Kakinya melangkah masuk ke kelas 4 Aquamarine.
Aurora terus ke arah lokernya.Terdapat satu sticky note.Sticky note itu dicabut lalu dibacanya.
Jumpa aku dekat library waktu rehat
Aurora mengerut dahi.Siapa yang nak jumpa dia ?
Tetiba bahu Aurora dicuit.
"Oi,apa tu ?" Kayra terus memandang sticky note itu.
"Nah baca lah." Auroa memberikan sticky note kepada Kayra.Kayra ni stalker berjaya.
"Aurora, asal tulisan ni familiar eh ?"
Aurora mengangkat bahu.Dia pun tak tahu.
"Waktu rehat nanti kita pergi." cadang Kayra.
Aurora hanya mengangguk lalu duduk di tempatnya.Headphone dipakainya lalu membuat kerja sekolah.
Zafran yang berada di hadapannya hanya memandang Aurora.Kayra dari jauh tersenyum melihat gelagat Zafran.
"Suka buat kerja kantoi." Kayra berkata sendiri.
"Ehem.Kayra.Ni kau kan ?" tetiber Didi ataupun namanya Dyla mendekatinya.
Kayra merampas telefon milik Didi untuk melihat web sekolah
Di situ ada dirinya dan kapten bola sepak iaitu Syed Nazrin Syah.
"Memang aku pun.So ?" Kayra memulangkan telefon Didi lalu pergi ke tempatnya.Malas layan toxic people.
Didi merengus geram.Syed Nazrin Syah merupakan seorang yang popular di sekolah.Kaya,tampan tapi satu jer nakal.
"Kayra,dah tengok web sekolah ?"
Kayra mengangguk.Aurora pulak tanya.
"Memang betul tu aku.Dia yang nak jumpa aku waktu tuh." Kayra menjelaskan kepada Aurora.
Zafran yang dihadapan menghadap kebelakang.
"Kau dah kenapa ?Sibuk jer." Kayra menjeling Zafran.
"Story je lah.Aku nak dengar jugak."
Kayra memandang jam ditangannya.Tiber muncul idea.
"Aurora dah rehat.Jom pergi rehat."
Kayra bangun lalu menarik tangan Aurora mengikutnya.Malas mahu melayan Zafran.
Library , 10.30 am
"Mana dia Aurora ?" soal Kayra.
"Aku pun tak tahu siapa."
Mereka berdua duduk di satu meja.Di atas meja itu ada satu sticky note yang sama seperti Aurora dapat.
Pukul 4 petang bcs aq bz skit
"Jomlah Aurora.Dia tak ada." ajak Kayra.
"Kayra,tengok tuh." Aurora menunjukkan kepada geng-geng Irene dan pengawas form 5 yang lain.
"Annoying doe." Kayra berkata.
"Erm,Kayra,nanti pukul 4 pergi discipline room.Sir Azman nak jumpa." kata Irene lalu terus duduk di meja yang ada.
"Kau tak nak pergi jumpa Syed Nazrin ke ?" Aurora menyoal.
Kes ini boleh jadi berat disebabkan gambar itu Nazrin memeluk Kayra.
"Malas lah aku.Pandailah aku jawab dengan Sir Azman." Kayra dengan geramnya meninggalkan Aurora keseorangan.
Aurora hanya mengeluh.Nasib badan.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...