Hoe het allemaal begon....

49 2 5
                                    

Dionysius stapt uit zijn bed. Toen pas drong het tot hem door dat het eigenlijk ontzettend koud was in hun villa. "Ik zal vader eens vragen die luie slaven eens flink te straffen" denkt hij. "Het is al 8 uur 's morgens en nog steeds hebben ze de verwarming niet aangestoken".

Nog wit van de slaap loopt hij naar de kelder, waar de slaven met de houtblokken nog in hun handen lagen te slapen. Hij gaf de meest dichtstbijzijnde een trap waardoor die meteen opsprong en als de bliksem de houtblokken op het vuur gooide.

"Aan het werk, of ik stuur mijn vader op je af". "Ik heb die slaven nog nooit zo snel aan het werk gezien" dacht hij. Hij wou net weg lopen, tot hij opeens een schreeuw hoorde. Hij draaide zich om en zag de slaven in paniek tegen elkaar schreeuwen. Er was een brandend houtblok op de vloer gevallen,  en al snel vatte alles vlam. De slaven vluchtten weg, en Dionysius was te bang om ook maar een vinger te verroeren.  Opeens voelde hij twee sterke handen in zijn zij en werd hij opgetild en uit het huis meegenomen. Pas buiten werd hij weer neer gezet. Toen hij weer op eigen voeten stond, zag hij zijn vader, moeder en zusje al buiten staan. Langzaam zagen ze hun villa, hun spullen en hun rijkdom in vlammen opgaan.

SlavenzoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu