22🌸

385 58 35
                                    

"erm nanti aku rindu kau " yunho memeluk tubuh hana erat. sekarang mereka berdua berada di katil tengah melepas rindu. katanya nak pillowtalk.

ikutkan sekarang hana berada di rumah mentuanya akan tetapi puan jeong sendiri yang hendak datang ke rumah mereka kerana tuan jeong outstation. kedua ibu bapa mereka juga tahu tentang kandungan hana. reaksi mereka memang teruja sungguh !

" Alah 3 hari 2 malam je pun, bukannya lama sangat " 

Rambut lelaki itu diusap lembut. Suka aku main rambut dia ni. Lembut je kalah rambut aku. Dia pakai conditioner apa sia ?!

" Lama lah tu ! kau suka eh aku takde lama-lama? k fine " suara yunho kedengaran kendur. dia melepaskan pelukan dari tubuh hana dan berpaling kearah bertentangan.

hana mengaru dahi kerana buntu dengan sikap yunho yang cepat terasa hati sejak - sejak dia mengandung ini. merajuk dia tu kalah perempuan pula tu, pening hana dibuatnya.

" bukanlah..  alalala jangan lah merajuk awakkk " wajah hana jangan cakaplah, memang serba salah betul.

hana mencebik bibir. perutnya yang masih kempis diusap. " aegi.. tengok papa tu, nama je lelaki tapi kuat merajuk ! " omel hana sendirian.

tetapi yunho taklah pekak sampai tak dengar omelan wanita itu. dia kemudiannya menghadap hana semula dan dibawa wajahnya pada perut hana.

" aegi jangan dengar cakap mama. merepek je dia tu. memang sengaja tempah tiket free ke neraka sebab derhaka dengan papa. " bibir dimuncungkan. wajahnya juga masam.

chup !

" aip nakal yaa sayang sekarang.. " dari wajah masam terus bertukar wajah teruja. teruja lepas dicium oleh isteri sendiri. ehem.

" siapa suruh comel sangat. gerammm je saya tengok awak ni " tangan hana senyap-senyap menjalar pada pinggang suaminya lalu dipeluk kuat. 

" lepas aku balik kita pergi dating eh ? " Ajaknya.

" sure. where ? "

" amusement park "

" pergh ! aku dah pregnant baru kau nak bawak sebelum ni takde pun, nanti kalau aku terjatuh pastu tergugur macam mana?! " kata aku geram. ha dah hilang aura-aura romantic yang tak seberapa tadi.

" uish rilek lah sayang oi.. bukannya aku suruh kau naik rollercoaster ke apa. kita jalan-jalan je lah tengok orang "

" dahtu apa function pergi sana semata nak tengok orang wahai suamiku yang kacak ? " soal hana fed up. wajah poker face ditayang pada suaminya itu.

" saja " balasnya ringkas.

" apa-apa je lah. cepat lah tidur, esok kena bangun awal kan " ujar hana sambil mengeratkan lagi pelukan pada tubuh yunho. kalau boleh dia nak peluk sampai tak de nafas lol.

✧ ✧ ✧ ✧

" good morning omma.. awal omma bangun " 

hana menyapa mentuanya yang sedang meletakkan sarapan mereka di atas meja makan.

" morning too hana. saja omma bangun awal nak buat sarapan untuk kamu berdua" balas puan jeong.

" patutnya biar hana yang buat sarapan untuk omma dan yunho. susahkan omma je "

" takpe lah. tak susah mana pun. lagipun omma memang nak masakkan untuk kamu berdua. ni baby macam mana? okay ? "

puan jeong mengubah topik. bercakap tentang bakal cucunya itu membuatkan dia tersenyum bahagia.

[√] married student || yunhoWhere stories live. Discover now