Bab 4:Budak baru

28 4 0
                                    

"Weh dengar cerita hari ni ada budak baru"

"Kelas kita ke?"

"Aah kelas kita"

Aku datang sebaik sahaja mendengar perbualan dua orang yang tidak mahu aku kenalkan.Betul juga kata mereka, memang ada budak baru akan masuk ke kelas kami.Dengar cerita dia juga anak selebriti terkenal,Dato' Ashzam.Tetapi aku rasa mereka tidak tahu tentang itu.

"Eh, Mel? Kenapa tiba tiba datang sini lepastu termenung ni?"

"Oh,tak ada apa apa lah.Aku cuma kenal budak baru tu aja"

"Belum masuk lagi kau dah kenal?Weh cuba bagitau tentang budak baru tu"

"Aah cuba lah cerita Mel,hensem tak dia?"

"Oh pasal tu... Aku tak pernah nampak muka dia"

"Assalamualaikum kelas"

Kemasukan cikgu ke kelas itu memberhentikan perbualan mereka.Masa itu jugaklah cikgu membawa budak baru itu.

"Waalaikumsalam Cikgu"

"Okay kelas,hari ni kita ada kawan baru yang akan masuk ke kelas ni.Aiman,sila perkenalkan diri"

"Hai!Nama saya Aiman Azeef. Saya merupakan anak Dato' Ashzam yang baru berpindah ke sini.Harap kamu semua boleh jadi kawan saya"

Semua murid perempuan menenung Aiman kecuali aku

"Aih hensemnya~"

"Ish kau ni Bella, macam mana dengan Kimy...."

"K..Kimy?Kau dah kenapa?!?!Aku tak pernah dan tak akan suka Kimy tuh!"

Bella blushing la apa lagi...

"Ok Aiman, kamu boleh duduk di sebelah Ilhan"

"Baik Cikgu"

Kelas dijalankan seperti biasa.Kecuali murid perempuan yang tidak habis habis memberikan tumpuan kepada Aiman dan bukan cikgu di hadapan kelas.

Kalau aku dibenarkan memberi description tentang Aiman, aku boleh lihat yang dia ni seorang yang boleh dipercayai dan mempunyai rupa paras seperti... J..Jimin?!?!
Me.. mengapa rupa dia seperti Jimin?!?!

Ring..ring..

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat.Oh please lah, mereka masih memberikan pandangan yang tajam kepada Aiman?!?!

"Hai Aiman.Nama aku Bella.Aku ialah pelajar yang paling cantik kat sekolah ni"

"Oh,hai Bella!"

"Boleh aku duduk sebelah kau?"

"B..boleh, tapi aku dah janji dengan seseorang nak duduk sama sama dekat kantin"

"Oh kalau macam tu boleh aku ikut?"

"T..tak boleh Bella!T.. tempat tu ramai orang.. kau mesti tak nak duduk kat tempat sesak kan?"

"Hm okay lah"

Aiman tiba tiba datang dan duduk di sebelah aku

"Hai!"

"H..hai.. K..kenapa kau datang sini Aiman?"

"Oh tak ada apa apa, saja datang sebab tak ada tempat duduk.."

"Ooo I see.."

"Well, nak tahu nama kau boleh?"

"Aku Mel"

"Ooo..Hai Mel!"

"Eh Mel,Aiman.. nak duduk sama sama boleh?"

Ilhan datang mencelah

"Eh Ilhan!Ha jom duduk sama sama"

Ilhan duduk di antara aku dan Aiman.Sengaja mencelah Ilhan tu..

"Well, apa yang korang bincangkan tadi?Kemain rancak bersembang"

"Oh tak ada apa apa pun,aku just nak berkenalan dengan Mel aja"

Aku rasa tidak selesa lalu meninggalkan dua orang lelaki yang 'handsome' itu.

"Kau jangan rapat dengan Mel sangat eh, dia aku punya"

"Aku?Eh tak ada lah, aku kan budak baru tak kan lah aku nak kacau girlfriend orang"

"Bagus.. I'm watching you Aiman"

Rehat mereka tamat setelah loceng bermulanya kelas dibunyikan.

Mama Aku Ingin PulangWhere stories live. Discover now