"Macam mana Hyun tahu yang appa"
Flasback
"Uncle tahu tak macam mana eomma dengan appa berjumpa?"
Wonwoo mengaru tengkuknua yang tidak gatal. Dia menghirup milo yang dibuatnya tadi sehingga habis sebelum memulakan pembentangan yang bertajuk how Soonhyun parents meet at the first time. #brukenenglish
"Betul dah ready ni?"
Soonhyun mengangukkan kepalanya. Buku komik yang dibaca terus ditutup dan ditolakkan ke tepi. Kedua-dua tangannya melekat di pipi gebu miliknya.
Wonwoo menarik nafas sedalam yang mungkin dan dia berdoa agar Soonyoung tidak membunuhnya nanti.
"Pada suatu ketika dahulu~~~"
"Uncle Wooonnnn!"
"Iya-iya, uncle tak main-main lagi. Ni serius, Soonhyun mesti tahukan kepakaran uncle Jun en?" Soal Wonwoo tiba-tiba.
"Uncle Junie? Owh uncle Junie pandai buat blind date, setiap blind date yang uncle Junie buat mesti menjadi. Lagipun hampir semua uncle sebong ikut blind date yang uncle Junie buat termasuklah appa" ujar Soonhyun lagi.
Tiba-tiba riak wajah Soonhyun seperti menangkap sesuatu setelah apa yang dikatakannya tadi. Wonwoo hanya mampu tersenyum melihat telatah anak kecil itu.
"Maksud uncle? Appa jumpa eomma disebabkan blind date tu ke?"
"Yes dan itu adalah percubaan pertama untuk appa Hyun tau. Tak sangka terus melekat."
"Percubaan pertama?"
"Yes percubaan pertama. Uncle Jun akan buat lima blind date dan kita mesti ikut lima date or lima percubaan. Maknanya kita akan jumpa lima gadis berbeza dan selepas tu baru kita boleh buat keputusan."
Wonwoo melihat wajah Soonhyun yang sedang menghadam setiap butiran yang dikatanya tadi.
"Ahhh maksud uncle sekarang ni, appa sepatutnya ikut lima blind date yang uncle Junie buat tapi appa just ikut s-?" wajah kacak Wonwoo ditatap tidak percaya oleh Soonhyun.
"Hmmm pandai anak buah uncle ni en. Haah, appa kamu just ikut satu blind date. Tak sampai dua minggu berkenalan mereka dah jadi pasangan kekasih. Tiga tahun lepastu mereka terus berkahwin dan dapatlah kamu"
"Kalau macam tu, boleh uncle tunjuk gambar eomma tak? Uncle kan suka kumpul gambar."
"Eh yang tu kau gi tanya bapak ko. Jangan tanya uncle."
"Tapi uncle"
"Takde tapi-tapi, dah jom kita main pubg nak?" Pelawa Wonwoo lalu dia terus mengeluarkan dua buah handphone berjenama iphone di poket seluarnya.
"Tapi appa nanti mara-"
"Alah pandailah uncle cover. Macamlah uncle tak tahu yang Hyun selalu main freefire (?) dengan uncle Hannie setiap kali ikut appa pergi kerja en?" Ujar Wonwoo sambil tersenyum sinis.
"Hehehehe kantoi eh?" Sengih Soonhyun malu. Lalu pipi gebu Soonhyun di cubit geram oleh Wonwoo sebab dah tak tahan tengok budak ni, comel sangat. Nasib tak kempis dikerjanya.
"Uncle Wonnn!" jerit Soonhyun tapi hanya gelakan yang diberikan oleh jejaka tersebut.
End flashback
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Double update again ✌😂
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanfictionᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...