Bab 2

355 38 3
                                    

          "Hai. Good morning baby." perli Faireez. Abang sulung Yuhaneez. Handsome, tinggi, rambut perang.Full package.Dan, masih belum berpunya.

"Eh, Lyea? Baru bangun ke? " Haireez masuk ke ruang tamu sambil membawa segelas air oren. Sengaja dia ingin mengusik adiknya itu. Haireez merupakan kembar kepada Faireez.Kembar seiras.Nama pun kembar seiras mestilah muka pun sebijik kan.Full package.

"Hm." Yuhaneez hanya menjawab soalan-soalan dari abang-abangnya itu dengan malas.Ya.Memang malas pun.

Dia terus pergi ke arah sofa dan duduk di sebelah Haireez.Bantal di tepi diambil dan di tekup pada muka.Mengantuk!

"Amboi dik, kena bom ke pagi tadi. Monyok je tu." Faireez bertanya.

"Takdelah.Mama tu beria sangat nak suruh Lyea kahwin. Masalahnya Lyea taknak. Calon pun takde. Kalau ada pun, jangan haraplah." Lyea mengadu pada twins tersebut. Mata masih lagi ditutup dengan bantal. Penat sangat tu.

"Lah pasal tu je ke? Lyea kahwin je lah. Nanti angah carikan calon dia okay. Lyea nak 10 calon pun angah boleh bagi. " gurau Haireez kepada adiknya.Tak menyakat orang bukan Haireez namanya.

"Otak kau!!" Yuhaneez geram lalu bantal dialihkan dari mukanya dan dibaling kearah Haireez.

Haireez pula hanya terkekeh-kekeh mentertawakan muka cemberut adiknya itu.Comel.

"Mama tu bukan apa Lyea.Dia dah tak sabar nak timang cucu tu." celah Faireez pula.

Kedua orang tua mereka tiada di rumah ketika itu. Ada hal katanya. Twins pula tidak kerja hari ini. Maklumlah bos mana perlu buat kerja. Kerja goyang kaki je.Hahaha.

"Dah tahu mama nak cucu along je lah kahwin.Lyea taknak" marah Yuhaneez . Geram betul dengan abang-abangnya yang tahu cakap je.Buat taknak.Ish!!

"Along pun takde calon lagi.Hehehe" Faireez menggaru kepalanya yang tidak gatal.Dia ada sedikit terkesan dengan kata-kata adiknya itu.Bijak betul adik aku ni.

"Eez mana?" Yuhaneez bertanya tentang satu-satunya adik yang dia ada.Faqreez El-Putra.Umur 23 tahun, masih study tapi dah last semester.

"Eez keluar dengan twins Adry." jawab Haireez sambil mengunyah popcorn. Sejak bila ada popcorn kat situ pun aku tak tahu.
Aku hanya mengangguk.

Twins Adry. Kembar dalam keluarga Ziel Adriyyan ,iaitu adik kepada papa Yuhaneez. Diorang pun twins umur sama macam twins Arry.Abang-abang akulah.Ziel Arry dan Ziel Adry family ni selalu digelar Twins Family. Sebab mama aku dengan mummy, mak kepada twins Adry tadi tu pun twins jugak. Kiranya macam twins dengan twins lah. Lepastu dapat anak pun twins jugak. Daddy?Mummy? Yup. Kitorang satu family. Panggil je. Makngah pakngah aku pun aku panggil ibu ayah je. So. Itu normal~.

          "Gila apa Mr.Don tu suruh kita undur diri.Babi betul.Dia ingat dia hebat sangat ke?" kata Adriyan tidak puas hati dengan Mr.Don yang mengugut mereka untuk mengundur diri daripada mendapatkan projek beharga lumayan itu.Ingat kitorang ni noob ke?!

Adriyan, Aryan, Steven dan Steve yang baru saja melangkah keluar dari bilik meeting..

"Dia cari pasal tu.Takpe biar aku uruskan.Dia tak kenal kita siapa lagi. " Aryan tersenyum sinis .

"Jom lunch!"ajak Steven dengan gembiranya.Apa yang dia happykan sangat aku pun tak tahu.

"Okay kau belanja." putus Steve dan kaki terus melangkah keluar dari pejabat.Lapar betul aku ni.

Married With The Assassin Princess [OG]Where stories live. Discover now