BAB 1

78 4 0
                                    

(Biar masa menentukan segalanya)💫🎶

Awal tahun merupakan tahun awal persekolahan bermula. Setiap orang mungkin berasa gembira kerana dapat berjumpa kawan baru mahupun kawan lama...tetapi tidak bagi seorang pelajar yang bernama Zahra. Dia merupakan seorang gadis yang pendiam,suka menyendiri dan pemalu...tahun ini merupakan permulaan baru bagi dia sebagai seorang pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Sentosa.

"Zahra....Zahra....Zahra....bangun ke sekolah,dh lewat ni..nanti kamu kunci pintu ya..mama pergi dulu.."

"Okey mama" kata Zahra dalam keadaan mamai.

Pagi itu dalam keadaan yang kelam kabut Zahra bersiap untuk pergi ke sekolah. Dia terlajak tidur sehingga terlepas waktu subuh. Dia juga sempat untuk bersarapan walaupun hanya dengan sekeping roti dan secawan teh. Selang beberapa minit,bas sekolah sampai di hadapan rumahnya.Dia segera menaiki bas sekolah untuk ke sekolah.

Zahra amat gembira kerana baginya tahun ini dia dapat ke sekolah dengan senang hati. Zahra berharap dia dapat berjumpa dengan kawan baru .

"Kringggggggg!!!"

Tanda loceng sekolah sudah berbunyi. Kini dia sedang melaporkan diri di pejabat sekolahnya..dia tidak sabar untuk berjumpa kawan barunya.

"Zahra kamu ikut saya ke kelas baru kamu,"kata cg.

"Baik cikgu."

Sebaik saja tiba dikelas..
"Semua pelajar diminta bertenang..hari ni kamu semua ada seorang pelajar baru..dia baru sahaja dimasukkan ke sekolah ini..silakan Zahra"...
"Sila perkenalkan diri kamu kepada semua pelajar"

"Hai,nama saya Zahra Dhiya Amanda Binti Dato' Khalid...Saya berasal dari Kuala Lumpur..Saya dipindahkan ke sini kerana mengikut ibu bapa saya yang bertukar ke negeri ini..Saya harap kamu semua dapat berkawan dengan saya,kata Zahra dalam keadaan yang malu.

"Oke Zahra,sila ambil tempat kamu disebelah Firash"

Alamakkk kenapa aku kena duduk sebelah laki ni...haduhhh..hari pertama dah buat hal..mcm mna aku nk duduk dengan dia selama setahun nihh..mesti nanti jadi gosip..dahla budak sebelah aku ni hensem..pndai pulak tu..habislah aku..bisik Zahra dalam hati..

"Hai...nama awak Zahra ke...tanya Firash kepada Zahra"

Haishh..blh pulakkk dia tegur aku...malunya Ya Allah..nanti kalau aku tak cakap dia kata aku sombong..kan dah jadi satu hal lain pulak..

"Hai...ya nama saya Zahra..nma awak Firash ke"
"Eh ii mana awak tahu nama saya..awak minat saya ke"hehehe..
"Taklah tadi saya dengar Cikgu Zila pangill awak Firash sebab itu saya tanya.."
"Iyuppp!!" jawab firash dengan lajunya.."Nma saya ialah Zaqwuan Firash Amar...nice to meet you"

Fulamakkkk...sedapnya nama dia..dh macam artis dah aku dengar..lagi ii dengan suara dia yang buat aku cair...untung kau Zahra duduk sebelah dia..bisiknya dalam hati...

"Ok,semua murid diminta beri perhatian!",kata Cikgu Zila kepada muridnya.

"Sekarang cikgu nak kamu semua buka latihan mat kamu dan buat latihan sekarang...Kalau ada soalan boleh tanya dekat cikgu,"seraya dengan itu semua murid mengikut arahannya..

CINTA SI BUDAK REMAJAWhere stories live. Discover now