Keesokannya, Suzy smpai ke skolah paling awal.Dia mmg slalu dtg awal. Kelas 1-E masih lagi kosong namun dia lngsung x tkut. Stlah hbis study dia mengambil penyapu dan mula menyapu kelas.
Sdg dia menyapu,tiba2 pintu kelas yg ditutpnya terbuka dan dihdpan pintu tu adalah BTS. Suzy agak terkejut kerana setahunya mne ade bdk gangster dtg awal. "Pelik btullh dorang nih" kata Suzy dlm hati. Dia mengesat2 matanya nk memastikan yg dia x slh tgok. Tp btullh ape yg dia nmpk, mmg tu BTS.
"Ehh, tgok nih bdk pandai ni nk tunjuk baik lah pulak~" kata Jin. Jungkook mengangguk tanda setuju. "Ehh, bersihnye kelas kite~" kata Suga lalu dgn sengaja dia menumpahkan air yg dipegangnye. "Ehh, sori x sngaje. Tngn aq licin hahaha" Suga tersenyum jahat.
Suzy berasa marah kerana pnat2 dia bersihkan kelas dorang g wat kotor lak! "Tangan licin lah sangat! Kang kaki aq ni cium muka kau baru tau!" kata Suzy dlm hati.
Suzy menarik nafas sebelum berkata "Korang ni knp?! Asal benci sngt ngn aq? Aq ade wt slh ke?" kata Suzy. "Eleh wt x tau lak minah nih! Smlm ko amik brg kiteorg asal? "Jimin menolak Suzy. "Ko knp nk tolak aq? Ok fine! Mianhae! Aq x tau pon korang ni gangster.." kata Suzy. "Ko pike kiteorg nk maafkan ko?!" V menolak Suzy. Suzy menolak V balik dan membuatkan V hmpir terjatuh namun smpat dismbut Jhope. Rap Mon mencengkam bahu Suzy dgn kuat dn berkata "Jgn cari psal ngn member aq! Ko nih x serik2 ke? Dari smlm dok cari psal!" Suzy meronta2 "Lpas lah sakit!" Muka Suzy hmpir menangis. "Pdn muka kau!!" Jhope menggelakkan Suzy.
Tiba2 V melepaskan tngn Rap Mon dr bahu Suzy. "Dh lah biar je. Bknnye sakit sngt pon." kata V dgn muka serius. "Thank you~" Suzy tersenyum kpd V, namun V membalas senyuman Suzy dgn berkata "Ko ni asal stupid sngt?!" V menolak kepala Suzy. "Stupid?! What the?! Aq x stupid lah!" kata Suzy. "Ko stupid sbb cari gduh ngn kiteorg!" kata V dgn senyuman yg manis. Pipi Suzy bertukar merah "Ish dh lah!! Buat spoil mood aq je gduh ngn korang!" Suzy berjln ke tempatnya. Tnpa V sedari, V tersenyum melihat telatah Suzy. Dan tnpa dorang ketahui ade seseorg sdg memerhatikan dorang.
__ __
//REHAT//
"V asal td ko tolong Suzy?" tanya Jimin. "Hah? Hmm...nthlah aq pon x tau knp.." V menyuapkan sesudu yogurt ke dlm mulutnya. "Hyung dh suka dia eah?" Jungkook mengusik. "Ish merepek lah!! X mungkin aq akan jtuh cinta ngn dia!!" balas V. "Yelah tu~" kini Rap Mon pula mengusiknye. V mengeluh. "Aq buat cmtu sbb aq kesian tgok muka nk nngis dia tuh. Tu je. Not more than that!" tegas V. "Ye ke?" Jhope mencubit pipi V. "btul" jwp V dgn malas. Dia trus menyumbat telinganya dgn earphone. Dia malas nk jwp lg soalan dorang. Sebenarnya dia pun x tau knp dia tolong Suzy td.
Sementara itu...
Sdg Suzy makan, tiba2 dia ditegur seseorg, "Hai" kata gadis comel yg berambut panjang tu. "Ouh hai" balas Suzy. "Bley sy duduk sini?" gadis tadi menunjukkan tmpat kosong di sebelah Suzy. "Boleh pe salahnya~" Suzy memberikan gadis tadi ruang utk duduk
"Nama awk spe? Saya Kim Tae Yeon but just call me Taeyeon ^^. Saya dr kelas 1-C" Taeyeon menghulurkan tngn utk bersalam. Suzy menyambut huluran tngn Taeyeon "Saya Suzy dari kelas 1-E" "Saya sebenarnya dh lme nk tegur awk tp sy malu hihihi~" "Knp nk malu pulak?" tanya Suzy. "Hihihi~ nth lah~ Tp smlm sy tgok awk gduh ngn BTS, wow!! Cool btullh awk nie!" Taeyeon tersenyum. "X de apa lah tu" balas Suzy. "Awk ni bdk baru kan? Dari skolah mne eah?" Taeyeon x berhenti2 berckp. Dgn sabar Suzy mmbalas "Ye saya. Sy dr skolah Seoul International School" "Ouh skolah pndai tu ye? Ptutlah cantik" puji Taeyeon. "Mne ade~ Awk pon cantik" Suzy memuji Taeyeon. "Saya x cntklah..." kata Taeyeon "Ye awk cntk lah~" Suzy tersenyum.
Tiba2 loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah hbis.
"K lah bye2~ Gembira dpt knal awk. Hrp awk sudi jd kwn sy~" kata Taeyeon. "Saya pun gembira dpt knal awk~ Sy pun hrp awk akan berkwn dgn sy~" kata Suzy. "Ok lah klu cmtu esok kite rehat sme2 lg boleh?" "Boleh!"
mereka pon berjalan ke kelas masing2. Suzy berasa gembira kerana akhirnya dia mmndpt seorg kawan.
YOU ARE READING
My Boyfriend is a gangster
DragosteSuzy baru pindah ke sekolah baru. dia berharap dapat kawan yang ramai tp sebaliknya, dia dapat musuh plak!