ons proberen uit te leggen hoe het spel gaat maar blijkbaar is het net iets moeilijker als verwacht. We zijn in twee groepen verdeelt ik zit samen met Easton,Wane en Wade. Lilly zit samen met Jack , Brian en Jim. Jim is één van de footballspelers die hier toevallig nog was en vroeg of dat hij mocht meedoen. Maar goed. Blijkbaar is het grote doel van dit spel om de bal in de eind zone te krijgen, die eind zone is dus super ver weg maar oké.
De twee groepen moeten dus in een lijn staan en dan daarachter staat nog iemand die de bal aanpakt en moet proberen om de bal in die eind zone te krijgen. Toen de jongens alle regels probeerde uit te leggen snapte ik er niets van dus hebben we gewoon de grote lijnen van het spel gepakt dat betekend dus dat je een punt krijgt als de bal in die eind zone terecht komt maakt niet uit hoe. We veranderen ook steeds van persoon als je achteraan moet staan zodat iedereen alles eens kan doen. Momenteel staan we op een rijtje Wade staat als eerste achteraan en langs de andere kant is het Jim dat de bal zal krijgen aangezien dat het andere team de bal de eerste keer mag hebben. Brian gooit de bal tussen zijn benen door naar Jim, die begint te lopen. De jongens vliegen direct naar Jim toe en ik loop er ongeveer vijf meter achteraan. Jim is bijna bij de eind zone als Easton op hem springt wat betekent dat ze geen punt krijgen en we opnieuw op een rijtje moeten gaan staan. Deze keer wordt de bal tussen Easton zijn benen naar mij gegooid, ik vang de bal stuntelig en begin met het lopen naar die verdomd verre eind zone " Gewoon lopen Celeste wij dekken je" roept Easton. Ik kijk achterom en zie hoe Brian op de grond word gekletst door wane. Easton vliegt tegen Jack en Wade beukt Jim tegen de grond . Dan zie ik Lilly die niet ver van me af is de jongens juichen Lilly toe " ik kom je pakken" roept Lilly lachend. Ik gil en sprint naar voor. Nog twee meter en dan ben ik aan de eind zone. Met Lilly op de hielen spring ik zowat die eind zone in. Ik sta direct recht "omg !!!! Ik ben er!! Jongens ik ben er!!" Mijn team loopt op me af en juicht.
De middag pauze is bijna afgelopen dus we kunnen nog maar één keer spelen wat betekend dat als de bal word afgepakt we gewoon mogen doorspelen totdat één van de twee teams de eind zone heeft bereikt. Deze keer staan Easton en Jack achter het lijntje. Jack krijgt de bal toegeworpen door Lilly en begint te lopen. Halverwege het veld kan Wane de bal van Jack afpakken. Ik loop zoals gewoonlijk weer vanachter met mijn korte beentjes en zie hoe de bal van wane naar Wade naar Easton gaat. Die begint er mee te lopen en gooit hem dan door naar mij ik vang hem weer super stuntelig op en zie dan hoe de twee teams op me afkomen " ga maar alvast lopen kleine want ik kom" roept Jack. Ik draai me om en begin te lopen ook Easton roept " ik kom eraan gewoon door lopen!" De twee sprinten naast elkaar en beuken op elkaar in terwijl ik een meter of drie voor hun loop. Jack versnelt en heeft me bijna vast ,ik gil en probeer sneller te lopen. Net wanneer Jack me wilt vast grijpen wordt ik opzij getrokken door Easton, ik pak de bal met twee handen vast en gooit zo hard als ik kan. Net op het moment dat de bal de grond wil aanraken gaat de bel. Allebei de teams beginnen te juichen. Ik draai me om "waarom zijn jullie nu zo blij?" Vraag ik. "Omdat we gelijk staan!"roept Jim. "Niet waar, heb je die worp niet gezien man!" Roept Wane terug. "De bel was al gegaan dus die telt niet!" Roept Brian. "Telt wel!" Roept Wade. Ik lach "oké oké mijn worp, mijn keuze en ik zeg dat we gelijk staan" iedereen knikt en loopt het veld af. Easton legt zijn arm rond mijn schouders "wij zijn sowieso gewonnen, die worp was fantastisch!" Zegt hij. "ik weet het" fluister ik triomfantelijk terug. Hij grinnikt en we haasten ons achter de anderen aan rechtstreeks door naar binnen, hopende dat we de tweede bel nog halen.
Ik wens iedereen een vrolijk Pasen en ik hoop dat jullie en jullie familie nog in goede gezondheid verkeren! Laat gerust iets weten wat je van het boek vindt in de comments.
Groetjes
JE LEEST
"Do I need to be afraid of the badboy ?"
RomanceWanneer Celeste samen met haar ouders van uit Europa naar Amerika verhuist veranderd haar leven compleet. Ze ontmoet Easton en kruist zijn pad verschillende keren. Is dit goed of slecht? Lees het in " Do I need to be afraid of the badboy?".