"Hai, scarecrow!"
"Jahatnya. Rabia bawa kau? Bos dia benarkan?"
"Yap, Mr Tyrant kau yang suruh. You need me honey." Ujar Aida. Baring di sebelah kawannya.
Tiara diam. Sudah dua hari dia terlantar sakit. Rabia layan dia seperti budak-budak. Sampai nak pergi bilik air pun dia nak teman. Gila ke apa? Issh rimas.
"Kau tahu, Mr Hubby kau tu, taklah teruk sangat. Dia betul-betul concern kat kau."
Tiara menolak rambut ke belakang telinga. Concern? Mungkin. Dia tahu Tariq akan datang ke biliknya sejak dia sakit. Selalunya bila dah jauh malam. Dia terpaksa berlakon konon dah nyenyak tidur. Pada hal dalam hati, macam nak cekik-cekik suami sendiri.
"Tak payah nak concern. Aku benci dia." Getusnya.
"Aku pun." Setuju walaupun Tariq Zayyan menunjukkan keperihatinan terhadap kesihatan Tiara.
Aida lurut pipi Tiara. Kasihan Tiara. Jahat betul Tariq Zayyan kurung Tiara. Dahlah tu, kena pukul pula. Rabia kata, perempuan orang putih tu tiba-tiba muncul dan pukul Tiara. Rabia sendiri pun tak tahu sebab apa. Yelah tak kan bos nak beritahunya.
Girlfriend Tariq agaknya. Issh, kalau kemaruk sangat dengan Tariq, pukul sajalah Tariq. Apa hal, nak lepas marah dekat Tiara. Kalau dia dapat perempuan tu, akan di lenyet jadi pisang lenyet yang meraung kesakitan. Tapi sekarang bukan masanya nak keruhkan keadaan.
"Tiara, jomlah pergi hospital. Periksa lebam kat kepala kau tu." Pujuk Aida
"Tak nak."
"Tapi kepala kau tu kena x-ray. Doktor nak tengok sama ada ulat ke tak? Mana tahu bukan satu tapi berpuluh-puluh ulat tengah parti kat dalam. Kalau ada, doktor tu boleh korek keluar. No more party! Aman kepala kau, kan?"
Ulat tengah berparti? Ada saja minah ni!
"Ha ha ha lawaklah sangat!" Dia tolak dahi Aida sebelum beralih. Baring mengiring.
Aida dah mati akal. Nak buat apa yer? Hah, dia tahu. Aida baring sebelah Tiara. Tepuk-tepuk bahu Tiara. Mula.
"Sayang, sini aku nyanyikan lagu favourite kau. Gila oleh Kaka Azraf, Noki dan Loca B."
Aida berdehem sebelum nyanyi. Off key pun hentam saja.
Nandung-nandung lagu kampung
Angin sayu awan mendung
Tenang-tenang oh termenung
Namun jiwanya terkurung
Gila gila gila gila gila
Gila gila gila gila gila
(Noki)
Gila terkurung terlalu lama
Minda ku tak terbuka
Rasa diriku sengsara menanggung sepiku di dunia
Dunia yang nyata ternyata
Penuh dengan penipu dusta
Hati ingin rasa sangat nak keluar
Ya baru nak mula tapi jantung berdebar
Aku takut aku jatuh aku sangat takut
Walau jatuh aku tempuh aku rempuh
Ramai yang nampak aku gila
Mereka tidak tahu apa yang ku rasa
Takut dengan dunia kerna rasa diri aku ini tak sempurna
YOU ARE READING
Prisoner of Tariq Zayyan
Romance"Saya tak salah." Ujar Tiara lemah. Kenyataannya, dia sedar dia tidak boleh mengubah apa yang telah terjadi. Dia tidak boleh ubah apa-apa. Hah, masih berani nak terus pertahankan diri! "I don't give a damn. For me you're guilty as hell!" Bentak Tari...