Bab 1

1.4K 54 2
                                    

Kaki dilangkah ke arah dorm yang bernama "Dahlia".

"Gais.Kita ada meeting dekat bilik pengawas." Aurora berkata di hadapan pintu dorm.

"What ?!Ish.Malaslah.Macam kau tak tahu form 5 tu macam mana .." Ratna mendengus.

Mereka agak kurang senang dengan pengawas-pengawas tingkatan 5.

"Kau dapat tahu dari mana ?" soal Kayra yang sedang enak makan nasi goreng yang dibelinya.

"Aku dapat tahu dari Zafran tadi." kata Aurora seusai masuk ke dalam dorm.

"Ish tengoklah kakak kesayangan kau bukannya nak datang bagitahu kita pun " kata Fara dengan riak tak puas hati.

"Then,korang nak pergi tak ?Korang tak ingat ke kita pernah kena perli dengan diorang ?" kata Aurora berkata lalu mencapai botol airnya untuk diminum.

"Lantaklah diorang.Biar diorang panggil kita.Nanti kata tak diundang pulak." kata Myra lalu menyambung menghadap telefonnya.

"Aku rasa jugak.Biarlah diorang panggil kita. " kata Dyana lalu sambung membuat homework.Walaupun Form 4 diorang dah kena struggle tau.

Tetiba deringan telefon berbunyi ~

Aurora terus mengangkatnya.

"Number tak dikenali.Siapa ni ?"

Semua memandang Aurora.Aurora mengangkat tangan tanda rilek.

"Oi,petang ada meeting pukul 3."

Aurora mengerutkan dahi.Siapa ni ?

"Oi,siapa ni ?"

Yang lain memandang Aurora dengan tertanya-tanya.

"Headprefect."

Disebabkan Aurora membuka speaker,semua ternganga.

"Erm.Okay."

Terus ditutupnya.Annoying.Lelaki perempuan batch diorang sama je.

"Macam mana dia ada number kau ?" soal Kayra.

"Aku rasa Zaf bagi kut." kata Dyana.

Yang lain hanya menyetujui saja kata-kata Dyana.Aurora mengeluh.Nasib tak kantoi.

"Oi,Ray.Dah habis berkasih sayang.Hahaha" sakat Izz yang sedang enak landing di atas katil.

"Ish.Berkasih sayang apanya.Aku bagi arahan." Rayyan berkata lalu menjeling Izz.Sibuk betul.

"Luq,kau inform tak dekat Irene ?" soal Rayyan kepada Luqman yang sedang bermain game.

"Kau ingat dia nak layan aku ke ?Kau lah call.Asal tak cakap dekat grup jer."

Luqman terus menyambung game PUBG nya.

Rayyan mengeluh.Penatnya jadi headprefect.Korang ingat senang ?

Ditaip nama Irene disenarai contact lalu ditekannya.

"Hello."

"Hello.Why ?"

"You tahukan ada meeting.Bagitahu dekat semua girls."

"Hm..okay."

Irene terus menutup panggilan.Rayyan bengang.Perempuan ni pun satu.

Prefect Room , 3 p.m

"Semua ada ke ?" soal Rayyan selaku Headprefect.

"Jap.Gais,mana form 4 girls ?" soal Irene kepada budak-budak form 3.

"Entahlah sis."

Rayyan mengeluh.Takkan Aurora tak bagitahu kawan dia kut ?

"Rayyan,biar aku pergi panggil diorang." kata Haura yang berada disebelah Irene.Irene mengangguk.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now